Ok, nig niet gekeken met vcds of ik de xds settings ook kon vinden, maar inmiddels wel weer getest met de sprintbooster.
Dit maal ZONDER chip
Zoals alle chip rijders wel weten is dat de auto prettiger reageert vanwege het aanwezig zijn van meer vermogen.
Gek genoeg heb ik enigszins een vergelijkbare reactie gelregen met de sprintbooster! Dat verbaasde mij positief.
De auto maakt heel amders gebruik van zn beschikbare vermogen en daar bovenop druk je het gaspedaal veel monder ver in, dus voelt het voor jou als bestuurder alsof de auto meer vermogen heeft.
MAAAAAAAR dan komt de aap dus uit de mouw!
Als je een keertje het pedaal wat dieper in trapt en nog meer reactie verwacht, krijg je dus maar een klein beetje
Dit is wel iets anders als de auto gechipt is, maar met een ongechipte bluemotion is überhaupt de snellere reactie prettig!
De trage reactie van het gaspedaal zit nu dus in het diepe gedeelte van het gaspedaal inplaats van het ondiepe en dat zorgt ervoor dat de auto prettig aanvoelt.
Zo had de auto eigenlijk afgeleverd moeten worden als je het mij vraagt
Als je de xds settings kunt toepassen, moet je dat zeker doen!
Heb je die optie niet, dan kun je een sprintbooster overwegen, het is hoe ik t zie meer een stapje VOOR chiptuning, de auto reageert wat prettiger, maar sneller wordt die er dus niet van.
Helaas is het niet makkelijk te beschrijven, maar ik denk dat je er wel positief over wordt als je er eenmaal wat langer mee hebt gereden.
Mijn verwachtingen waren heel erg hoog van dit apparaatje en aanvankelijk was ik teleurgesteld. Ik heb alle verwachtingen de deur uit moeten doen en ben uiteindelijk erachter gekomen wat de sprintbooster écht doet.
Je auto trekt niet beter door in welke versnelling dan ook met wat voor toerental dan ook. Als je dat wil, dan moet je gaan chippen.
De sprintbooster zorgt voor meer reactie van de auto met minder gaspedaal weg, maar dat psychische effect werkt zo positief dat het voelt alsof de auto meer vermogen heeft, echter reageert die dus sneller.
JA je kunt het ook bereiken door het gaspedaal dieper in te trappen, maar laten we nou eerlijk zijn, als een auto dezelfde reactie geeft bij een kwart intrappen met sb of bij half tot tweederde zonder sb, dan boelt de auto zinder sb veel logger en slomer aan dan die met
Oh en nog 1 ding, ik test in de groene stand, rood is voor mij niet echt mee te rijden, daar moet je echt heeeeel subtiel voor zijn:lol:
En dat ben ik dus helaas niet meer:lol:
Ben te veel gewend geraakt aan het log intrappen van het gaspedaal:lol: