Speakers Achter

D

Deleted member 908

Ik ga mijn audio maar eerst even verbeteren.
Standaard zitten alleen voor speakers en wil achter ook wel wat geluid horen.

Als ik speaker draad naar achter ga trekken, zal ik gelijk draden neerleggen voor eventueel een versterker en een sub. Deze heb ik nog liggen vanuit mijn Honda.
Door beperkt kofferbak ruimte (als je uit een Passat komt), weet ik niet of ik gelijk dat erin zet,
ivm kleine.

Op het forum zag ik mooie panelen aan de zijkanten van de kofferbak waar speakers inzitten.
Maar ik kan natuurlijk ook een hoedenplank van MDF maken voor speakers.

Wat zal ik doen?
In hoedenplank zou ik grotere speakers kunnen plaatsen.

Ik hoor graag jullie meningen.
 
ikzelf had ook geen speakers achterin en heb bij de dealer alle benodigdheden gekocht (zo'n 50 euro inclusief alle boutjes en moertjes en houders).
je moet wel zelf een speciale tang hebben om de popmoeren vast te zetten (soort van popnageltang) maar ik ben ermee naar de dealer gegaan en hebben snel even voor mij de 24 moertjes er in gezet;)
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
Yannick zei:
ikzelf had ook geen speakers achterin en heb bij de dealer alle benodigdheden gekocht (zo'n 50 euro inclusief alle boutjes en moertjes en houders).
je moet wel zelf een speciale tang hebben om de popmoeren vast te zetten (soort van popnageltang) maar ik ben ermee naar de dealer gegaan en hebben snel even voor mij de 24 moertjes er in gezet;)


ik wil ook achtering de speaker inbouwen maar moet toch x beginnen kan me orginele hoodeplank er weer in dus geen zelfbouw MDF hoodeplank
 
als je dan even goed leest he ;) dan kan ik mijn orginele hoodeplank weer terug plaatsen dus de draad wat daar achter gaat trek ik terug en de speakers zit ik dan daar in jij hebt dat specijaal speaker plaat gekocht he.. wat kost dat bij de dealer? want je zou het ook gewoon van mdf kunnen maken...
 
oo haha wist niet dat het een vraag was, maar je kan inderdaad gewoon jezelfde speakerkabel gebruiken hoor, maar ik heb toen wat betere aangeschaft.
die panelen kosten volgens mij zo'n 30 euro bij elkaar (is al een jaar geleden dus heb het bonnetje niet meer) en dan alle boutjes en popmoeren waarmee je ze vast moet zetten kosten beide zo'n €7 euro voor complete setjes. dus daar kan je niet voor kloten met MDF vind ik ;)
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
Deze plaat (speakerhouder) heb je nodig:

[resize=600:a0faik58]http://i40.tinypic.com/k2ld2c.jpg[/resize:a0faik58]

Korte opsomming wat ik nodig had om speakers in te bouwen
Speakerhouder
6Q6 035 243 B (links)
6Q6 035 244 B (rechts)

Speakerhouderschroefjes en soort boutjes (om de speakerhouder vast te zetten)
N 902 868 04 aantal 22x (boutjes)
N 906 262 09 aantal 22x (schroefjes)

Speakerrooster
6Q3 868 149 71N (links) 71N is voor kleur antraciet
6Q3 868 150 71N (rechts)

En dan nog speakersetje en kabels.

In mijn topic meer info erover
 
heb even de prijzen nagekeken in ETKA en de prijzen voor de panelen zijn ongeveer 12 euro per stuk
de boutjes en moertjes in totaal 4 euro
speakerroosters ongeveer 7 per stuk
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
ik heb achterin mijn highline speakers zitten.
nu zitten er twee roosters, een grote rechthoekige en kleiner rondje.
zitten achter die rondjes tweeters?
zoja weet iemand de maten ?
wil namelijk maar een keer die kappen loshalen om de speakers te vervangen.
 
lennertvdkort zei:
ik heb achterin mijn highline speakers zitten.
nu zitten er twee roosters, een grote rechthoekige en kleiner rondje.

Als er al speakers zitten dan zijn die roosters niet dicht.
Lennert jij hebt dus een polo met luxe audio pakket ;) De maat van die middentonenspeakers achter die kleine ronde roostertjes weet ik niet uit mijn hoofd :(
 
@ RJPolo:

Ja die topics had ik al gelezen, maar kon daar niks vinden over meerdere speakers achterin.
roosters achterin zijn al open(kan de woofer zien zitten)
even voor het beeld heb ik even een foto gemaakt:
[resize=600:c7iaawdt]http://img832.imageshack.us/img832/2742/img2011092700177.jpg[/resize:c7iaawdt]
@bas:
ja idd, das jammer dat je dat niet meer weet :( .
zal ik vandeweek maar even een kant loshalen en kijken.
als ik meer weet post ik wel even welke maat het is.
weet je de maat voorin wel dan?
ik zal zelf te denken aan dit setje:
http://www.pioneer.nl/nl/products/25/131/201/TS-A171Ci/index.html
 
lennertvdkort, een adapterring zou je ook moeten hebben voor de speaker ivm de diepte.
SMK606030010jpgw100h80page-1.jpg
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
lennertvdkort zei:
ik heb achterin mijn highline speakers zitten.
nu zitten er twee roosters, een grote rechthoekige en kleiner rondje.
zitten achter die rondjes tweeters?
zoja weet iemand de maten ?
wil namelijk maar een keer die kappen loshalen om de speakers te vervangen.

Joah die heb ik ook, komt rete goed geluid uit mijn originele set!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!