Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Werkt de Hill-hold dan nog wel?een maat van mij had een goeie tip om S/S uit te krijgen op een 6R:
De hoeksensor (voor hillhold) calibreren terwijl je op een schuine helling staat. Dan denkt de auto dat je altijd op een helling staat en zal S/S niet werken.
Zo zou je t ook kunnen doen met andere sensoren/calibraties.
Is dat niet (alleen) bij de 6C?Er was toch ergens een voltage die je kan aanpassen wanneer de auto weer moet starten.
Als je die voltage hoger zet dan 14V zal de auto nooit uit gaan.
Geen idee, ik zag het ergens voorbij komen op het forum.Is dat niet (alleen) bij de 6C?
Kan nooit goed zijn voor je motor zovaak aanslaan, blij dat ik het heb laten uitcoderenGeen idee, ik zag het ergens voorbij komen op het forum.
Ik heb zelf een handbak en gebruik start stop als ik een tijdje staat te wachten op het stoplicht.
Ik geloof niet dat het de motor sloopt zoals hier vermeld staat.
Er blijft altijd een koelvloeistof pompje draaien welke alles blijft koelen.
Alles is er voor berekend dus ik gebruik het wanneer nodig![]()
Elk merk heeft dit systeem,geloof je echt dat indien dit Motorschade oplevert dit systeem niet al lang opgeheven is?Kan nooit goed zijn voor je motor zovaak aanslaan, blij dat ik het heb laten uitcoderen
Ik snap jou wel. een motorstart vergt het meeste slijtage aan je motor, er is geen koeling en geen oliedruk.Kan nooit goed zijn voor je motor zovaak aanslaan, blij dat ik het heb laten uitcoderen
Tegenwoordig is verbruik/uitstoot 10x belangrijker dan levensduur van een motor. Op korte termijn zal het vast geen motorschade opleveren nee. Maar na 30.000x onnodig starten in de loop van 10 jaar, wedden dat er meer slijtage is opgetreden? We leven tegenwoordig in een wegwerp maatschappij.Elk merk heeft dit systeem,geloof je echt dat indien dit Motorschade oplevert dit systeem niet al lang opgeheven is?
En de motor?ben ik het deels mee eens, het is wel zo dat er op een motor met start/stop een zwaardere dynamo, vliegwiel en startmotor zitten en een speciale accu.
Ik kan je verzekeren, vanuit R&D-ervaring, dat zulke dingen ENORM goed onderzocht worden en er een bepaalde kwaliteit voor ogen word gehouden! Het zal niet zo lang meer mee gaan als vroeger (auto's van 30 jaar oud rijden nog altijd vrolijk rond) maar sowieso de eerste 15-20 jaar mag je zeker geen problemen gaan ondervinden van acties zoals "start/stop". Kijk eens naar de Lupo 3L. Deze heeft ook Start/Stop, Vele rijden nog rond met dik 4-5 ton op de teller en dan nog de originele motor en soms zelfs nog de originele startmotor...Tegenwoordig is verbruik/uitstoot 10x belangrijker dan levensduur van een motor. Op korte termijn zal het vast geen motorschade opleveren nee. Maar na 30.000x onnodig starten in de loop van 10 jaar, wedden dat er meer slijtage is opgetreden? We leven tegenwoordig in een wegwerp maatschappij.
ik dacht dit ook, maar misschien heb ik het foutGeen idee, ik zag het ergens voorbij komen op het forum.
Ik heb zelf een handbak en gebruik start stop als ik een tijdje staat te wachten op het stoplicht.
Ik geloof niet dat het de motor sloopt zoals hier vermeld staat.
Er blijft altijd een koelvloeistof pompje draaien welke alles blijft koelen.
Alles is er voor berekend dus ik gebruik het wanneer nodig![]()
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.