arnovdheiden
Lid
Maar dan heb je ook geen auto nodig als je stukjes van 10km rijdt![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar dan heb je ook geen auto nodig als je stukjes van 10km rijdt![]()
Dat is de inhoud van de reserve tank, voor als je geen druppie meer hebt zegmaar!52 liter brandstof in een Polo6r lijkt mij wel erg veel en kan volgens mij helemaal niet. In het instruktieboekje staat toch dat er een 45 litertank in zit? Waar laat je dan die 7 liter?
Als de pomp afslaat, links in de vulopening het knopje naar beneden duwen met het tankpistool en je hoort een sissend geluid van de ontsnappende lucht.
Je tank is immers niet helemaal vormstabiel en gaat een beetje bol staan als je ze helemaal vol tankt. En in de bovenste bolling komt luht te staan en deze knop dient ervoor om die opgestapelde lucht te laten ontsnappen en zodoende kan je meer brandstof meenemen in je tank ipv. lucht.
Laatst bijna onderuit gegaan met mijn motor op een rotonde door een flapdrol die ook tot de rand diesel had getankt, en vervolgens de rotonde te "sportief" genomen en is er een aantal liter via de ontluchting uitgelopen. Houd hier dus ook rekening mee!
Denk eerder dat iemand zijn of haar tankdop vergeten was dan, maar goed, evengoed balen dat je onderuit bent gegaan!
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.