Stage 1 tuning ervaringen ??

Hallo allemaal,

Ik heb een Polo Gti uit 2019. Ik rij hier met veel plezier in rond. Ik zit te denken om de auto naar 245PK te laten chippen bij mijn tuner. Ik ben echter benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen hebben met een stage 1 polo van deze generatie. Is het de moeite waard t.o.v. standaard.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 TSI GTI 
Hey Max. Ik heb echt geen ervaring omdat ik er huiverig voor ben. Maar wanneer je wil laten chippen is JD Engineering echt top of the bill. Wat ik gehoord en gelezen heb.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Hallo allemaal,

Ik heb een Polo Gti uit 2019. Ik rij hier met veel plezier in rond. Ik zit te denken om de auto naar 245PK te laten chippen bij mijn tuner. Ik ben echter benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen hebben met een stage 1 polo van deze generatie. Is het de moeite waard t.o.v. standaard.
Zijn al vele topics over geschreven. Probeer de zoekfunctie als je de topics wilt vinden.

Naar mijn bescheiden mening is het noodzakelijk om de auto een beetje levendig te laten voelen. Ik vond de 200pk en vooral de 320nm standaard echt heel gauw vervelen. Nu met een 'stage 2' zoals men dat dan noemt voelt de auto pas zoals hij naar mijn idee uit de fabriek had moeten rollen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Een TSI motor is perfect voor tunen.
Je moet dan inderdaad naar JD gaan, zij weten wel raad met VW's. Vraag @iichel maar.
Daarnaast leveren ze de motoren wat conservatiever vanuit de fabriek voor garantie. Om die reden kan je er best een 'stage' 1 op zetten zonder problemen.
Geld dit ook voor een 1.8 GTI uit 2016?. Die wil ik graag naar 220/240pk chippen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
er zijn verschillende tuners die gewoon goed zijn. ik heb mijn passat TSI laten doen bij JD engineering, via VAG performance center. dat zijn liefhebbers en nerds die alles weten. da's geweldig.