Stage 1 tuning ervaringen ??

Hallo allemaal,

Ik heb een Polo Gti uit 2019. Ik rij hier met veel plezier in rond. Ik zit te denken om de auto naar 245PK te laten chippen bij mijn tuner. Ik ben echter benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen hebben met een stage 1 polo van deze generatie. Is het de moeite waard t.o.v. standaard.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 TSI GTI 
Hey Max. Ik heb echt geen ervaring omdat ik er huiverig voor ben. Maar wanneer je wil laten chippen is JD Engineering echt top of the bill. Wat ik gehoord en gelezen heb.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Hallo allemaal,

Ik heb een Polo Gti uit 2019. Ik rij hier met veel plezier in rond. Ik zit te denken om de auto naar 245PK te laten chippen bij mijn tuner. Ik ben echter benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen hebben met een stage 1 polo van deze generatie. Is het de moeite waard t.o.v. standaard.
Zijn al vele topics over geschreven. Probeer de zoekfunctie als je de topics wilt vinden.

Naar mijn bescheiden mening is het noodzakelijk om de auto een beetje levendig te laten voelen. Ik vond de 200pk en vooral de 320nm standaard echt heel gauw vervelen. Nu met een 'stage 2' zoals men dat dan noemt voelt de auto pas zoals hij naar mijn idee uit de fabriek had moeten rollen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Een TSI motor is perfect voor tunen.
Je moet dan inderdaad naar JD gaan, zij weten wel raad met VW's. Vraag @iichel maar.
Daarnaast leveren ze de motoren wat conservatiever vanuit de fabriek voor garantie. Om die reden kan je er best een 'stage' 1 op zetten zonder problemen.
Geld dit ook voor een 1.8 GTI uit 2016?. Die wil ik graag naar 220/240pk chippen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
er zijn verschillende tuners die gewoon goed zijn. ik heb mijn passat TSI laten doen bij JD engineering, via VAG performance center. dat zijn liefhebbers en nerds die alles weten. da's geweldig.

mijn polo 1.2 TDI heb ik destijds laten chippen bij van vught tuning en later mijn 1.6 TDI bij VAG solutions, dat heet nu SK performance. ook daar was ik tevreden over. die zitten beide in het noorden van het land
 
Laatst bewerkt:
Geld dit ook voor een 1.8 GTI uit 2016?. Die wil ik graag naar 220/240pk chippen.
Vrijwel alle VAG motoren met een turbo kunnen 10-20% extra vermogen leveren zonder enige moeite.
Het is wel belangrijk dat je de historie bekend hebt, onderhoud geeft op de juiste momenten, je de olie tijdig vervangt & de motor enigszins warm laat worden voordat je wegrijdt. (na tunen)
 
Maar, als advocaat van de duivel sprekend. Ik heb dit al eens gepost. Een turbo blok is eenvoudig op te voeren. Plat gezegd laaddruk verhogen en hoeveelheid brandstof mede verhogen en hoppa. Daar ga je.

Als ik kijk naar de compressie verhouding van mijn 95 pk blok is deze 1:10,5. Wanneer je daar meer lucht en brandstof instopt wat gaat dan de compressieverhouding worden? En vooral de einddruk tijdens de verbranding. Die extra krachten komen op het hele aandrijfstel te staan. Dus dat krijgt het allemaal te verduren als je een zware rechtervoet hebt.

Kijk maar wat jullie ermee doen.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Kijk maar wat jullie ermee doen.
Ik kijk naar de praktijk, mijn polo kwam ooit met 220pk, dit is meer dan 50dkm geleden verhoogt naar 330pk, dat is een 50% toename van vermogen.
Het rijdt er allemaal niet minder om en blijkbaar blijft het ook nog heel! haha

Natuurlijk kan je altijd een tegenargument verzinnen als het om tuning gaat, maar het leven draait niet altijd om de 'verstandige' keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd
Ik heb mijn ex gezonde 6r 1.4gti met stage2 software bij JD naar 240pk gekregen. 30k km later was ik nog dikk tevreden. Recent verkocht met gemengde gevoelens
 

Bijlagen

  • 20230507_154438.jpg
    20230507_154438.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 27
Volkswagen  Polo 6R  1.4TSI 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo
Ik had een polo 6r diesel. Tdi 1.2

0-100 in 13 sec. Was 16 sec.
Deze 3 seconden was de beste winst ooit; optrekken vanuit stilstand was eerst als een dood vogeltje. Erna reed de auto gewoon weg, zonder moeite. Daar zat de winst hem vooral in.

Je zal wat verschil merken omdat vaak je turbodruk wat hoger wordt gezet. :)

Groetjes!
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
Mijn Polo 1.0 TSI 95pk en 160nm koppel, stage 1 laten chippen bij Chiptuning Ede naar 140pk en 240nm koppel.
0-100 in 10 seconden. Dit was eerst volgens Finnik 10.5 seconden... scheelt niet veel maar ik heb toen ook niet heel erg mijn best gedaan denk ik, lol.
Soms wil de auto nog wel eens stotteren als ik in zijn 5e versnelling 60-70 rijd en harder wil gaan rijden. Ik merk dan dat hij in houdt, maar dat zal wel komen omdat ik in een te hoge versnelling zit.
Voor de rest geen spijt van! ;)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!