Speakers Achter

oke, ik heb ook een sony radio eraan hangen en door ervaring heb ik gemerkt dat de versterker van een alpine 10x beter is.
ga eerst wel de voorste speakers vervangen(zitten nu caliber speakers in)
kijken hoe het geheel dan klinkt
maar weet iemand of je de tweeters voor kan vervangen?
en wat zijn nou toch de maten voor de voordeuren?
lees 13 of 16,5 die er nu inzitten zijn net zo breed als het rooster dus volgens mij 13
mvg,

edit:
Net even gekeken is idd een platte speakers zoals ik al gelezen had.
 
@ starsky

jaa ik zelf heb altijd goeie ervaringen gehad met pioneer icm een alpine radio(dat was dan ook in mijn mb 190 en dat is een grote klankkast, dus daar kwam belachelijk goed geluid uit een simpel setje)

@ jeroenMPC

Ik denk omdat het vw is, en die vaak besparen op wat er te besparen valt haha!
 
maakt het eigenlijk veel uit om je achterspeakers te vervangen voor een betere set? ze draaien bij mij wel mee maar het meeste geluid knalt uit de compo MTX setje

in principe zijn de kabels allemaal al getrokken door mijn auto en ook de originele Achter speakers zijn aangesloten op de versterker alleen hier komt echt flut geluid uit...vroeg me af of iemand alle speakers heeft vervangen en noticable verschil merkt?
 
Ja dat vraag ik me ook af. De originele speakers die in de achterdeuren zitten klinken voor geen meter.
Zijn deze zo te vervangen? En welke speakers zijn het beste?

AS far as i know kun je die gewoon vervangen ...je moet dan wel de speakerringen vervangen want deze zitten waarschijnlijk vast met een popnageltje

alleen de tricky part is hoe ga je aan zoiets beginnen?...is het makkelijk om dat plastic (van de achterdeur) zomaar eraf te halen en dan de speakers te vervangen? bij mij gaat het enkel om de achterspeakers te vervangen...de rest is allemaal al gedaan...ik had destijds mijn achterspeakers niet vervangen omdat men zei dat het niet echt nodig was (geluid komt van voren en galmt door naar achteren) is wel enigzins waar...maar als je goed luistert hoe de achterste speakers klinken is dat echt om te huilen...
 
Kijk anders even bij how-to ;)

Het is erg eenvoudig, onder de achterbank zit een schroefje. Verder zitten er rondom nog wat schroefjes die heb je zo gevonden. Dan trek je het paneel met gepaste kracht los, voorzichtig verwijderen. Vervolgens maak je het plastic klankbord los en heb je alle ruimte om er nieuwe speakers in te zetten!
 
Kijk anders even bij how-to ;)

Het is erg eenvoudig, onder de achterbank zit een schroefje. Verder zitten er rondom nog wat schroefjes die heb je zo gevonden. Dan trek je het paneel met gepaste kracht los, voorzichtig verwijderen. Vervolgens maak je het plastic klankbord los en heb je alle ruimte om er nieuwe speakers in te zetten!

weet je of dat ook voor de 5 deurs geld?
kdenk dat het paneel met een paar schroeven vast zit idd (wss torx) en met wat kracht zou het paneel zo los moeten komen.
ik heb geen idee of hier speakerringen voor nodig zijn (ik weet wel dat ze benodigd waren voor de voordeuren) maar het kan zijn dat je de originele speakerringen gewoon kunt hergebruiken (popnagels gewoon erafboren?)

voor de rest vroeg ik me af waarop ik nog meer op moet letten bij aanschaf van achterspeakers...diameter etc?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!