stadslicht naar drl

Pater

Actief lid
69
14
25
hallo, ik wilde graag mijn stadslichten naar de drl lampen onder in bumper, zodat bij drl alleen drl aan de voorkant brandt en bij stadslicht drl aan de voorkant en aan de achterkant stadslicht. nu dacht ik zelf dat ik een diode tussen de pin van de stadslichten en de drl kon solderen en de stadslichten voor bij de koplampen kon demonteren. nu weet ik alleen niet welke pin waarvoor is. heeft iemand hier misschien een schematje van?

gr Nick
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
heb via via wat op een forum gevonden, dus bij deze niet meer nodig

Pin Signal Bedeutung
1 Xz 75 für 56er & TFL
2 Xr 75 über Sicherung 36 für NL, NSL
3 TFL Tagfahrlicht in Stellung "Aus"
4 56 Abblendlicht/Fernlicht
5 56D Stadtfahrlicht in Stellung "Standlicht"
6 B
7 56* Zusatzleitung Abblendlicht bei Doppelscheinwerfern
8 NL Nebelscheinwerfer
9 NSL Nebelschlussleuchte
10 31 Masse
11 SRA 30 für Scheinwerferreinigungsanlage bei Sellung "Fahrlicht"
12 P
13 58L Standlicht links
14 58R Standlicht rechts
15 30 Dauerplus
16 58 Standlicht /Kennzeichenbeleuchtung/Instrumentenbeleuchtung
17 58d Eingang Beleuchtung
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
gebruik de TFL poort op je schakelaar... Klaar!!! (TFL geeft 12 volt als de lampen uit zijn en doe je de lampen aan, dan is de TFL spanningsloos)
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
dan zijn er ook relais voor, die je plaatst tussen je verlichting en je accu, met een uitgang naar je dagrijverlichting
w8n678.png


het relais werkt via een Back kontact (verbreek kontact) wat de verbinding verbreekt als je verlichting aan gaat

de stadslicht "voed" het relais en de Plus van je Accu de 12 volt is voor je Dagrijverl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!