Trekt naar rechts

Het volgende:
In mei 2010 is een de linkerzijde de stuurhoes vervangen. De draagarm moest hiervoor los (ik meen 4 bouten) om deze reparatie uit te voeren. Nu hebben te per abuis de bouten niet goed vast gezet. Een paar dagen later merkte ik dit op en reed langs een andere garage, ook volkswagen om deze te laten maken. Alles is vastgezet en het stuur staan weer netjes recht. Want deze zat echt los, omdat de arm van een wiel gewoon los zat.
De afgelopen winter weinig tot niet gereden, en opeen begin dit jaar, april ofzo, trok mijn auto naar rechts. Ik heb geen stoep geraakt, of zware botsing gehad. Ik ben terug naar de garage gegaan, en heb alles verteld. Ze hebben de voorbanden omgewisseld. Dit hielp niet. Toen hebben ze de banden uitgelijnd. Dit hielp oop niet. Toen de achterbanden naar voren, dit hiepl ook niet. Toen een bandenset van een andere polo eronder. Dit hielp ook niet. Toen mijn eigen banden er weer onder, en het was iets minder. Daarna opnieuw weer uitgelijnd, en het is nog steeds niet weg.

Dus van het ene op het andere moment, trekt de auto naar rechts, en het is niet te vinden.
Heeft iemand nog suggesties?
Ik zit zelfs te denken aan 2 nieuwe voorbanden....en dan maar zien wat we gebeurt.

De garage zegt, dat als de draagarm weer vast zit, dat uitlijnen alles goed moet zetten.

Ik weet het niet meer, en het is en blijft knap irritant.
 
Achteras scheef?
Of ophangrubbers van de achteras wat ruim?

Klinkt misschien raar om het bij de achteras te zoeken maar als die scheef staat kan de auto wel gaan trekken.

Blijft wel raar dat het in een keer tevoorschijn komt ....
 
Mijnpolo1 zei:
Hoe kan een achteras zomaar scheef staan/komen?

Door slijtage aan de rubbers waarmee de achteras onder de auto wordt gemonteerd.
Heb het in het verleden bij 2 van de 3 passat's ook gehad.

Nieuwe achteras rubbers monteren, goed uitlijnen en klaar was het....

Weet niet of de achteras bevestiging van de polo drastisch afwijkt van een passat??
Maar het is misschien een idee om het eens te controleren.
 
Inmiddels nog steeds hetzelfde probleem. Ook kontakt gehad met PON Nederland, en zij kunnen alleen bemiddelen tussen de garage en de klant. Het vervelende is dat de garage het niet meer weet, en kunnen wel verder gaan diagnosticeren, maar alle uren zullen door mij betaald dienden te worden. Dus dit kan dagen duren, dus ook honderden euro's en dan is nog de vraag of ze het vinden.

Een andere garage dacht misschien aan de lagers bovenop de veer/schokbreker.
Dat deze door pekel slecht is.

Mijn vraag nu is eigenlijk, is de expertise in Duitsland beter? zodat ik daar eens langs een garage kan gaan.
Of/en bestaat er een service punt in Duitsland waar ik heen kan gaan?

Want ik ben dit euvel meer dan zat, en heb veel minder schik met de Polo nu.
 
Hoi Bas,
Ja hij is 2e uitgelijnd en zelfs nieuwe bandenset. Hij remt niet scheef. En het probleem is na de winter gekomen. Een dealer vertelde me dat het dus de lager bovenop de veer/schokbreker kon zijn.

Kan in de fusee kogel ook speling zitten na 1 jaar rijden?
 
Mijnpolo1, Het kan zijn dat daar enige spelling inzit maar dan zou je het moeten voelen met het rijden... Pak je wiel vast Linkerhand onderaan het wiel rechtehand boven en beweeg. Voel je hier spelling in dan toch zou ik toch maar even naar de dealer gaan...

Mocht dat het probleem zijn laat ze aan bijde kanten vervangen.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Hoi, Nee geen speling, want de dealer heeft op de brug de wielen een aantal keren gevoeld en bewogen. En onder de wagen ziet hij niets.

Ik twijfel tussen een nieuwe bandenset, maar de huidige zijn nog redelijk goed. Of toch voor 140 euro een nieuwe lager laten plaatsen.

Het jammere van het hele verhaal is dat niemand kan zeggen wat het is, en dat er dus maar wat geprobeerd gaat worden.

Vandaar mijn vraag over een expertise centrum van VW.

PON Nederland heb ik niets aan.
 
Ik zou eerst nieuwe banden halen en die rijden kijken of het er nog is..
Oude banden wel meenemen naar huis ergens opbergen.
Mocht het verholpen zijn ligt het aan je banden. Zo niet kan je er altijd nog voor kiezen om ze er opnieuw op te leggen en de nieuwe op te bergen.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Naar veel 5en en 6en, heeft Autohaas toch wat kunnen ontdekken. Er zat een bout los van de rechter draagarm. Je kunt dit niet snel zien, maar als je alles rustig naloopt, dan kom je tot deze ontdekking.
Nu maar hopen dat hij goed vastzit, omdat de schroefdraad behoorlijk beschadigd is. Het naar rechts trekken is (nu) voorbij.
bedankt voor de reacties.
 
Ja, wordt zoiets dan niet vervangen? Je hebt toch garantie? Ze kunnen mooi de boom in, gewoon zorgen dat alles weer 100% betrouwbaar is, eerst maar wat lopen te klooien met de mededeling dat ze niets kunnen vinden en nu ze het eindelijk hebben gevonden doen ze er weinig tot niks mee? Zoals je zelf schreef, het schroefdraad was aardig beschadigd en nu maar hopen dat het goed vastzit. :shock: :shock: :shock:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!