Terugroep actie cross polo dsg 2011

Toen ik onlangs een trekhaak bij profile tyre heb laten monteren, bleek dat de elektrische installatie gereset moest worden.
Dit kon alleen maar bij de erkende VW garage.
Toen de auto daar aan de computer was aangesloten, kreeg ik een telefoontje dat ik er geen meter mee mocht rijden, daar er nog een tergroepactie op zat.
Het bleek te gaan om een of ander plaatjes wat bij de turbo geplaatst moest worden,en er moest iets met de kabels gebeuren.
Ik heb zowel van de VW dealer als van Pon nooit bericht gehad van een terugroepactie, bij navraag kreeg ik te horen dat dat ook nooit gebeurde en dat ze deze werkzaamheden altijd bij de eerst volgende beurt uitvoeren.
Dit vind ik heel vreemd daar de Polo nog geen 10.000 km heeft gelopen, en de eerst volgende beurt pas bij 30.000 km is, en ik er nu geen meter mee mocht rijden.
Verder maakt de Polo bij het starten even een grommend geluid.
Dit is alleen bij het starten, als de motor loopt is het over.
Heeft dit met de distributie ketting te maken ?
Dit laatste ind ik in het algemeen een heel vreemd verhaal.
Bij VW moeten ze toch kunnen achterhalen bij welke serie auto's de slechte distributieketting op zitten, zodat ze die terug kunnen roepen.
Nu moet je eerst zelf met de klacht komen.
Graag even een reactie van diegene die gelijksoortige ervaringen hebben.
 
Ik ging naar de dealer toe vanwege die rammel bij opstart, en toen kwamen ze met die 'terug'roepactie van de turbo. Daarmee zou ook meteen het gegrom over zijn zeiden ze. Dit was dus niet zo en niet lang daarna is de distributieketting vervangen ;) Ik zou dat zeker even aankaarten! Mij was gezegd dat ik nog gerust met de auto op vakantie kon... :roll:

Overigens kan het geen kwaad om te rijden zonder de turbo update, heeft te maken dat de turbo soms juist teveel druk levert en de auto daarom in noodloop kan schieten (in zeldzame gevallen). Merk overigens wel dat de auto trager is geworden na die update :( waarschijnlijk als gevolg van de wat lagere druk
 
Ik ben ca. 2mnd geleden teruggeweest naar dealer voor deze actie. Ik was hier ivm een vreemd geluid vanuit het vooronder.
Was na deze actie weg maar is nu weer terug (nu iets meer dan 13000km, 1.2TSI/77kw Jul'11=MY2012).
Lijkt op een soort surging van de turbo (gebeurt bij lage toeren tallen en flink gas geven).

Ook sinds kort een "grommend" geluid met starten. Lijkt op stellen van kleppen/vullen met olie, want als je de motor uitzet en gelijk weer start hoor je het niet. Als je na ca. 10min herstart hoor je het ook weer, zij dat het een stuk zachter is.

Zit wel te overwegen weer eens langs te gaan voor beide geluidjes.
 
@Polo2012, Distributieketting hoor je ook alleen bij ene koude (eerste) start. Die van mij begon het ook te doen vanaf ongeveer 15.000 km. Tegen de tijd dat ik op 22.000 km zat deed hij het bijna elke start :(

dit is een superfilmpje over wat surgen inhoud: True Compressor Surge - YouTube
Wat jij waarschijnlijk hoort is gewoon het opspoolen/aanzuig geluid van de turbo
 
Kijk eens onder de plaat bij jullie achterwiel ;) Als het goed is zit daar een sticker met een 4 tekens erop ;) Dat zijn de stickers die geplakt worden bij terugroepactie's
 
Ook bij mij is het plaatje tussen de wastgate gezet ik was daar voor iets anders en de dealer zei mij dat er een update voor de turbo was ze hebben mij echter nooit persoonlijk benaderd ,een paar weken erna begon mijn DSG te trillen als ik optrok ,auto terug naar de dealer en de koppeling vervangen ,ook had ik de klacht vermeld bij koude start dat de motor een rammel gaf ,de volgende dag hebben ze de auto een koude start gegeven en de rammel gehoord ,dat leide er toe dat de distributie ketting en spanner zijn vervangen en dat alles bij 12000 km
nu loopt hij netjes ,echter als ik start heeft hij even een verhoogd toerental voor een sec of 20a30 daarna loopt hij ca 700 t/m
maar afwachten wanneer er weer wat rammelt trilt of anderzins aan de hand is met de Cross Polo 1.2 TSI/DSG
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!