Stoelzitting ingezakt 9N3

Hallo,

Zoals titel al zegt is mijn zitting van bestuurdersstoel ingezakt. Dit zit niet meer comfortabel. Nu zat ik laatst op de bijrijdersstoel en die zit veel beter. (Nog hard)

Is het mogelijk om zitting van passagiersstoel te switchen met bestuurdersstoel? Hiermee bedoel ik zonder moeilijke ingreep te hoeven doen?

Zo ja weet iemand hoe ik dit beste kan aanpakken. Hoe zit de schuimdeel vast aan frame? Of zit de zitting vast doormiddel van u profiel wat he uitschuift? Als ik geen haakjes los hoef te maken wil ik poging wagen.

Ik heb eerder bij een audi meegemaakt dat je haakjes los moet halen om stof eraf te krijgen. Maar deze keer wil ik complete zitting overplaatsen. Is dit mogelijk Onder stof van schuim los te maken?

Ik hoor de mogelijkheden...
 
Gisteren toch even de bijrijderesstoel losgehaald van auto. Geprobeerd om zijkant los te krijgen, maar zat behoorlijk ingewikkeld in elkaar van onderen bekeken. Ik wilde niks kapot maken dus halve werk niet afgemaakt. Denk dat ik het maar laat doen door een stoffeerder.

Ze kunnen dit opvullen naar gelang je wens. Ik zie veel aanbod hiervan. Wat is nu beter? Nieuwe schuim halen en laten monteren of opvullen?

Auto is van 2008 en maar 90.000km gereden. Ik vind het absurd dat het in zo'n korte tijd ingezakt is! Het betreft een comfortline, zou het misschien hiermee te maken kunnen hebben? Hiermee bedoel ik "zachte" stoelen af fabriek? Bijrijderskant zit wel beter of dat ligt puur aan mij.

Als er nog iemand tips heeft hoor ik het graag... Of nog een goede stoel heeft? Het betreft zwarte comfortline stoelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het klinkt inderdaad belachelijk maar misschien is de wagen wel alleen gebruikt voor boodschappen ritjes door een corpulente vrouw/man.

Mocht je nieuw schuim vinden, misschien kan mijn buurman je dan wel helpen.
Hij zegt dat hij ook stoelverwarming (die ik dus nergens kan vinden) bij mij kan inbouwen (in de auto dan Stick Out Tongue) dus dit moet dan ook wel lukken.
Weet alleen niet wat hij er voor vraagt en ik spreek hem zeer weinig.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Van de week bij een stoffeerder langs geweest en die geeft aan dat stoel niet is ingezakt maar dat dit bij de stoelen hoort. "Comfortstoelen"

Nieuwe schuim zou niks helpen, zou binnen kortste keren weer zelfde probleem geven... Beste is volgens stoffeerder, hardere stoelen monteren. Sportline, Gti stoelen etc.

Opvullen/harder maken kon ook maar dat kostte mij ruim €350.--

Ik wacht even af, misschien dat ik wel een leuke setje tegenkom.

Dus als er iemand van zijn sportline interieur af wilt. Hoor ik het graag!
 
Oke dat wist ik niet!

Er staan wel een aantal 6r gti interieurs te koop voor 600 euro ongeveer!
Als je zo setje op de kop kan tikken en de stekker pas laat maken heb je echt een dik interieur!
 
Idd, heb ze ook gezien op marktplaats. Leuke setjes voor de 6r. Maar ik ben niet zo handig en weinig tijd.
Doe mij maar liever een setje 9n!

Een collega van mij heeft een polo 9n met sportline interieur. En die zit als gegoten.

Ik wacht nog even rustig af... Wellicht verkoopt iemand zo'n set.

En op onderdelenlijn al verschillende setjes gevonden maar het is vaak voor een 3 deurs. Zelf heb ik 4 deurs.
 
Ik vind het wel enorm gaaf, deze stoelen. Geen idee wat voor buitenkleur je Polo heeft, maar als het enigszins past zou ik zeggen: doen! Gaat een boel doen voor het interieur. En, net wat Ruittie zegt, het is ook nog eens uniek.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!