Trillende deuren door los zittende speakerbehuizing

Ik ben al een tijdje oplossingen aan het zoeken voor mijn speakerbehuizingen in alle 4 de deuren. Deze trillen omdat ze los zitten van de deur, geen idee waarom. De rest van de plastic deur behuizing zit wel vast. Ik kan het bij de speaker zo een cm indrukken.

Iemand enige idee hoe ik dit goed kan oplossen? Wellicht dat ik er een stukje leer tussen kan zetten.

Mogelijk handige info: Mijn 6C heeft fabrieksaf een beats audio installatie.

PS: Ik ben niet de handigste, het liefst haal ik de deuren dus niet los.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-09-27 at 15.39.49 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-27 at 15.39.49 (1).jpeg
    48.8 KB · Weergaven: 48
  • WhatsApp Image 2023-09-27 at 15.39.49.jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-27 at 15.39.49.jpeg
    40.8 KB · Weergaven: 48
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Ik kan op de foto niet goed zien wat er gebeurt, bedoel je dat je het rooster wat voor de speaker zit in kan drukken? Of bedoel je dat het deurpaneel onderin de hoek sws loszit?
Wat ik probeer te laten zien is dat de behuizing van de deur daar volledig los staat van het metaal. Dit is niet het geval bij de rest van de plastic deur behuizing. Dit zorgt dus voor erg veel trilling.

Op een foto druk ik de behuizing in en op de ander is de behuizing zonder dat ik het indruk.

Zo kun je zien dat echt de hele onderkant waar de speaker zit helemaal niet vast zit aan de deur.

Dit is dus fabrieksaf een keuze geweest aangezien alle 4 de speakers dit hebbrn, waarom begrijp ik ook niet.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Dan raad ik je aan om van de volgende onderdeelnummers eens aan te schaffen, dit zijn de clips die het deurpaneel op zijn plek houdt en die breken heel vaak af als garages het deurpaneel loshalen. Je kan zelf redelijk gemakkelijk het deurpaneel eraf halen en de clipjes die kapot zijn of ontbreken vervangen

(2 deurs)
(4 deurs)

6Q0868243 (komt 2x voor per deur paneel)
7L6868243 (komt 14x voor bij een 2-deurs en 10x voor bij een 4-deurs per deurpaneel)
 
Wat ik probeer te laten zien is dat de behuizing van de deur daar volledig los staat van het metaal. Dit is niet het geval bij de rest van de plastic deur behuizing. Dit zorgt dus voor erg veel trilling.

Op een foto druk ik de behuizing in en op de ander is de behuizing zonder dat ik het indruk.

Zo kun je zien dat echt de hele onderkant waar de speaker zit helemaal niet vast zit aan de deur.

Dit is dus fabrieksaf een keuze geweest aangezien alle 4 de speakers dit hebbrn, waarom begrijp ik ook niet.
Als alles intact is en het rammelt nog steeds daar, zouden anderen mensen daar ook last van moeten hebben. Ik ben benieuwd. Dan kun je ook inderdaad kijken of je er een stukje schuimtape tussen kunt doen, maar ik zou eerst kijken of het deurpaneel goed vast zit
 
Zo te zien vanaf de video zitten er geen clipjes/bevestigings punten bij de speakers.

Ik vermoed dat de speakers te sterk zijn voor de manier hoe de deuren ontworpen zijn met loszittende behuizing rond de speakerkap (beats in 6c is ook maar 1 jaar op de markt geweest voor AW).

Ik ga zelf even kijken of ik ze doormiddel van een rubbere plakstrip of iets soortgelijks de trilling kan laten absorberen.

Mochten mensen nog suggesties hebben, ik hoor het graag.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Zo te zien vanaf de video zitten er geen clipjes/bevestigings punten bij de speakers.

