Toyota aygo (2011) start niet :(

Goedenavond heren,

Vandaag weer bij de auto geweest en weer wat getest.

1. Met een ratel een van de aandrijvingen van de multiriem proberen te draaien, maar hier zat geen beweging in. Duidt dit op een in elkaar gedraaide motor?

2. De auto proberen aan te duwen. Helaas ook zonder succes. Er leek helemaal niks te gebeuren bij het laten opkomen van de koppeling. Kan hiermee de startmotor worden uitgesloten?

Alvast bedankt voor het meedenken weer!

Groeten Melvin

Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Zoals ik zei, haal de multi riem er even af en probeer nogmaals aan de krukas poulie te draaien, als deze dan wel draait weet je dat het in de waterpomp of dynamo zit.. ik zie geen airco pomp op de foto dus dat scheelt weer 1 om uit te sluiten :D
okee ga kijken of me dat lukt morgen. Om die eraf te halen moet ik dan alleen de multiriemspanner los draaien? En weer vast zetten is dat op gevoel of zijn daar nog ‘vuistregels’ voor.

Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
okee ga kijken of me dat lukt morgen. Om die eraf te halen moet ik dan alleen de multiriemspanner los draaien? En weer vast zetten is dat op gevoel of zijn daar nog ‘vuistregels’ voor.
Over het algemeen op gevoel. Niet te strak, maar ook zeker niet te los doen.
Als je hem tussen de krukas en waterpomp een cm op en neer kan bewegen is het over het algemeen goed

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!