Trillen bij remmen op snelweg - vervangen of afrdraaien?

Goedemiddag allemaal,

Mijn polo trilt in het stuur, echter alleen bij hele hoge snelheden. Ik gok zelf dat het de remschijven zijn die krom zijn. Wat is volgens jullie het verstandigste?
Ik kan zelf nieuwe plaatsen, zoals ik zag is dat niet heel veel werk en heb ik alleen momentsleutel nodig en eventueel remklauw terugdraaiers (of eventueel waterpomptang heb ik gelezen)

Ik kwam deze tegen, en dan ben je 40 euro kwijt voor de set
en dan moeten er nog remblokken bij, maar dat is niet zon ramp.

Alternatief is dat je ze laat afdraaien, maar dan moeten de remblokken ook vervangen worden. maar daar zit dan waarschijnlijk uurloon bij.

Wat is jullie ervaring? is het intressant om ze te laten afdraaien, of kan ik ze net zo goed helemaal vervangen?
(kan ook zijn dat ik de verkeerde remschijven heb geselecteerd en dat die nog veel duurder zijn, ook dan hoor ik het graag)
Bedankt alvast!

Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Gewoon vervangen of een keer KNETTER hard remmen zodat de schijven lekker warm worden! Gister toevallig van 180 naar 130 moeten remmen. schijven zijn weer recht!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Geen idee van de velgen... zijn de velgen die er bij zaten. overigens merk ik niks onder het rijden zelf, dus denk niet dat het de velgen zijn. Dan zou hij ook wel een afwijking moeten hebben als ik het stuur los laat onder het rijden...

@capszz heb jij een leuk setje? (ik moet de maat nog wel even opmeten hoor)

Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Oké, ik heb even gekeken voor de maar, maar ik zit nu even in de twijfel. Ik meet volgens mij een remschijf van 255, maar blijkbaar kan ik ook 254,8 of 256 bestellen. Enig idee wat standaard is op een polo?

Volkswagen  Polo 6R  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!