Tijd voor een beurtje...

Dag,

Mijn polo 9N3 (1.9 tdi uit 2008 met 93.000 km) is weer toe aan een beurtje. Vorige beurt is bijna 2 jr geleden. Bij 72000km. Het was toen een longlifebeurt. En dit wil ik graag zo houden.

Dus heb ik even met dealer gebeld hier in de buurt. En die kwam met een prijs van €239,- voor alleen olie en oliefilter.
Omdat de filters vorige keer bij 50.000km vervangen is wilde ik alle filter incl remvloeistof laten vervangen. Dit mag €410,- kosten. Hierin zit inbegrepen: longlife olie, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en remvloeistof vervangen. En de normale controle zaken...

En uiteraard gratis APK en 2 jr mobiliteitsgarantie. Wat zeggen jullie? Is prijs normaal? Ik vind best prijzig voor wat er allemaal gedaan wordt!

Dit is voor mij eerste keer dat ik een beurtje wil laten verrichten door de dealer. Hoe zit het met de apk bij een dealer? Zullen die echt gaan zoeken naar mankementen? o.i.d.? Want gratis en dealer kan bijna niet?

En kan iemand meer over de mobiliteitsgarantie vertellen? Heeft er iemand al aanspraak moeten doen hierop? Zo ja, wat zijn je bevindingen. Want op site van VW staat alles zo rozekleurig... Want meningen verschillen wat ik zo op diverse forums/internet lees...

Ps. Wat moet er nog meer gedaan worden kwa onderhoud dat ik misschien over het hoofd heb gezien? Zodat ik alvast daarmee rekening kan houden... Koppelingsvloeistof? Versnellingsbakolie?

Ik hoor het graag...
 
Remvloeistof is ook voor de koppeling als het geen dsg is!

Versnellingsbak olie zou ik alleen mischien laten pijlen en als er iets bij moet bijvullen maar dit hoefd bijna nooit.

Verder lijken mij het gewoon normale kosten het is een hoop geld maar dan kan je er wel weer tegen aan!

En over de garantie weet ik niks.
 
Ik heb laatst aan een Passat 1.9 TDI een grote beurt gedaan € 300.-
Allemaal originele onderdelen:

Motorolie
oliefilter
brandstoffilter
luchtfilter
interieurfilter
remvloeistof ververst
Versnellingsbakolie
ruitenwisserbladen voor en achter
Draagarmrubbers voor
Boekje afgestempeld en nieuwe beurtsticker erin.

Mocht je interesse hebben... Ik wil het best voor je doen.
 
Ik heb laatst aan een Passat 1.9 TDI een grote beurt gedaan € 300.-
Allemaal originele onderdelen:

Motorolie
oliefilter
brandstoffilter
luchtfilter
interieurfilter
remvloeistof ververst
Versnellingsbakolie
ruitenwisserbladen voor en achter
Draagarmrubbers voor
Boekje afgestempeld en nieuwe beurtsticker erin.

Mocht je interesse hebben... Ik wil het best voor je doen.

Dat is geen geld! vergeleken met de dealer! Maar voor nu kan het niet meer. Beurt is gisteren al uitgevoerd door de dealer.

Maar voor de volgende beurt wil ik auto wel door jou laten onderhouden. Ligt er ook aan waar je woont. Als ik meer als een uur moet rijden heeft het geen zin. Maar als je in de buurt woont is het zeker een aantrekkelijke prijs!

Maar hoe kom je dan aan stempel en sticker? Werk je bij de VW dealer?


Ik heb bij diverse garage's prijsopgave gevraagd en moet zeggen dat de universele garage's niet veel verschillen met de dealer! Daarom door de dealer laten onderhouden. Heb ik tenminste mobiliteitsgarantie. Geeft toch weer een fijne gevoel als je ergens stil komt te staan.

Ik moet zeggen na deze beurtje rijdt auto zeker beter. Vooral het koppelen en schakelen. Ze hebben bij remvloeistof verversen ook de koppeling ontlucht. Koppelem gaat nu veel directer en schakelen gaat ook soepeler. Hoe kan het zijn dat koppeling lucht neemt of je het ook mag noemen? Is dit een kwaal of is dit bij iedere auto met vloeistof gekoppelde auto's? Of toch veroudering van remvloeistof? Graag zou ik hier meer over willen weten.

Bedankt voor het meedenken!!!
 
Ik heb laatst aan een Passat 1.9 TDI een grote beurt gedaan € 300.-
Allemaal originele onderdelen:

Motorolie
oliefilter
brandstoffilter
luchtfilter
interieurfilter
remvloeistof ververst
Versnellingsbakolie
ruitenwisserbladen voor en achter
Draagarmrubbers voor
Boekje afgestempeld en nieuwe beurtsticker erin.

Mocht je interesse hebben... Ik wil het best voor je doen.

Waar heb je deze onderdelen weg? Ik kan me herinneren dat er een (duitse?) website is waar ze VAG onderdelen verkopen, en onderhoudsboekjes/kaartjes. Ik ben alleen vergeten wat die website was, en kan het niet terug vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!