Ik las net wat topics over andere 1.2 TDI Polo's en had al bijna geen zin meer om een topic te plaatsen. Ik zit soms ook te kijken naar een andere auto omdat ik zo klaar ben met dit "ding" maar recent zoveel geld ingepompt en zal er vast niet veel voor krijgen.
Het probleem nu is dus dat ik soms vermogen mis, deze motor is al zo traag en als je dan vermogen mist is het helemaal een ramp!
Ik krijg dus helemaal geen foutmeldingen of wat dan ook, het lijkt erop dat de turbo zijn werk niet doet of maar amper.
Paar dagen terug leek het alsof ik bijvoorbeeld 30% vermogen mis en dat bleef de hele tijd zo. Sinds gister? Is het probleem ineens weer weg.
Zou ik misschien met Torque bepaalde waardes kunnen controleren zodat er duidelijk word waar het probleem zit?
Toen de motor stuk was is het brandstoffilter vervangen en dus de motor etc en toen reed die gewoon prima. kmstand was toen 191 en zit nu net iets over de 2 ton.
EGR staat sowieso dicht en is weggeschreven en afgedopt. Ik zie geen rook uit de uitlaat en met APK zijn de waardes van het roetfilter ook altijd goed.
Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee, paar dagen terug is ook de oliekoeler vervangen met dus weer nieuwe olie en kvs enzo.
Wat ik ook gemerkt heb maar dit is ook als hij wel normaal rijd, als je een stuk hebt gereden en je moet ineens ergens stoppen dan voel je de hele auto wat "shaken" en dat houd na een aantal seconden weer op.
Het probleem nu is dus dat ik soms vermogen mis, deze motor is al zo traag en als je dan vermogen mist is het helemaal een ramp!
Ik krijg dus helemaal geen foutmeldingen of wat dan ook, het lijkt erop dat de turbo zijn werk niet doet of maar amper.
Paar dagen terug leek het alsof ik bijvoorbeeld 30% vermogen mis en dat bleef de hele tijd zo. Sinds gister? Is het probleem ineens weer weg.
Zou ik misschien met Torque bepaalde waardes kunnen controleren zodat er duidelijk word waar het probleem zit?
Toen de motor stuk was is het brandstoffilter vervangen en dus de motor etc en toen reed die gewoon prima. kmstand was toen 191 en zit nu net iets over de 2 ton.
EGR staat sowieso dicht en is weggeschreven en afgedopt. Ik zie geen rook uit de uitlaat en met APK zijn de waardes van het roetfilter ook altijd goed.
Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee, paar dagen terug is ook de oliekoeler vervangen met dus weer nieuwe olie en kvs enzo.
Wat ik ook gemerkt heb maar dit is ook als hij wel normaal rijd, als je een stuk hebt gereden en je moet ineens ergens stoppen dan voel je de hele auto wat "shaken" en dat houd na een aantal seconden weer op.
Skoda
Kamiq