Stuurwiel vervangen

Hoihoi,

Ik heb hier en daar wat gekeken en heb een mooi stuurtje gevonden die wel op de wat nieuwere Polo's past, die sturen die wat afgevlakt zijn aan de onderkant.

Nu heb ik zelf een Polo uit 2012 met Cruise Control, maar vroeg me af of die sturen er ook op passen, mits ik de schakelaars achter het stuur ook vervang.
Weet iemand dit?

Groetjes!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Precies zo iets! Nou weet ik dat ik de cruise control ook gewoon via de knipperlichtschakelaars kan bedienen, maar ik vond dit er wel gewoon een stuk strakker uit zien.

Nou lijkt het me niet zo'n heel groot iets om te doen, alleen het kabeltje of dergelijk van de cruise control op het stuur zetten, maar ik kan natuurlijk verkeerd zitten. Ook met de volume controle zal wel iets moeten gebeuren
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Precies zo iets! Nou weet ik dat ik de cruise control ook gewoon via de knipperlichtschakelaars kan bedienen, maar ik vond dit er wel gewoon een stuk strakker uit zien.

Nou lijkt het me niet zo'n heel groot iets om te doen, alleen het kabeltje of dergelijk van de cruise control op het stuur zetten, maar ik kan natuurlijk verkeerd zitten. Ook met de volume controle zal wel iets moeten gebeuren
Ik heb nog zon stuur, precies wat je bedoelt zonder cc bediening, maar bij een 6r heb je grote kans dat de stuurbediening en backlight niet goed werkt met dit type stuur
 
Ik heb nog zon stuur, precies wat je bedoelt zonder cc bediening, maar bij een 6r heb je grote kans dat de stuurbediening en backlight niet goed werkt met dit type stuur
Jaa oke, nou is backlight nog niet zon groot issue, maar nou zou het fijn zijn als de cc bediening en de rest wel gewoon goed werkt. Hoe groot acht je de kans dat dat niet goed werkt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Ik heb nog zon stuur, precies wat je bedoelt zonder cc bediening, maar bij een 6r heb je grote kans dat de stuurbediening en backlight niet goed werkt met dit type stuur

Zou zoiets niet moeten passen? Even wat kabeltjes doortrekken, dan met VCDS wat dingen doen? Tis voor een Polo 6R uit 2014, maar is dezelfde type TDI als wat ik heb, al heb ik dan 1.2, maar dat is meer motorisch.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
cruise via het stuur op een 6r kan alleen met een extra module er tussen, reken gauw op 250 euro voor een module. daarna moet je de boel nog gaan aansluiten. voor de hobbyist wellicht leuk om mee te knutselen. als ik m'n klanten een prijskaartje schets haken ze allemaal af.
250 valt eigenlijk best mee. Is dat alleen voor de module? Even sparen dus, anders misschien bij een demontage bedrijf kijken of ze iets hebben
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
dat is alleen de module, dan moet je nog een stuur, airbag en inbouw mee rekenen
Wat voor module is het eigenlijk, of worden die echt custom gemaakt? Is er ook een mogelijkheid voor een groffe prijs zodat ik een beetje kan kijken hoelang het zal duren om bijvoorbeeld bij jou het te laten installeren?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Makkelijkste is gewoon een 6R MF-stuur monteren. Bijvoorbeeld een GTI stuurtje, dat zijn echt mooie stuurtjes. Alleen heb je dan idd de CC op de stalk. Maarja. Scheelt wel een paar knaken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v Trendline 85pk 'GTI Pakket' 
Makkelijkste is gewoon een 6R MF-stuur monteren. Bijvoorbeeld een GTI stuurtje, dat zijn echt mooie stuurtjes. Alleen heb je dan idd de CC op de stalk. Maarja. Scheelt wel een paar knaken.
Dat zeker, maar ben ergens ook een beetje een hobbyist, dus vind zulke dingen wel altijd leuk om eraan te doen. Maar dat zijn ook gave sturen! Wel ben ik ook een beetje aan het kijken naar een voorlichtschakelaar, maar 1 die ook gewoon op automatische stand kan, is die gewoon aan te sluiten of moet daar ok iets tussen komen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!