Trommelremmen piepen

Laszlo

Bekend lid
1,164
480
89
Hey luitjes!! Lang geleden! Geen nieuws is goed nieuws denk ik dan maar, heb het de laatste tijd erg druk met werk en met school dus bijna geen tijd over voor de hobby.
Hoe gaat het hier op het forum? Geen gekke capriolen denk ik zo? ;)

Laatst apktje gehad waar die keurig doorheen kwam! :)

Alleen valt het me op dat sinds een maandje mijn trommelremmen achter enorm piepen bij het remmen vooral in de ochtend om 6 uur bij wegen <50kmph als ik bijvoorbeeld aankom bij een stoplicht. Nou is dit kwaaltje niet zo erg maar het is bij mij wel erg luid en ik schaam me er gewoon voor.

Donderdag gooi ik hem op de brug en wil ik de boel even gaan schoonmaken (trommels) en de remschoenen even opschuren, hebben jullie tips om dit kwaaltje weg te krijgen? Of tips voor t schuren?

Alweer bedankt vriendelijke vrienden! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Als de voering op was kwam hij niet door de apk lijkt me. Het zal wel roest zijn, sowieso morgen alles even schoonmaken en dan schuren hopelijk is het dan weg! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Trommelremmen gedemonteerd, remschoenen mooi opgeschuurd, de trommels zelf van binnen goed opgeschuurd (die waren roestig en vuil) even alles schoon gespoten, wat vet aangebracht op 3 punten per kant, testritje gemaakt en alles is verholpen :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon en Giltix
Heee daar is Laszlo weer Big Grin
tijdje geleden, was bang dat je ander merk was gaan rijden Stick Out Tongue

Maar het is al gemaakt zo te zien, ik wou nog zeggen vet even de punten waar de remschoenen contact heeft met de rest ( op de voering naStick Out Tongue )
dit is meestal de oplossing :)
Heeeee hahaa ik ben er nog ;)
Dit heb ik idd gedaan man! Remt weer als een nieuwe zonder geluid
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Mijn Polo is pas een half jaar oud en heeft nog geen 20 duizend gelopen. Mijn remmen piepen nu ook af en toe(vooral bij de eerste paar keer remmen) Ik denk ook dat de trommeltjes achter zijn. Nu is het dat ik vorige eeuw voor het laatst trommelremmen had onder mijn auto maar is dit normaal, zijn er nog andere Polo AW rijders die dit ook hebben of moet ik mij maar naar de VW-garage spoeden!?
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Mijn Polo is pas een half jaar oud en heeft nog geen 20 duizend gelopen. Mijn remmen piepen nu ook af en toe(vooral bij de eerste paar keer remmen) Ik denk ook dat de trommeltjes achter zijn. Nu is het dat ik vorige eeuw voor het laatst trommelremmen had onder mijn auto maar is dit normaal, zijn er nog andere Polo AW rijders die dit ook hebben of moet ik mij maar naar de VW-garage spoeden!?
Dit lijkt me te komen door het weer en de kou alhoewel hij nog wel echt nieuw is dus veiligheid kan het niet zijn ofzo... hmmmm
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!