Vakantie Polo 2010 1.2 tdi Spanje

Goedemiddag,

Begin Februari heb ik mijn eerste vw polo 1.2 tdi gekocht, mijn vraag was wat voor onderhoud noodzakelijk is voor zo een lange trip, ik verwacht ongeveer meer dan 4000km te maken.

Gegevens over mijn Polo :

Bouwjaar : 2010
Km stand nu : 250k ongeveer
Onderhoud sinds aankoop nog niet veel gedaan, alleen 2 nieuwe achterbanden en remschoenen achter vervangen?
Homokineet links was stuk dus die ook vervangen


Olie wissel en filters ook lang niet gedaan.

Bekende mankementen :

Stuur trilt als ik ongeveer 103/105 km rijd. Daarboven of onder rijd normaal.

Auto trekt naar rechts

Versleten airco pomp? Maakt zagend geluid

Stuurbekrachtiging maakt soms lichte fluitend geluid.

En ik wou mijn auto chippen naar 100pk.

Kan ik na een grote beurt ect hiermee naar Spanje of kan ik beter een huurauto nemen?:)

Zelfde symptomen gehad toen met mijn polo 1.2 TDI, losse onderdelen vervangen hielp niet want zat meer inwendig in de pomp. Moest uiteindelijk een andere type pomp op om dat geluid weg te houden. Verder kon het geen kwaad dus had ik het geluid zo gelaten want koelde goed en hield verder niks tegen.

met dat km stand, als het nog niet gedaan is :

oliefilter huis kan je beter preventief vervangen of dat onderdeel bij je hebben ingeval van lekkage .
N75 turbo magneet ventiel vernieuwen en turbo slang vooraan bij de turbo.
Accu vernieuwen
brandstof pomp in de tank vernieuwen en brandstof voorfilter vlak onder de tank.
EGR en DPF werking controleren.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO 6R  1.6 TDI + HYBRIDE TURBO & RACE VERSTUIVERS 
Dit geluid is bijna inherent aan de polo bij belaalde motortypes en kan inderdaad geen kwaad, maar kan vervelend zijn
Zelfde symptomen gehad toen met mijn polo 1.2 TDI, losse onderdelen vervangen hielp niet want zat meer inwendig in de pomp. Moest uiteindelijk een andere type pomp op om dat geluid weg te houden. Verder kon het geen kwaad dus had ik het geluid zo gelaten want koelde goed en hield verder niks tegen.

met dat km stand, als het nog niet gedaan is :

oliefilter huis kan je beter preventief vervangen of dat onderdeel bij je hebben ingeval van lekkage .
N75 turbo magneet ventiel vernieuwen en turbo slang vooraan bij de turbo.
Accu vernieuwen
brandstof pomp in de tank vernieuwen en brandstof voorfilter vlak onder de tank.
EGR en DPF werking controleren.
 
Kos
Zelfde symptomen gehad toen met mijn polo 1.2 TDI, losse onderdelen vervangen hielp niet want zat meer inwendig in de pomp. Moest uiteindelijk een andere type pomp op om dat geluid weg te houden. Verder kon het geen kwaad dus had ik het geluid zo gelaten want koelde goed en hield verder niks tegen.

met dat km stand, als het nog niet gedaan is :

oliefilter huis kan je beter preventief vervangen of dat onderdeel bij je hebben ingeval van lekkage .
N75 turbo magneet ventiel vernieuwen en turbo slang vooraan bij de turbo.
Accu vernieuwen
brandstof pomp in de tank vernieuwen en brandstof voorfilter vlak onder de tank.
EGR en DPF werking controleren.
Kosten ongeveer?
 
Volkswagen  Polo bleumotion  1.2 tdi 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!