Storing Subwoofer!

He Guys,

Ik heb onlangs mijn audio set ingebouwd in mijn Polo 9n, maar ik stuit op een probleem.
Mijn subwoofer geeft rare geluiden als mijn auto is gestart. Staat hij uit dan is de storing er niet.

Mijn Pluskabel en tulpkabel gaan aan de linkerkant samen naar achteren.

Het ligt niet aan de radio, versterker en tulpkabel.. Ik heb een andere tulpkabel (dwars door de auto heen) aangesloten ook de remote, maar de storing is er nog steeds. Tevens heb ik dit alles aangesloten in mijn eerdere polo en hier heb ik geen probleem mee gehad.

De geluiden die mijn subwoofer maakt zijn verschillend. Als ik bijvoorbeeld me raam open doet (eerste klik) hoor je al een geluid (zware bas). Ook als ik rij en hij staat op een bepaalde tour blijft hij storen. Zodra ik gas geef gaan de toonhoogte mee. Ook als mij volume hoog sta hoor je soms een zware bas toon doorkomen (niet ritmisch op het muziek). Als me radio op Mute staat hoor je het nog steeds!

Kan iemand mij helpen?
Ik heb iets gelezen over een storingfilter?
Kan het liggen aan de doorvoer door mijn motorkapkabel ( hij maakt contact met de rand )?
 
Wat je sowieso moet doen is je rca kabels gaan verleggen (ondanks dat het niet je huidige storing oplost)!

Wat je nogmeer voor opties hebt is een massa kabel (even dik als je plus kabel) vanaf je accu naar de versterker en eventueel ook een vanaf je accu extra op het frampje van je radio zetten!

Watvoor radio heb je overigens? Killmfd met de Audi A3 hier op de site heeft dit ook gehad in zn auto, alle tips/trucs al geprobeerd die op internet te vinden waren maar bleek echt IN de radio te zitten.. radio vervangen en probleem = weg!
 
De RCA Kabel ( Tulp? ) heb ik getest.!! Daaraan ligt het niet.. Ik heb die toen vergeleken met een betere tulp en gelijk vanuit de radio aangesloten op me versterker ( zonder weg te werken ).

Ik heb een Pioneer avh-5100
pioneer_AVHP5100DVD-1.jpg


Nogmaals het ligt niet aan de radio.. Dat betwijfel ik..
 
Die geluiden is dat meer een gegons?? En wordt de frequentie ook anders als je gas geeft??

Zo ja: Dan moet je je pluskabel verleggen of extra isoleren en een aparte massakabel aan je subwoofer maken.
 
Aan mijn versterker zit dus alleen een subwoofer aangesloter.

De 4 standaard boxen staan gewoon op de radio aangesloten.. Het geluid is alleen afkomstig van de subwoofer! Dus vanuit de versterker.

Plus en Min zijn sowieso apart getrokken ook de Rca kabel + Remote... Plus is afkomstig vanuit de accu. Min is genomen vanuit de kofferbak. Ik heb al een andere minpunt gezocht maar ik hoor het zelfde!

Als ik gas geef gaat hij idd mee met de touren. Dus de freqeuntie gaat hoger.

Als ik eenmaal rij en ik pomp me volume dan is er wel gewoon bas van de audio maar ik hoor gebons ertussen door... Dit is de storing..

Het kan zijn dat ik een filter ertussen moet plaatsen, maar ik wil natuurlijk niet iets aanschaffen als dat dalijk het probleem niet is. Vandaar jullie hulp.
 
Nou je + kabel is de oorzaak. Die wordt namelijk beïnvloed door je dynamo en dus het pompende effect hiervan. Je kunt het ook oplossen door een condensator te plaatsen of zoals ik al eerder zei je + kabel extra isoleren en zo ver mogelijk van alle andere kabels vandaan.
 
Ik heb geprobeerd een condensator ertussen te gooien maar het geeft de zelfde storing...

Ik ga vanavond effe langs bij een vriend, kijken wat hij voor me kan doen..
Miss dat ik de plus kabel de andere kant ga trekken...
 
trek nog een kabel tussen chassis en - pool van je accu.
bij mij was dat de oplossing tot ik me versterker opblies.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
De pluskabel heb ik gewoon door de auto heen getrokken een aangesloten om te kijken of er nog een storing was.... Dit was dus ook het geval... Miss dat ik een andere minpunt moet zoeken. Ik moet nog steeds langsgaan bij me vriend om te kijken of hij het een en andere kan doen voor.

Mocht dit niet lukken, dan denk ik dat ik second opiniun ga vragen aan een inbouwstation. Heb tenslotte van alles al geprobeerd.
 
Het licht aan de min kabel deze altijd op een kaal stuk frame van de auto (kaal schuren met een Dremel of zo.
En je min kabel nooit langer dan een halve meter maken sterker nog zo kort mogelijk het liefst.
En je heb een pioneer ga die ook maar een hele goede min pool geven ik heb zat avic gehad hebben allemaal dit probleem.
EN hoe is eigenlijk je radio ontvangst is die ook ruk.
 
...is gewoon een massa kwestie/ probleem...filters/condensatoren verhelpen dit soort problemen niet 123 op.
Desnoods een aparte zware min kabel vanuit accu naar versterker proberen en NIET vanuit het chassis waar dan ook... :evil:
 
He Guys,

Ik heb geprobeerd de plus kabel aan de andere kant te trekken. Dit heb ik ook gedaan met een andere tulpkabel. De storing is er nog steeds..
Intussen ben ik eraan gewend geraakt maar alsnog irriteert het mij.

Heb het geluk dat ik een bassregelaar heb die word aangsloten op de versterker. Hiermee kan ik dus de subwoofer uitschakelen.

Condensator heb ik ook ertussen uit gehaald, omdat tie mij accu leeg zoog. Hij ging niet uit en bleef constant aan.

Enigste wat ik kan dan is langs een audio car center gaan en vragen of zij iets meer weten hierover.

Bedankt voor alle reacties en ik hou jullie op de hoogte.
 
De condensator je accu leegtrekken?? Die is er juist voor om je accu te besparen...er zit iets goed fout bij jou in de auto! Heb je de remote wel ff gechecked vanaf je radio??? Waarschijnlijk door die storing in je sub, blijft dus je condensator aanstaan (moet na enkele ogenblikken uitschakelen als je alles uitgeschakeld heb)

Ik vrees dat je sub of versterker stroom blijft trekken...
 
Misschien ligt het idd aan de subwoofer.... Heb ik eigenlijk nog nooit aangedacht... Effe van de week dus proberen een andere sub op aan te sluiten... Dan weet ik het zeker..

Me Radio ontvangst is trouwens goed...

Had de subwoofer ook gehad van een vriend... Is namelijk ook een pioneer aangesloten op kicker 750.5 versterker. Ik had namelijk hiervoor 2 kicker subs en daarbij deed hij het perfect....

Van de week dus effe een andere sub uitproberen! Ik hou jullie op de hoogte
 
He,

Na lange tijd een update... Het ligt dus niet aan de subwoofer...
Ondertussen heb ik de 2 verschillende storingsfilter(tulp & plus) geprobeerd... GEEN RESULTAAT!

Ik moet idd effe proberen een stukje van het chassis schuren.. Ik heb hem nu tussen de kofferbakslot en er is nog steeds een storing.

Is het beter om hem via de reservewielruimte naar buiten te trekken en gewoon vast te schroeven aan het chassis?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!