Spiegelpakket, kantelen werkt niet goed?

ik heb een spiegelpakket. fijn is dat de spiegels vanzelf inklappen bij het afsluiten.
Wat bij mij echter niet lijkt te werken is het kantelen van de rechter buitenspiegel.
Ik heb de spiegel verstelknop op ‘R’ staan. Als ik automaat in achteruit zet kantelt de rechter buitenspiegel
Netjes naar de stoeprand. Vervolgens rijd ik naar voren maar de spiegel kantelt niet terug!!
Doe ik iets verkeerd? Herkenbaar? (Bij mijn Jetta werkte dit prima)
heb dit ook gehad moest een software update uitvoeren daarna is het gefixt
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
Wat is volgens jou het probleem dan? wat gaat er in jou beleving niet goed
Zet in achteruit.
Spiegel naar beneden met knopje in R
Zet in Drive, rij weg... spiegel blijft beneden.. tot dat ik zelf de schakelaar uit R haal en in O zet.

Nou ik weet niet wat er veranderd is, al is t wel wat traag. maar als ik ongeveer 15 km/h rij gaat hij nu omhoog. (+/- 4 sec omhoog van beneden naar normaal) Misschien iets met t motortje.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen Polo  AW1  2.0Tfsi 200pk 
Zet in achteruit.
Spiegel naar beneden met knopje in R
Zet in Drive, rij weg... spiegel blijft beneden.. tot dat ik zelf de schakelaar uit R haal en in O zet.

Nou ik weet niet wat er veranderd is, al is t wel wat traag. maar als ik ongeveer 15 km/h rij gaat hij nu omhoog. (+/- 4 sec omhoog van beneden naar normaal) Misschien iets met t motortje.
dat is de normale werking die van mij kantelt boven de 15km per uur ook terug, je kan vast die vertraging er uit laten halen maar hij werkt dus gewoon goed.
Dat motortje is geen 200pk gti he die in 1 keer terug kantelt dus je motortje is prima.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Antera en Luusje
Nog steeds niet opgelost hier. Dealer zegt dat er niets aan de hand is. :mad: Kortom, spiegelpakket gekocht, nog nooit gewerkt....
en wat is volgens jou het probleem bij jou dan? ze klappen waarschijnlijk wel in dus er werkt wel iets van je spiegelpakket. wat gaat er met kantellen niet goed?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Het hoort zo te werken als in deze video. Misschien kun je zelf eens een video plaatsen van hoe het bij jou werkt en wat er niet goed aan zou zijn.


Overigens geldt het voor een heleboel opties dat ze pas teruggaan naar de "normale" stand bij 16km. Denk aan een achteruitrijcamera, OPS, anti-car jacking, etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Op mijn Polo AW had ik hetzelfde probleem, wel omlaag kantelen, maar niet terug bij wegrijden (ook niet bij 50+ km/h) of de spiegelschakelaar naar 0.

Wat het oploste: Menu spiegels/wissers terugzetten naar fabrieksinstellingen.
 
Volkwagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 95PK DSG 
Wist helemaal niet dat dit bestond :) Werkt het ook als je de linkerspiegel selecteert? je moet tenslotte ook wel een aan de linkerkant parkeren in de rijrichting
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ah ok. nee, nog niet opgevallen/naar gekeken, want ik kom nauwelijks stoepen tegen :)
Daar mag je dan ook helemaal niet komen met de auto..

Ik heb het geretrofit op mijn Passat, maar vind het eigenlijk de meest waardeloze mod die ik gedaan heb. Ik heb het een paar keer gebruikt, maar raak helemaal de oriëntatie kwijt of zoiets. En het is natuurlijk compleet overbodig..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ah, ja uiteraard. Lukt me ook altijd wel hoor, ook zonder kanteling. Altijd achteruit inparkeren scheelt al een stuk ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Net even uitgeprobeerd. Op R gezet en in achteruit en gekanteld naar mijn wens. Daarna in 0 en hij gaat keurig terug. Gebruikt hij nu mijn instelling de volgende keer als ik hem weer in R en achteruitzet? Of moet ik hem altijd in R laten staan?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
j
Net even uitgeprobeerd. Op R gezet en in achteruit en gekanteld naar mijn wens. Daarna in 0 en hij gaat keurig terug. Gebruikt hij nu mijn instelling de volgende keer als ik hem weer in R en achteruitzet? Of moet ik hem altijd in R laten staan?
je kan hem gewoon op R laten staan tenzij je hem een keer niet gekanteld wil hebben, als hij niet op R staat kantelt hij niet, en hij onthoud idd je instelling.
zodra je weer vooruit rijd bij 15/16kmph kantelt hij dan weer terug.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!