Slechte audiokwaliteit via CarPlay (Spotify)

Shenmue98

Nieuw lid
Uit frustratie heb ik maar besloten een post te plaatsen.
Sinds een aantal maanden geleden is de kwaliteit van de audio via CarPlay zeer slecht in vergelijking met Bluetooth. Met name Spotify. De audio is minder helder, bass is slechter en het klinkt "muffled" (ik weet het Nederlandse woord hiervoor niet).

Een aantal dingen die ik heb geprobeerd:
- USB aansluiting telefoon schoongemaakt
- Nieuwe lighting kabel aangeschaft
- Infotainment opnieuw opgestart
- Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Ik gebruik dus nu Bluetooth om muziek af te spelen, maar vind dit wel minder gezien ik CarPlay het liefst gebruikt voor o.a navigatie.
Heeft iemand dit probleem ook?

Volkswagen  Polo 
Over geluidkwaliteit durf ik niets te zeggen. Misschien OS update uitvoeren mits je telefoon dat aangeeft?

Wat mij opvalt is dat Spotify via Carplay de maximum geluid veel lager is dan met bluetooth.

Volkswagen  Polo GTI AW 
Over geluidkwaliteit durf ik niets te zeggen. Misschien OS update uitvoeren mits je telefoon dat aangeeft?

Wat mij opvalt is dat Spotify via Carplay de maximum geluid veel lager is dan met bluetooth.
OS is up to date. Bizar dat bluetooth veel betere geluidskwaliteit heeft dan via carplay.

Volkswagen  Polo 
Ik merk ook wel degelijk verschil tussen CarPlay en BlueTooth. BlueTooth is inderdaad heel helder en harder geluid met meer bass. Maar de verschillen die jij noemt merk ik niet.
Ik had idd ook al willen reageren dat je eens naar de equalizer van Spotify kunt kijken, maar dat is al gereageerd.

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Je kan inderdaad proberen of het aanpassen van de equalizer in Spotify zelf wat verschil geeft.
Dit doe je door links boven op je profiel te klikken (vanuit home op je foto klikken) -> Instellingen -> Afspelen -> Equalizer. Vervolgens kan je uit de standaard instellingen kiezen en zo de optimale sound krijgen. Ik ervaar ook wel een verschil met Bluetooth en CarPlay, maar ik vind het verschil niet zo heel groot. Je kan ook proberen om in de auto de audio instellingen aan te passen.
Ik hoor graag of het helpt!

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Ik heb de opties wat je noemt geprobeerd maar het helpt helaas niet. Gek is als ik mijn radio helemaal reset naar fabrieksinstellingen dat het geluid wel goed is en vrijwel hetzelfde is als wanneer ik met Bluetooth verbonden ben. Maar als ik dan de volgende keer weer in de auto stap dan is de kwaliteit weer heel slecht (vooral de bass is dan heel slecht)
Kan het misschien zijn dat ik de software moet updaten ik zit nu op software versie 0363

84B8DF48-B5F6-4A5B-96D6-75C1ABBA981C.jpeg

Volkswagen  Polo 6c 2017 
Oei, dat kan je beter aan iemand anders vragen. Ik heb er verder geen problemen mee. Soms schokt de verbinding met Bluetooth wel wat. Bij mij is het geluid gewoon helder. Ik heb trouwens een iPhone 15 Pro Max. Weet niet of er nog verschil zit tussen verschillende typen telefoons, Bluetooth versie zeg maar.
Ik maak als ik tijd heb wel even foto's van mijn instellingen.

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Ja ik heb al een mail naar Volkswagen zelf eruit gedaan of mijn systeem geupdate moet worden dus ben benieuwd.
Zou jij is kunnen kijken op welke software versie jij zit?
En daar heb ik inderdaad ook af en toe last van dat als ik met Bluetooth verbonden ben. Ik heb zelf een iPhone 16 pro dus heb geen idee hoe het komt soms als ik mijn mobiel op een andere plek leg stopt het al.

Volkswagen  Polo 6c 2017 
Ja ik heb al een mail naar Volkswagen zelf eruit gedaan of mijn systeem geupdate moet worden dus ben benieuwd.
En daar heb ik inderdaad ook af en toe last van dat als ik met Bluetooth verbonden ben. Ik heb zelf een iPhone 16 pro dus heb geen idee hoe het komt soms als ik mijn mobiel op een andere plek leg stopt het al.
Is goed, Levi. Ik maak morgen even wat foto's van het scherm. Ik heb zelf, zoals ik al zei, weinig tot geen last van verschil in audio kwaliteit.

Volkswagen  Polo 6C 2017 
IMG_3674.jpeg
IMG_3675.jpeg
IMG_3676.jpeg
IMG_3677.jpeg

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!