Subwoofer 0 power, alles goed aangesloten.

Hi mede polo owners,

Ik heb een vraagje sinds kort heb ik een polo 1.2TSI in bezit uit het jaar 2013.

In mijn vorige auto had ik een subwoofer, JBL Basspro12 als ik het goed heb, kleine leuke sub.

Nu is het probleem dat er geen “power” knopje gaat branden, de 12v kabel ligt goed, grond is goed aangesloten op het chassis, de remote kabel had ik geprobeerd via de radio en via de 12v van de subwoofer zodat deze altijd ‘aangaat’.

Ik krijg het niet voor elkaar om de Subwoofer aan te krijgen. Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
 
Even met multimeter meten op de aansluitingen van de versterker? Als er 12v staat op je kabel die naar de accu loopt dan kan je bij de versterker even een klein bruggetje plaatsen van de vaste 12v naar de remote aansluiting en kijken of je versterker dan wel aan gaat.
de remote kabel had ik geprobeerd via de radio en via de 12v van de subwoofer zodat deze altijd ‘aangaat’.

Da's al getest zo te lezen

Heb je de sub getest met draaiende motor? Misschien was je accu wat zwak, dan wil die ook niet.
 
Remote kan je van je lichtschakelaar stekker halen. (Ik meende de dikke rode draad)

Volgens mij staat daar alleen 12v op wanneer contact aan staat. dat zou je even kunnen checken met de multimeter. wel zo fijn voor je accu.
Waarom zou je dit doen? De radio heeft eigenlijk altijd gewoon een remote.. Zonde van originele bedrading.
@Justian waar heb je eigenlijk je massa gepakt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Massa rechtstreeks vanaf de accu +
Grond op de bout waar je reserve wiel ligt
Massa bedoel je denk ik plus (voeding) vanaf de accupool?

Grond = massa en kan je inderdaad bij je reservewiel pakken aan de rechterkant.

Zekering tussen je pluskabel al gecheckt? die moet binnen 30cm vanaf je accu zitten.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Massa bedoel je denk ik plus (voeding) vanaf de accupool?

Grond = massa en kan je inderdaad bij je reservewiel pakken aan de rechterkant.

Zekering tussen je pluskabel al gecheckt? die moet binnen 30cm vanaf je accu zitten.
Massa bedoel ik de + mee ja vanaf de accupool, grond zit ook idd bij het reservewiel.

Zekeringen zijn niet doorgebrand niet vanuit de kabel en ook niet op de subwoofer zelf.
 
  • Wow
Waarderingen: DeeOow
artworks-000141168309-ak4l6j-t500x500.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Justian en RogerGT
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!