Snowdude
Bekend lid
Zoals ik al eerder vermeldde in mijn TTS topic hier een stukje over de daily die ik laatst heb aangeschaft.
Nadat ik de TTS had aangeschaft was het de bedoeling om die als dagelijkse auto te gaan gebruiken. Zolang je niet veel hoeft mee te nemen zoals 2 boodschappentassen en een 6-pack water is de TTS ruim zat.
Maar als je zoals ik een velgentik hebt gaat het toch lastig worden als je een setje velgen wilt meenemen. Je kan natuurlijk heen en weer blijven rijden met telkens 1 velg op de voorstoel maar dat gaat een beetje lang duren voordat je dan alles in huis hebt.
Maar om nu ieder weekend een auto te moeten lenen van je moeder is ook zo wat. Goed voor de km's van de Ibiza maar al te ruim is zo een Seat Ibiza natuurlijk ook niet.
*setje Audi TT velgen halen in Kassel Duitsland.
Dus besloten om er toch maar een daily bij te gaan zoeken. Zoals jullie wel weten ben ik natuurlijk van de VAG - mobielen dus bleef de zoektocht beperkt tot de Octavia station, Leon station en de Golf station.
Net als met de TTS werd het weer uren op het internet opzoek naar een geschikte kandidaat. Ik ben bij een aantal auto's wezen kijken waaronder een Leon ST en nog een tweetal Golfjes. De Leon ST werd na mijn proefrit verkocht aan de tweede bezichtigde, pech voor mij en hij had een leuke wagen. Bij dezelfde garage gekeken voor een Golf variant alleen dat was een 1.0 tsi. Wat ik voor z'n grote auto toch net even te weinig vind. Vooral als je ook spullen moet gaan vervoeren e.d. Dus die viel af.
Toen richting Alkmaar. Op het eerste gezicht en vanaf foto zag het er goed uit. Eenmaal daar aangekomen was de verkoper vergeten te vertellen/op de foto te laten zien dat er hier en daar toch wel wat beschadigingen aan de auto zaten. Een achterbumper die aardig gekrast was doordat men niet altijd de aanhanger in een keer op de kogel kreeg. Hoop voor die persoon dat hij met andere dingen beter kan mikken. Z'n vlieg in een wc pot helpt zeggen ze toch Aan de zijkant bleek de dorpel beschadigd te zijn en zat er een lelijk deukje in de voorscherm. Blijkbaar wilde de verkoper van de Golf af en bood hij aan alles te laten repareren als ik de auto zou nemen. Maar dan moest ik wel gelijk beslissen. Heb toen gezegd dat je zoiets van te voren had moeten doen want nu vallen dit soort dingen gelijk op. Ik heb bedankt voor de proefrit en heb mijn zoektocht voortgezet.
Tot ik 2 weken geleden dus deze zilveren Golf 7 variant tegen kwam. Het is een 2.0 tdi DSG Highline R-line. De vorige eigenaar had destijds aardig wat opties aangevinkt wat natuurlijk voor mij als tweede koper ideaal is. Met z'n R-line in-en exterieur maakt het z'n Golf wel af vind ik. Je stapt in en alles zit waar je het verwacht.
Jullie zullen je wel afvragen "Huh!!??? " een diesel? Ik was eerst naar een benzine versie aan het kijken maar het meeste wat wordt aangeboden zijn de 1.0 TSI versies. Hier en daar kom je wel de 1.4 TSI tegen maar na mijn eerdere ervaringen met de 1.4 ben ik ook naar de diesels gaan kijken. Nu rijden we vanwege corona (nog) niet veel maar wanneer we weer mogen dan zit ik weer veel op de weg.
De auto is heerlijk ruim. Duhu, het is een station. Vandaag even langs geweest bij Lowering Tuning in Dongen om een KW Variant 1 schroefset te bestellen. De Golf is mij toch iets te week geveerd. Gelijk nog even laten kijken naar de velgen die eronder komen. Hiervoor moeten nog centreerringen voor worden besteld voor de BBS velgen. Het zijn niet de standaard centreerringen maar BBS heeft weer wat speciaals. Heb ik weer.
