Usb en bluetooth handsfree/streaming opties

Dus ik heb vandaag een 2knops Pairing bluetooth adapter op de kop getikt van marktplaats voor 40 euro inclusief verzending ( voor dat geld wilde ik het wel proberen )
Nu werkt bluetooth goed , kan muziek streamen ( bediening gaat via smartphone ) en mijn telefoon boek word direct geladen en kan iedereen bellen . internal mic werkt ook goed .
Echter is het als ik voice command begint dat deze dame me compleet verhaal aan begint te lullen in het Duits ?! .
Ik heb de taal al paar keer gereset in de RNS310 , maar dat mocht niet baten . Weet iemand hoe ik deze dame nederlands of engels kan laten praten ?

Edit : Antwoord gevonden naar lang googelen , de bluetooth module moet met Vag com geupdate/ geflashed worden naar een NL / ENG versie.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Style Edition 
Pairing adapter vind ik geen optie, heb er juist bij aankoop van de polo op gelet dat z'n afschuwelijk ding er niet in zit haha.

Volkswagen  Polo 6R 
Maar het is OEM :mrgreen: , nee ik vind het zelf wel passen als het allemaal origineel is maar dat is uiteraard kwestie van smaak . Wil niet zeggen dat een hagel nieuw strak android kastje mis staat natuurlijk ;)

Dus ik heb vandaag een 2knops Pairing bluetooth adapter op de kop getikt van marktplaats voor 40 euro inclusief verzending ( voor dat geld wilde ik het wel proberen )
Nu werkt bluetooth goed , kan muziek streamen ( bediening gaat via smartphone ) en mijn telefoon boek word direct geladen en kan iedereen bellen . internal mic werkt ook goed .
Echter is het als ik voice command begint dat deze dame me compleet verhaal aan begint te lullen in het Duits ?! .
Ik heb de taal al paar keer gereset in de RNS310 , maar dat mocht niet baten . Weet iemand hoe ik deze dame nederlands of engels kan laten praten ?

Edit : Antwoord gevonden naar lang googelen , de bluetooth module moet met Vag com geupdate/ geflashed worden naar een NL / ENG versie.

100% zeker weet ik het niet maar volgens mij heeft dit te maken met de taal instelling van je bord computer ( is deze nu toevallig duits? )
deze kun je met vcds aanpassen naar NL.
ook is het mogelijk om de taal voor spraak herkenning hier aan te passen.

en volgens mij heeft het niks met flash op een update te maken.

Gr Kris

100% zeker weet ik het niet maar volgens mij heeft dit te maken met de taal instelling van je bord computer ( is deze nu toevallig duits? )
deze kun je met vcds aanpassen naar NL.
ook is het mogelijk om de taal voor spraak herkenning hier aan te passen.

en volgens mij heeft het niks met flash op een update te maken.

Gr Kris

Merci , ik zei alleen maar wat ik las op het internet :p

Zal deze week eens voor de 10x op 3 weken bij de volkswagen dealer binnen wippen :d

Ik heb dus een RNS315 gekocht via MP. Prima ding en werkt naar mijn mening beter dan pairen met adapters etc.

Touch adapter en oude 310 bijna verkocht dus de kosten voor de 315 vielen ook nog mee. Heb ook nog dat doosje onder de bijrijder stoel die overbodig is geworden, kan ook nog verkocht worden.

Voor degene die benieuwd zijn naar die adapter houder verwijderen, er zit een flink groot gat achter en ik had geen idee hoe ik de kabel kon losmaken. Zal vast niet goed wezen om 'm door te knippen en naar achter te duwen en dan te verbergen door een speciaal op maat gemaakt 3D geprint afdek kapje erop te schroeven.

Had de houder ovigens niet helemaal correct losgemaakt en iets van plastic binnen in gesloopt, gelukkig klikte alles wel weer terug en zie je (bijna) niet dat die ooit los was.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    993.8 KB · Weergaven: 40
  • image.jpeg
    image.jpeg
    558.8 KB · Weergaven: 37
Volkswagen  Caddy 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!