Tarox upgrade + stock brakes op de gti?

eddyfr

Bekend lid
584
296
83
Snel vraagje dus, welke remmen zitten nu eigelijk standaard op een 6r gti?

Tarox B30 6 550x366 ?Motorsport? performance braking kit for 6R Polo GTI - PoloDriver*|*PoloDriver

Ik ben aant kijken voor remmen voor de WRC (312mm, 1 zuiger en 5x100) en denk wel dat bovenstaande b30 kit ook gaat passen. Alleen in de war door al die verschillende cijfers bij Tarox.

Ik heb dezelfde remmen op de ibiza 6L als de WRC en volgens de taroxdealer kwam ik dan uit op een b32 brakekit nl. KMVW0412 312X25 17" B32-6 0226 SP0239 voor de ibi

Terwijl die voor de polo 6r een b30 is. Wat is het verschil??
 
Ondertussen zelf wat opzoekingswerk gedaan en tarox gemaild. B30 en B32 zijn gewoon 2 verschillende remklauwen. Op de gti zitten stock vooraan 288mm maar nog niet zeker. Achterste remmen bij een gti geen flauw idee, wss gewoon 232mm solid?

Stock WRC:
Rear Disc 2WD/4WD -vented- 99 -> R V 0229 256.0 22.0 20.0 36.0 65.0 5

2.8 V6 4motion 1/99 -> F V 0226 312.0 25.0 23.0 34.0 65.0

Kit voor de polo 6r met b30 = KMVW0986. Zoals hier te zien: fabiavRS/Cupra/Polo GTI Brake upgrades - Page 3 | VAGOC.co.uk

Prijzen voor deze kit vallen goed mee. Als je 330mm gaat met 10pot ga je al richting 3000€, dat is wat te veel van het goede :lol:
 
Waarom niet eens naar Maq Racing bellen/mailen in Bilzen?
Deze persoon maakt alles op maat en is pakken goedkoper dan de setjes van Brembo, Tarox,...

Je hebt de volgende set up al voor deze prijs:

Audi RS3 klauwen, Schijven en remblokken (hoeveel zuigers ontgaat me even).
Gelakt in kleur die je wilt en met sticker naar keuze.
Stalen remleidingen en zelfgemaakte adapters voor montage.

vanaf 1150 euro.

Je kan ook nog kiezen tussen andere type remklauwen, schijven, remblokken,... (bv Porsche,...).
Voor de rest kan ik je niet verder helpen met je vraag over de Tarox remmen.
Dacht deel je dit even mee, is toch zeker iets om over na te denken ;)
Je gaat er een heel dikke wagen van maken Big Grin
 
Ik zou nog even naar wat andere merken kijken bijvoorbeeld AP of Wilwood, ook kun je overwegen om eens naar de S series van Audi te kijken, die hebben meestal ook multi-zuigers en passen vaak 1 op 1 op VW modellen.
 
polo-R.11.jpg


zoiets dus :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!