Ai ai een diesel, vergruisd na dieselgate maar wat rijdt dat toch relaxed. Koppel is direct aanwezig en met de 150 pk kom niets tekort. Alhoewel.....hahaha! Ik heb nog een powerbox liggen van JD die ik voor mijnA3sedan 2.0tdi had gekocht. Die ging van de standaard 150 pk naar ongeveer 190 pk en bijna 400 nm koppel. Misschien dat ik die er op gooi binnenkort.
Het is de bedoeling dat dit dus een daily gaat worden. Waar niet al te veel aangedaan zal worden. Echter....mijn gebrek velgengek! Ik zal het maar zelf zeggen
Ik heb nog twee sets 20 inch liggen. Waarvan eentje 9J x 20 is en de ander 8.5J x 20. Nu heb ik gekozen voor de 8.5J x 20 BBS RX-R.
Deze heb ik gehaald bij Retrowheelz in Belgie.
De BBS RX-R is al een ouder model die niet meer gemaakt wordt maar nog gewoon tijdloos is. Zoals de meeste BBS velgen trouwens. Deze zijn echter opnieuw opgemaakt en in mat darkgrey gespoten met rode centercaps. De anders set kwam onder de TTS vandaan. De Avus Af18 velg, welke ook onder de golf zou passen alleen krijg je dan getrokken bandjes in combi met een verlaging. Wie weet hou ik ze en anders gaan ze de verkoop in.
* Avus Af18 9Jx20 ET40 - let niet op de banden want dat is 255-30-20 en niet geschikt voor de Golf.
* De uiteindelijke keuze 8.5Jx20ET45 met 235-30-20
Ondertussen wat kleine upgrades gedaan aan de auto waaronder nieuwe matten , zwarte uitlaat sierstukken en een kofferbak mat. Een beschermrand voor op de achterbumper is besteld. Dit om krassen e.d. te voorkomen.
Weet er iemand trouwens nog goed spul om vlekken uit de bekleding te krijgen?
Voor een daily toch nog wel wat aanpassingen zoals je kan lezen. En als je zoals ik gek bent op auto's is het moeilijk om ze niet naar je eigen smaak aan te passen.
Zodra hij is verlaagd en de velgen zitten eronder zal ik nieuwe foto's posten.
Nadat ik de TTS had aangeschaft was het de bedoeling om die als dagelijkse auto te gaan gebruiken. Zolang je niet veel hoeft mee te nemen zoals 2 boodschappentassen en een 6-pack water is de TTS ruim zat.
Maar als je zoals ik een velgentik hebt gaat het toch lastig worden als je een setje velgen wilt meenemen. Je kan natuurlijk heen en weer blijven rijden met telkens 1 velg op de voorstoel maar dat gaat een beetje lang duren voordat je dan alles in huis hebt.
Maar om nu ieder weekend een auto te moeten lenen van je moeder is ook zo wat. Goed voor de km's van de Ibiza maar al te ruim is zo een Seat Ibiza natuurlijk ook niet.
*setje Audi TT velgen halen in Kassel Duitsland.
Dus besloten om er toch maar een daily bij te gaan zoeken. Zoals jullie wel weten ben ik natuurlijk van de VAG - mobielen dus bleef de zoektocht beperkt tot de Octavia station, Leon station en de Golf station.
Net als met de TTS werd het weer uren op het internet opzoek naar een geschikte kandidaat. Ik ben bij een aantal auto's wezen kijken waaronder een Leon ST en nog een tweetal Golfjes. De Leon ST werd na mijn proefrit verkocht aan de tweede bezichtigde, pech voor mij en hij had een leuke wagen. Bij dezelfde garage gekeken voor een Golf variant alleen dat was een 1.0 tsi. Wat ik voor z'n grote auto toch net even te weinig vind. Vooral als je ook spullen moet gaan vervoeren e.d. Dus die viel af.
