Start Stop-systeem werkt niet.

Beste Polo'ers,

ik kan een VW polo 1.2 Bluemotion uit 2010 overnemen van de 2e eigenaar. De auto is goed onderhouden enz alleen werkt het Start Stop-systeem niet. De eigenaar zegt dat deze nooit bij hem heeft gewerkt.
Nu begrijp ik uit het forum dat de mening zeer verdeeld zijn over het systeem. De 1 vindt het fijn en de ander vindt het uiterst vervelend en laat het uitschakelen.

Wat denken jullie? Kan het een kwestie zijn dat de eerste eigenaar het via VAGcom heeft laten uitschakelen of kan er iets anders aan de hand zijn?
Het liefst koop ik natuurlijk een auto waarbij alles volledig werkt en dan bepaal ik zelf wel wat ik uit laat schakelen en wat niet.
 
Start-stop werkt inderdaad niet altijd. Ik vind het zelf trouwens ook een belachelijk/onhandig systeem en gebruik het dan ook nooit (althans nooit vrijwillig Stick Out Tongue). Het moet zuiniger zijn maar wat is zuiniger, 30-60 seconden stil staan voor bv een stoplicht met draaiende motor of motor afzetten en opnieuw starten? En sta ik bv stil voor een brug of in de file (huh, file????? :mrgreen:) dan zet ik de motor zelf wel af.
Ik vind het ook een onhandig systeem, als ik bv thuis aankom en ik moet de garagedeur handmatig openen zodat de auto de garage in kan dan slaat de motor dus af door het start-stop syssteem. Na 15 seconden zit ik weer in de auto en slaat dus de motor weer aan, wat nou zuinig. En ja, die knop op het dashboard zit er wel om het syssteem uit te schakelen maar denk er maar eens om op zo'n moment.....:mrgreen:
 
Het start stop systeem werkt niet altijd? Het werkt wel maar alleen bij een bepaalde minimale snelhijd. Dus in een file werkt het systeem zo en zo al niet dus zal je daar ook geen ergenis van hebben. Of zit ik nu fout.
Wat betreft de vraag dat hij het nu al helemaal niet doet en dat de eigenaar zecht bij mij heeft het nog nooit gewerkt daar krijg ik gelijk een ? Bij.
Heb je een vagcom kabel lees even de fout melding uit.
Weet je wat het is dan kan je misschien alsnog overwegen om de auto te kopen mits de Reperatie niet te duur is.
En anders kan er geld van het aankoop bedrag af om dat je nu al aan kan geven dat iets niet in orde is.
Succes met de aan koop laat even weten of je er ben uit gekomen.
 
Start-stop werkt inderdaad niet altijd. Ik vind het zelf trouwens ook een belachelijk/onhandig systeem en gebruik het dan ook nooit (althans nooit vrijwillig Stick Out Tongue). Het moet zuiniger zijn maar wat is zuiniger, 30-60 seconden stil staan voor bv een stoplicht met draaiende motor of motor afzetten en opnieuw starten? En sta ik bv stil voor een brug of in de file (huh, file????? :mrgreen:) dan zet ik de motor zelf wel af.
Ik vind het ook een onhandig systeem, als ik bv thuis aankom en ik moet de garagedeur handmatig openen zodat de auto de garage in kan dan slaat de motor dus af door het start-stop syssteem. Na 15 seconden zit ik weer in de auto en slaat dus de motor weer aan, wat nou zuinig. En ja, die knop op het dashboard zit er wel om het syssteem uit te schakelen maar denk er maar eens om op zo'n moment.....:mrgreen:

Nog even over die garagedeur
Handmatig openen dat is niet meer van deze tijd
 
Een beetje laat misschien maarja.... ik heb uiteindelijk de Polo niet genomen met het defecte start-stop-systeem maar ik heb een andere gekocht.
Een reflex-zilver 1.2. TDI Bluemotion uit 2010 en hij rijdt een beetje als een natte dweil die een chiptuning nodig heeft ;) Komt allemaal goed.. Bedankt voor de hulp!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!