Telefoonvoorbereiding onduidelijk

hj_surfer

Nieuw lid
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik een polo 9n3 uit het jaar 2005 gekocht. Er is aangegeven dat hij telefoonvoorbereiding heeft, hiermee zou ik graag handsfree willen bellen. Ik heb uitgebreid Gegoogled, maar weet nog steeds niet hoe ik gebruik kan maken van de telefoonvoorbereiding, daarom heb ik de volgende 2 vragen.

1: Wat mij ten eerste opvalt is dat er een houder aan mijn dashboard hangt, kan ik op de één of andere manier een verloop stukje kopen zodat ik mijn iphone 4 hier aan kan hangen?
2: Onderaan het dashboard - dus boven het asbakje - is een aansluiting geplaatst. Wat voor aansluiting het is weet ik niet, geen USB 2.0 in ieder geval. Kan ik hier iets op aansluiten zoals bijvoorbeeld een verloopstukje naar mijn Iphone, een verloop stukje naar een "bluetooth-doosje" of iets dergelijks?
Dashboard P bewerkt.jpg
Mocht je enige tips hebben, graag!

Alvast bedankt!

Een PARROT CK3100 niet een beter optie om die gewoon in te bouwen??
Qua houders voor de iphone zijn er zat die je daarvoor kan aanpassen om te monteren.
Misschien iets om een foto toe te voegen van de aansluiting zelf.

Wat je ook kan doen is even het frame losmaken en kijken wat het precies is.

Volkswagen  Polo bm 
Bedankt voor de reactie.

Ik zelf ook al wel over een dergelijk parrot-systeem nagedacht, maar dan moet ik het hele audio / navigatiesysteem er eerst uithalen. Ik heb geen idee welke aansluitingen deze aan de achterkant heeft en of ik het PARROT-systeem hier dan makkelijk op aan kan sluiten. Ik zal morgen / overmorgen even een foto maken van de aansluiting die aan het dashboard is bevestigd.

Zijn er houders voor de Iphone die exact bovenop de huidige aan-het-dashboard-bevestigde-houder passen? Deze zie ik bijvoorbeeld niet bij een mediamarkt ofzoiets. Waar zou ik die wel kunnen vinden?

Bedankt voor de reactie.

Ik zelf ook al wel over een dergelijk parrot-systeem nagedacht, maar dan moet ik het hele audio / navigatiesysteem er eerst uithalen. Ik heb geen idee welke aansluitingen deze aan de achterkant heeft en of ik het PARROT-systeem hier dan makkelijk op aan kan sluiten. Ik zal morgen / overmorgen even een foto maken van de aansluiting die aan het dashboard is bevestigd.

Zijn er houders voor de Iphone die exact bovenop de huidige aan-het-dashboard-bevestigde-houder passen? Deze zie ik bijvoorbeeld niet bij een mediamarkt ofzoiets. Waar zou ik die wel kunnen vinden?

Maak dan ook een foto van de houder dan kunnen we je verder helpen echter denk ik ook dat je een 3,5mm inch plug aux ingang hebt zitten onder maar had het eigenlijk nooit zo meegemaakt die plek meestal gewoon aan de voorkant op radio rechts onderin, maar is bij deze radio niet het geval.

Btw de radio zelf heb je er zo uit en een parrot heb je zo geïnstalleerd.

Ben benieuwd maar de foto's

Volkswagen  Polo bm 
Bedankt voor de reacties, excuus voor mijn late reactie daarop. Ik ben naar een vw dealer gegaan. Deze vertelde dat het een oude Nokia-aansluiting is en ik er niets meer mee kan. Ook op de telefoonhouder kan ik niets aansluiten. Wel kan ik op een alternatieve wijze een Iphonehouder kopen en met een beetje boren en schroeven deze aan de houder bevestigen.

Graag wil ik handsfree bellen en muziek vanaf mijn telefoon afspelen.
Optie 1: een dubbeldinradio erin (laten) bouwen.
Optie 2: een aux / usb-interfase op de cd wisselaar aansluiten
Optie 3: een duurder parrot systeem aanschaffen

Vraag 1: Wat is het makkelijkste te installeren en hoe doe ik dat precies?
Vraag 2: De VW-dealer was bang dat indien ik een aux / usb-interfase op de wisselaar aansluit, het niet 100 % zeker is dat het radio-/navigatiesysteem zal werken. Waar moet ik op letten bij het ontkoppelen en opnieuw aansluiten? Krijg ik geen problemen met een bijbehorende nodige productcode? Moet ik de radio überhaupt wel ontkoppelen in het geval dat ik een parrot-systeem of de aux / usb-interfase aansluit?
Vraag 3: Hoe kan ik mijn radio-/navigatiesysteem in zijn geheel eruit krijgen zonder te breken?

Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!