Tussen adapter voor andere maat velgen?

Bij mijn familie op de zaak (auto bedrijf) zag ik dat ze paar nieuwe velgen hadden ingekocht.
Nu was er een velg bij die ik helemaal geweldig vond en dus ook onder mijn polo 9n zou willen hebben.

Het was een 5 gaat en het leek er ook op dat de gaten wel overheen kwamen totdat ik jammer genoeg het echte werk ging proberen en dat natuurlijk niet het geval was. Mijn velgen zijn 5 x 100 en die ik erop wou plaatsen waren volgens mij 5 x 112

Nu heb ik op internet heen en weer gekeken en heb een website in Duitsland gevonden alleen verkopen ze daar alleen (volgens mij) velg verbreders, niet waar ik opzoek naar ben.
http://www.spurverbreiterung.de/index.php?lan=de&ecu=

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier een goeie oplossing voor of toevallig een website/plaats waar ik terecht kan?

Bedankt
 

nu heb ik met me stomme kop niet gemeten welke maat die velgen nou 100% waren want ik dacht dat het wel zeker 112 was maar bleek dus 5X 108 te zijn :(
maar nu heb ik wel deze velgen die ik heb liggen die ik er wel onder passen met me 112 adapter.



of moet ik tog voor de eerste gaan?
beide 17 ´´ btw
 
1e, mooie deep lip. Alleen nog de auto verlagen dan :)

edit :eek: 8x17 et35.... top Big Grin ze zijn er ook in et30 Stick Out Tongue
edit2: oef. ik zie net dat ze nog veel meer combi's hebben 8 et 40 en et 45 :S ik hoop dat het de et35 is :)
ik was ook aan het neuzen een 8x17 et32 Big Grin gaat mooi staan met een strak bandje :twisted:
 
polomaniac zei:
Met een "standaard" verlaging toch niet ? of heb je er dan ook al last van?

Maar uuh, verlagen van de ET brengt hem toch verder naar buiten? loopt ie dan juist aan de binnenzijde aan?

Met het aanlopen in de kassen bedoel ik het randje van die wielkast .
Hoe lager je ET waarde hoe meer de kans erin zit dat deze zal aanlopen , met schade tot gevolg voor de wielkast .

Of dit zo is met de standaard verlaging ... Ik denk het niet , het is nog altijd een jeep dan Big Grin
 
Nico9N3 zei:
Met het aanlopen in de kassen bedoel ik het randje van die wielkast .
Hoe lager je ET waarde hoe meer de kans erin zit dat deze zal aanlopen , met schade tot gevolg voor de wielkast .


Aah laat maar, ik intreperteerde jou "ET 20" post anders, ik dacht je bedoelde dat hij juist naar et20 toe moest ;) je bedoeld dat ie minimaal et20 moet hebben maar liever meer :)

my bad.

Nico9N3 zei:
Of dit zo is met de standaard verlaging ... Ik denk het niet , het is nog altijd een jeep dan Big Grin

even een voorbeeldje: 30-30 verlaagt met 8jx18 et 35 205/35 = zelfde omtrek als 205/40/17

ruimte zat :lol:
http://www.polo9n.info/polo-852.html
 
kort gezegd: [breedte velg]x[diameter velg] et[positie van de naaf tov het midden van de velg]

Even drie handigheidjes:
- hoe lager de ET hoe meer de velg naar buiten komt (bij dezelfde velgbreedte vergelijken natuurlijk)
- breedte van de velg in J is in de maat inch, ET is in mm (voor de handigheid!)
- als je velg 1J breder wordt, maar dezelfde ET houd, dan komt de velg 0,5J verder naar buiten en 0,5J verder naar binnen.

hier staat wel een nette uitleg
 
Dank voor snelle antwoord. Zijn wel supergaaf en leuk om zelf beetje te knutselen. Volgens mij niet echt geschikt voor een Sdi. Jammer dat dit soort velgjes niet in 14 inch bestaan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!