Toen richting Alkmaar. Op het eerste gezicht en vanaf foto zag het er goed uit. Eenmaal daar aangekomen was de verkoper vergeten te vertellen/op de foto te laten zien dat er hier en daar toch wel wat beschadigingen aan de auto zaten. Een achterbumper die aardig gekrast was doordat men niet altijd de aanhanger in een keer op de kogel kreeg. Hoop voor die persoon dat hij met andere dingen beter kan mikken. Z'n vlieg in een wc pot helpt zeggen ze toch Aan de zijkant bleek de dorpel beschadigd te zijn en zat er een lelijk deukje in de voorscherm. Blijkbaar wilde de verkoper van de Golf af en bood hij aan alles te laten repareren als ik de auto zou nemen. Maar dan moest ik wel gelijk beslissen. Heb toen gezegd dat je zoiets van te voren had moeten doen want nu vallen dit soort dingen gelijk op. Ik heb bedankt voor de proefrit en heb mijn zoektocht voortgezet.
Tot ik 2 weken geleden dus deze zilveren Golf 7 variant tegen kwam. Het is een 2.0 tdi DSG Highline R-line. De vorige eigenaar had destijds aardig wat opties aangevinkt wat natuurlijk voor mij als tweede koper ideaal is. Met z'n R-line in-en exterieur maakt het z'n Golf wel af vind ik. Je stapt in en alles zit waar je het verwacht.
Jullie zullen je wel afvragen "Huh!!??? " een diesel? Ik was eerst naar een benzine versie aan het kijken maar het meeste wat wordt aangeboden zijn de 1.0 TSI versies. Hier en daar kom je wel de 1.4 TSI tegen maar na mijn eerdere ervaringen met de 1.4 ben ik ook naar de diesels gaan kijken. Nu rijden we vanwege corona (nog) niet veel maar wanneer we weer mogen dan zit ik weer veel op de weg.
De auto is heerlijk ruim. Duhu, het is een station. Vandaag even langs geweest bij Lowering Tuning in Dongen om een KW Variant 1 schroefset te bestellen. De Golf is mij toch iets te week geveerd. Gelijk nog even laten kijken naar de velgen die eronder komen. Hiervoor moeten nog centreerringen voor worden besteld voor de BBS velgen. Het zijn niet de standaard centreerringen maar BBS heeft weer wat speciaals. Heb ik weer.
Ai ai een diesel, vergruisd na dieselgate maar wat rijdt dat toch relaxed. Koppel is direct aanwezig en met de 150 pk kom niets tekort. Alhoewel.....hahaha! Ik heb nog een powerbox liggen van JD die ik voor mijnA3sedan 2.0tdi had gekocht. Die ging van de standaard 150 pk naar ongeveer 190 pk en bijna 400 nm koppel. Misschien dat ik die er op gooi binnenkort.
Het is de bedoeling dat dit dus een daily gaat worden. Waar niet al te veel aangedaan zal worden. Echter....mijn gebrek velgengek! Ik zal het maar zelf zeggen
Ik heb nog twee sets 20 inch liggen. Waarvan eentje 9J x 20 is en de ander 8.5J x 20. Nu heb ik gekozen voor de 8.5J x 20 BBS RX-R.
Deze heb ik gehaald bij Retrowheelz in Belgie.
De BBS RX-R is al een ouder model die niet meer gemaakt wordt maar nog gewoon tijdloos is. Zoals de meeste BBS velgen trouwens. Deze zijn echter opnieuw opgemaakt en in mat darkgrey gespoten met rode centercaps. De anders set kwam onder de TTS vandaan. De Avus Af18 velg, welke ook onder de golf zou passen alleen krijg je dan getrokken bandjes in combi met een verlaging. Wie weet hou ik ze en anders gaan ze de verkoop in.
* Avus Af18 9Jx20 ET40 - let niet op de banden want dat is 255-30-20 en niet geschikt voor de Golf.
* De uiteindelijke keuze 8.5Jx20ET45 met 235-30-20
Ondertussen wat kleine upgrades gedaan aan de auto waaronder nieuwe matten , zwarte uitlaat sierstukken en een kofferbak mat. Een beschermrand voor op de achterbumper is besteld. Dit om krassen e.d. te voorkomen.
Weet er iemand trouwens nog goed spul om vlekken uit de bekleding te krijgen?
Voor een daily toch nog wel wat aanpassingen zoals je kan lezen. En als je zoals ik gek bent op auto's is het moeilijk om ze niet naar je eigen smaak aan te passen.
Zodra hij is verlaagd en de velgen zitten eronder zal ik nieuwe foto's posten.