Telefoon in Polo BM 210

Ik heb al even op het forum gezocht, maar kon zo snel niet het juiste antwoord vinden.

Mijn Polo BM 1.2 tdi uit 2010 is voorzien van de basisradio de 210. Dus geen BT functies etc. Ik wil af en toe wel de telefoon gebruiken in de auto en doe dat nu via de koppeling met TomTom. Maar het resultaat is matig. Nu heb ik inmiddels ook een andere auto, waar wel een koppeling in zit met de radio via BT en dat werkt veel fijner.
Nu wil ik dit ook in mijn Polo realiseren.
Dit zal vermoedelijk het meest eenvoudig gaan, door er een andere radio in te zetten. Kan ik daarmee volstaan met een 310 en is dan elke uitvoering juist of moet ik nog op meer zaken letten of zijn er andere modellen, die meer geschikt zijn. Of moet ik kiezen voor een Parrot of iets dergelijks.

Ik heb niet de behoefte aan andere functies. Ik gebruik alleen de radio en de telefoon Muziek, beelden etc maakt me allemaal niet uit en voor navigatie ben ik meer dan tevreden met mijn TomTom Go5200.
Welke investering kan ik het best doen om tegen niet al te hoge kosten e.e.a. te realiseren.

Groet,

Ad
 
VW  Polo 6R  1.2 Blue motion 
De RNS310 of RNS510 heeft geen ingebouwde Bluetooth module. Die moet je los plaatsen.

Het makkelijkste voor jou is om een RNS315 te kopen. De variant met ingebouwde BT module.
Let op! Ze zijn ook geleverd zonder BT.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ik denk dat je jezelf een plezier doet met een rcd330. Met ingebouwde BT en dan krijg je er CarPlay of mirror gratis bij. Een rns315 gaat je relatief veel geld kosten, maar beide opties zien er mooi oem uit (y)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Zijn er behalve uit de VW familie ook van andere merken, bijv. Pioneer, Kenwood, die een mooi alternatief bieden. Ik ben slecht op de hoogte van dit soort dingen en volgens mij zitten er hier op het forum heel veel expertise op dit soort gebied. Dus ik hou me van harte aanbevolen.
 
VW  Polo 6R  1.2 Blue motion 
Ik had ook ooit een RCD 210, deze heb ik vervangen voor een RNS 315 + bluetooth. Deze was 200 euro op marktplaats (2 jaar terug) dan koop je op aliexpress de microfoon kabel en de GPS module, en je hebt carkit.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!