Stuurbekrachtiging werkt niet meer

Stuurhuis moet inderdaad vervangen worden :( ben nu dus mijn auto voor paar dagen kwijt en kan dus helemaal nergens heen in mijn vakantie. Zou mijn vakantie niet eens kunnen intrekken want heb ook mijn auto nodig voor werk pfff… baal hier wel echt heel erg van.
je kan ook een paar liter in de kofferbak meenemen lol
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
je kan ook een paar liter in de kofferbak meenemen lol
Nou dat dacht ik eerst maar ik kom er niet bij, krijg de dop niet makkelijk gedraaid van het reservoir en echt goed zou het niet zijn voor de auto denk ik lol. Had 2 jaar geleden een koelvloeistof lekkage en toen vulde ik dagelijks 1 liter bij tot ze eindelijk het probleem gevonden hadden. Niet echt chill op de vluchtstrook elke keer staan.

Maarja, het is nu dus overleven zonder auto voor een paar dagen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Nou dat dacht ik eerst maar ik kom er niet bij, krijg de dop niet makkelijk gedraaid van het reservoir en echt goed zou het niet zijn voor de auto denk ik lol. Had 2 jaar geleden een koelvloeistof lekkage en toen vulde ik dagelijks 1 liter bij tot ze eindelijk het probleem gevonden hadden. Niet echt chill op de vluchtstrook elke keer staan.

Maarja, het is nu dus overleven zonder auto voor een paar dagen.
Je kunt beter sturen in een auto zonder stuurbekrachtiging dan sturen in een auto zonder stuur! Waar een wil is is een weg! Voor 2 jaar terug ben ik zonder stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, airco en zelfs zonder aanjager/blower/kachel, naar Zweden en Noorwegen geweest! 3600km puur genot! Maar niet voor herhaling vatbaar:joycat:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Nou de eerste keer zonder stuurbekrachtiging vorige week zou ik nog wel mee kunnen blijven rijden, dat zou geen issue zijn. Maar hoe het een paar dagen terug was, was doodeng. Ik heb een hoop kracht in m’n armen maar ik kon de auto echt amper sturen, knalde bijna tegen een paal aan met een vrouw ernaast die angstig keek met 30 km pu toen ik net de snelweg afkwam. Het reed nu alsof je ook nog met een lekke band reed in de bochten. Ik moest veel meer kracht gebruiken dan vorige week. Dus dat vond ik wel vrij apart en erg gevaarlijk.

Maareh, ik snap dat het voor jou niet voor herhaling vatbaar is zo een reis haha! Ik vind de stuur en rembekrachtiging door bergen best wel belangrijk lol.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Nou de eerste keer zonder stuurbekrachtiging vorige week zou ik nog wel mee kunnen blijven rijden, dat zou geen issue zijn. Maar hoe het een paar dagen terug was, was doodeng. Ik heb een hoop kracht in m’n armen maar ik kon de auto echt amper sturen, knalde bijna tegen een paal aan met een vrouw ernaast die angstig keek met 30 km pu toen ik net de snelweg afkwam. Het reed nu alsof je ook nog met een lekke band reed in de bochten. Ik moest veel meer kracht gebruiken dan vorige week. Dus dat vond ik wel vrij apart en erg gevaarlijk.

Maareh, ik snap dat het voor jou niet voor herhaling vatbaar is zo een reis haha! Ik vind de stuur en rembekrachtiging door bergen best wel belangrijk lol.
Ik heb wel een beetje vals gespeeld hoor! Reed met slechts 45pk in een 50+ jaar oude Kever door de Zweedse en Noorse bergen ;) Aangezien het hele vehicle slechts 750kg weegt en op een stel dunne fietsbandjes staat, is het prima te sturen en te remmen hoor ;) Het meest vervelende was het overvloed aan motor en windgeluid Stick Out Tongue Voordeel was wel dat ik mijn vrouw niet kon horen zeuren:laughing:. Verder is t een lief mens hoor, die vrouw van mij!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Misschien kan je ook naar Andries voor een reparatie? Ik weet niet of hij een beetje uit de buurt komt van je?
Mijn auto staat nu al gedemonteerd bij een garage in Den Haag helaas. Een voor veer is helaas ook gebroken, vond de auto ook erg wiebelen op de snelweg, ze hebben de hele auto meteen gecontroleerd. Ik ben dus nu zoekende naar een nieuwe verlagingsset veren van H&R maar is best kut als je geen vervoer hebt en een klein budget. Ook nog wat andere kleine mankementen.

Baal heel erg, afgezien dat ik nergens heen kan in mijn vakantie, maar ook dat ik vanaf maandag nachtdiensten heb en dan maar moet hopen dat ik m’n auto dan heb. Zou niet weten hoe ik anders thuis moet komen want trams rijden dan nog niet als ik het goed heb..
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Wat voor kleine mankementen? Als kosten een probleem zijn ga dan niet ineens alles laten vervangen.

Idem voor de set veren. Nu weet ik niet welke band je met je garage hebt, maar geef bv aan dat je zelf de veer regelt bv van onderdelen lijn. Vaak morgen in huis als je vroeg besteld. Maar de auto zal nu in op de brug staan dus is snelheid wel gewenst (als in vandaag binnen wel gewenst)


Heb je andere rijbewijzen?

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/scooters-sym/m2130303040-sym-scooter

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/snorfietsen-en-snorscooters/m2127807327-spartamet Stick Out Tongue
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Ik wil inderdaad zelf de veren regelen, dat vind de garage ook prima. Alleen je zit met levertijden. Ik ga inderdaad ook op onderdelenlijn kijken. Stuurhuis regelen zij zelf. Met budget bedoel i vooral dat ik niet 250 euro voor een set veren ga betalen die bij autodoc 137 euro is op dit moment. Maar de levertijd is daar toch vaak wel 6 dagen.

Het is een afstand van 17 km enkele reis dus om dit nou met een scooter of zo te doen vlak na een nachtdienst , weet niet of dat nou zo verstandig is haha. Heb al jaren geen scooter meer gereden. Dus ja ik moet wel echt een werkende auto hebben, helaas , familie woont ook op 45 km afstand en daar moet ik ooo ten alle tijden heen kunnen ivm calamiteiten.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Op onderdelenlijn kan ik niks vinden, heb er waarschijnlijk 1 gevonden via mp maar dat kan ook 2/3 dagen duren en is voor 1 maand gebruikt, autodoc duurt tot 7 werkdagen.

Moet even met de garage overleggen wat zij willen. Ik heb gekeken en in principe is ov wel mogelijk, maar niet ideaal. Zal ook even moeten lopen en wachten op de tram dan.

Dit zijn de foto’s die ik van de garage heb ontvangen;

4b662a10-d52e-4bda-b4cf-a11cae74a762.jpegaad0f9a1-74fb-49f2-a12c-9b501a8a34b6.jpeg6f127514-35ac-4b77-b8a7-58189e86fe60.jpegb29f921b-fd63-430f-acfa-2316e6d5efc8.jpeg8fe86fda-e6d3-4540-931c-8b47f82b5064.jpeg

Edit; update, stuurhuis en uitlaatklep zijn gemaakt, ga de auto zo ophalen. Veren worden vanavond bezorgd en dan breng ik de auto inclusief met m’n zomervelgen waar ook nieuwe banden op moeten meteen mee zodat dat allemaal meteen gedaan is. Dan ben ik hopelijk voorlopig even voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Grutte Pier
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!