Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag ook bij de dealer geweest. Dit ivm een soort rattelend geluid bij optrekken vanaf 1000RPM (vergelijk aanlopen van een fiets ketting in een metalen kettingkast). Daar vertelde ze mij ook dat er inderdaad een terugroep actie is (ik heb een 1.2tsi, 77kw, hand, van Juli2011). Gaat inderdaad om een aanpassing van de wastegate (plaatje/pakking). Iets dergelijks was ooit ook bij de Fabia 1 RS het geval.
Voor de rest heb ik geen klachten/problemen (nu 11k op de teller).
Voor volgende week een afspraak gemaakt. Ben benieuwd wat er gevonden/gedaan gaat worden.
Hilten, het komt door de DSG, heb ik ook. De DSG zet je altijd zo laag in toeren dat je geen vermogen meer hebt als je de bocht uit komt (turbo doet niet mee). Wat ik doe is net iets eerder dan normaal gasgeven, als ie na 1 seconden dan oppakt komt je mooi de bocht uit
De DSG is gewoon niet zo'n snelle denker dus moeten wij maar een beetje vooruit denken om het op te heffen
juli 2011??, dat is vreemd de distri problemen waren in eerste instantie alleen bij 2010 modellen
Hallo leden,
Ga morgen naar de dealer (van der Velden, Zoetermeer) waar een nieuwe turbo wordt gemonteerd.
Had al eerder problemen, motor hield in, EPC lampje ging branden.
Werd toen verholpen, een plaatje vervangen (?).
Nu blijkt er een terugroep aktie te zijn, is dit bij de overige Polo 1.2 tsi rijders bekend?
Mijn Polo is van februari 2010.
Groet,
Jan.
Bij dealer geweest. Hebben een schijf (partnumber: 03F145371A) bij de waste gate geplaatst .
Volgens 1 van de monteuren is er ook andere S/W geladen , maar kan daar op de bon niks van vinden (?).
Het geluid hoor ik nu ook niet meer, was het dan misschien iets met afregelen van de turbo bij die lagere toerentallen (turbo werkt toch pas >1500toeren)? Of hebben ze toch meer gedaan dan op de bon stond en vertelden?
Ik merk geen verschil met voor/na de uitgevoerde werkzaamheden.
Auto was overigens weer netjes gewassen, uitgezogen en vloeistoffen weer bij gevuld.
Hallo
Sinds januari 2012 heb ik een 1.2 tsi 90 pk. Perfecte auto. Nu 3000 km gereden. Lekker pittig. Ik had ook een terugroepactie : schijf geplaatst, uitlaatgasturbo gecontroleerd, software aangepast. Wat mij opvalt is dat na deze actie de turbokracht in sommige gevallen minder is. Valt me op bij optrekken in 2e vers. en van 100 naar 120 km per uur in 4e of 5e versnelling. Ik hoor hier niemand over op deze site. Wie heeft dit ook????. Is dit niemand opgevallen?
Dat kan volgens mij wel kloppen want het was toch ook juist een probleem dat hij(turbo) teveel piekte ? Dan krijg je met die software aanpassing een iets rustigere motor denk ik die dus minder piekt in turbo druk dat verklaart dan ook dat hij minder snel is.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.