Hetzelfde als wat nu met afgedankte auto's gebeurt? Dus de sloop op, waar ze naar een blokje samengeperst worden, waarna het ijzer etc gerecycled wordt? Wettelijk moet 95% van een afgedankte auto gerycled worden, alleen zullen er nu veel meer auto's gerecycled moeten worden. Leuk voor de banenmarkt lijkt me.Ja, en nu even het volgende: Wat ga je doen met al die afgedankte ICE-autos? De bult op? Naar Afrika (uit het zicht betekend dat het niet meer bestaat)?
Kijk, alleen elektrisch rijden lost geen donder op. Wij westerlingen zijn gewoon een stelletje verwende knooierts. We willen een auto met alle luxe (iets met chips en elektronica) maar het liefst ook elke 2 jaar een andere. Kijk eens wat dat aan vervuiling oplevert. De drogreden: een ander koopt mn afdankertje ga je naar mijn mening niet mee weg komen. Waterstof heeft als voordeel dat het gebruikt kan worden in een ICE, hiermee heb je enorm veel minder afval dan alles over naar elektrisch. Dat is mijn punt met waterstof in ICE.
Aanhangers achter een elektrische auto:
Het enige waar het in deze wereld nog om draait is rekenmodellen en "slimme koppen" die alles wel even gaan bepalen. Als ik ergens GEEN vertrouwen in heb is het in rekenmodellen en simulaties. dit zijn altijd benaderingen in ideale omstandigheden die bij lange na niet de echte omstandigheden kunnen nabootsen en uitrekenen. Daarnaast zijn er genoeg redenen te vinden waarom ICE weer beter is dan elektric als je maar de juiste zoekcriteria gebruikt. Tevens is het fenomeen "waterstof" al in de jaren 70 eens onderzocht en toen ook goed genoeg bevonden voor vervoersmiddelen. Echter vonden een stel rijken van de aarde dit een aanslag op hun inkomstenbron en werd dit lekker onder geschoffeld. Zoals @SoloPolo al zei: het draait puur om geld in deze verklote wereld.
Nog even door zeurend over het kopje "geld". Persoonlijk kan en wil ik geen 10k neertellen voor een elektrisch vervoersmiddel met het actieradius van een accuboor.
Overigens kan je niet gewoon waterstof tanken in een huidige ICE motor. Dan moet je alsnog alle huidige ICE benzine/diesel auto's schrappen om zo alle auto's te vervangen met een ICE waterstof auto. Dus je zit met hetzelfde afval probleem.
Aanhanger achter een elektrische auto. Rijdt jouw benzine auto net zo zuinig met aanhanger als zonder? Denk het niet. Verandert dus niks. Je gaat hetzelfde verlies in efficientie zijn bij een waterstof auto. Kijken hoe lang jij kan wandelen met een rugzak van 30 kilo. Ik schat zo in dat je het korter volhoudt dan als je geen rugzak van 30kg bij je draagt.
Wordt overigens niet bijna een gehele F1 auto ontwikkeld volgens rekenmodellen en simulaties? Zijn dan toch verdomd goede auto's voor iets wat bij lange na niet overeenkomt met de echte omstandigheden.
En ja, de wereld draait om geld. Helaas, daar ga ik niks aan veranderen.
Verder ga ik hier de discussie laten voor wat het is. Geloof niet dat het de gezelligheid op dit forum ten goede komt.
Volkswagen
Polo AW