Trekhaak bekabeling: origineel of universele set

Goedemorgen allen,

Ik heb voor mijn Polo 6R een originele Westfalia afkoppelbare trekhaak gekocht. Deze was zonder bekabeling.

Mijn vraag is nu: werkt een universele kabelset die (volgens de website) werkt met het uitschakelen van de PDC?

Origineel aansluiten van de bekabeling is het mooist natuurlijk, maar ook het meeste werk en de duurste optie ;)

Dank voor de antwoorden!
 
VW  Polo 6R  1.2TSI 
qua werk zit er niet veel verschil tussen origineel of universeel. je zult toch de canbus moeten aansluiten en naar de zekeringenkast gaan.
stekkers tussen de achterlichten wordt gegarandeerd storing.

je kunt eens kijken naar een mooie kabelset van ECS of jaeger met een canbus module. die schakelt ook de PDC uit.
 
Oké dank voor je reactie @joosspekloos . Op de websites van de aanbieders van universele bekabeling zegt men dat het gewoon werkt, maarja ze kunnen zoveel zeggen ;)

Prijs van de ECS kabelset is wel zo'n 2x de prijs van een universele. Helaas voor mij dan, maar dan gebeurt het tenminste wel goed :)
 
VW  Polo 6R  1.2TSI 
Kabelset is besteld... Nu afwachten en dan lekker in bouwen haha.

Ik zie dat ze bij de BCM een soort connector meeleveren die je op een bestaande draad klikt om het signaal af te tappen. Gebruiken jullie deze ook gewoon? Meestal gooi ik die dingen meteen weg en soldeer het, maar het is vrij krap daar achter het dashboard.
 
VW  Polo 6R  1.2TSI 
ECS is wel een van de betere en bij montage van een trekhaak op mijn klanten auto's doe ik altijd ECS.

suc6 met de montage en solderen doe ik ook altijd wel voorzichtig met alles wat daar zit. :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!