Ik vermoed dat de speakers te sterk zijn voor de manier hoe de deuren ontworpen zijn met loszittende behuizing rond de speakerkap.
Dan is het aan jou om daar bevestigingspunten te maken;)
Zit de schroef die op deze afbeelding in het gat rechtsonder hoort er wel?? En de clip zichtbaar linksboven in het plaatje moet toch echt wel ook heel sterk zijn en het kunsstof van de deur strak tegen het metaal houden.
1695839766099.png
 
Het is meer dat er links onder (op deze foto) een bevestiging ontbreekt waardoor je heel veel trilling krijgt. Dat is ook wat ik indruk.

Dit weet ik zeker aangezien als ik het indruk de trilling weg is.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Is het geen oplossing om een stripje rubber op de rand van de deurpanelen te doen? Dan heb je ook geen resonantie meer van plastic op metaal.
Werkte in mijn Golf erg goed voor het verminderen van trillingen etc.
Ja precies, ik heb nu de deurrubbers van Temu op de deur geplakt, zo ben ik er ook achter gekomen dat het probleem punt daar zit doordat het al trilling verminderde; deze kun je ook op de foto zien. Het was namelijk daar geplakt om de deuren iets minder luid te laten sluiten maar had onbewust een heel irritant probleem deels verholpen.

Het probleem is nog niet geheel weg dus ik denk dat ik ga kijken of ik met het interieur gereedschap dat iedereen hier aanraadt een stukje sponzige dubbelzijdige plakstrip tussen het losse stuk kan wurmen en kijken of ik het zo volledig weg krijg. Anders wordt het hobbyen en naar de bouwmarkt voor rubber.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Silent Coat heeft een mooie kit voor relatief weinig centjes. Deze gebruik ik altijd, per pakket kan je 2 portieren doen.
Wellicht kan je het probleem oplossen en direct de deurportieren iets beter isoleren. 2 Vliegen in 1 klap!

Zo zag het er bij mij uit:
deurpaneel.jpeg
Dat is een mooie set voor niet al te veel, ik ga daar is een keer mee aan de slag denk ik.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Heb het probleem inmiddels vrijwel volledig opgelost door dubbelzijdig tape van Temu tussen de deuren en het metale frame te plakken en dit vervolgens aan te duwen zodat het naar het gat vormt.

Afgezien van de resonatie van de flessenhouder in de deur ben ik van al het gekraak af na een snelle test.

Ben benieuwd of het stand houdt.
 

Bijlagen

  • 20231002_145459.jpg
    20231002_145459.jpg
    360.1 KB · Weergaven: 25
  • 20231002_145454.jpg
    20231002_145454.jpg
    159.3 KB · Weergaven: 27
  • 20231002_145448.jpg
    20231002_145448.jpg
    556.2 KB · Weergaven: 25
  • 20231002_145429.jpg
    20231002_145429.jpg
    213.4 KB · Weergaven: 28
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
In je deur een lap plakken. Let wel op, je deur zal behoorlijk zwaarder worden als je deze helemaal volplakt. Dit is dan ook niet nodig hoor.

Geeft ook een luxe gevoel trouwens een zwaardere deur :)

Verder komt het niet zo precies. Ervaar je problemen met het plakken/vormen, gooi ze in een oven met 40 graden of verwarm ze even met een fohn
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  • Leuk
Waarderingen: R.M
nog tips bij het gebruik?
Iets latere reactie, ben even bij de Nürburgring geweest.
Maar zoals Grutte Piet & Andries aangeven.
Mijn deur ziet er bijna identiek uit als die van Andries.

Daarnaast is het ook handig om de 'grote' metalen delen van de deur zelf af te plakken, om resonantie te verminderen.

Als je echt serieus te werk wilt gaan, dan plak je de binnenkant van je deur (dus tussen metaal & glas als 'ie naar beneden is) de noppige foam.
Zo verminder je overtollige geluiden en maak je het geluid echt aanzienlijk beter!
 
  • Leuk
Waarderingen: R.M en Andries Polo6R
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!