dit.is.stefan
Actief lid
Het vakantieseizoen komt steeds dichter bij en dus is het voor mij tijd om te starten met de voorbereidingen.
Dit jaar neem ik de Polo mee naar het Gardameer, naar de camping waar ik al sinds dat ik een klein kind rondloop. Met mij zijn nog drie vrienden, waarvan twee al een ticket voor de achterbank hebben gekregen. (De 2 bestuurders mogen lekker voorin zitten). Naast dat dit de eerste vakantie word met de polo, word het ook de eerste verre autovakantie waarbij ik daadwerkelijk zelf een groot deel moet rijden. Daar heb ik in ieder geval al heel erg veel zin in.
Tijdens onze voorbereidingen kwamen we er ook al snel tot de conclusie dat de kofferbak ruimte van een polo voor 4 jongemannen wellicht Uhm.. wat beperkt is. Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid kampeerspullen die ik en de vriendengroep door de jaren heen verzameld hebben. De beste oplossing daarvoor was, volgens ons, om een van de ouders lief aan te kijken voor een dakkoffer. En dan maar zelf dakdragers aan te schaffen. Dat was nog best wel even zoeken om een passend paar (bij voorkeur Thule) dragers te vinden voor een 3-deurs, maar het is gelukt.
Tussendoor was ik ook nog op het geniale idee gekomen om de plastic houders van de dubbele bodem te demonteren. Hierdoor past de kampeertafel precies recht tegen de achterbank en past de koelbox mooi in de hoek.
Stap 2 was het oppikken van de dakkoffer. Met enkele minuten gepriegel zat het ding er zo netjes op. En hij past perfect, hoewel hij voor mijn oog zelfs nog ietsje groter had gemogen.


Daarna hebben we gelijk maar de kans gegrepen om even te testen wat er in past en te kijken hoe ernstig het rijgedrag word beïnvloed. En dat valt echt reuze mee. Je merkt natuurlijk dat er boven wat op zit in windgeruis, maar in de bochten blijft ‘ie nog steeds netjes vlak liggen. Snelheden boven de 130 zijn prima te doen, alleen merk je dan wel dat de besturing iets zwaarder afgesteld had mogen zijn. Ik zit er over te dubben om dat via VCDS voor vertrek aan te passen, maar vrees dat dat op bestemming meer irritaties op gaat leveren dan voordeel onderweg.


Verder staan er nog wel wat andere polo-gerelateerde voorbereidingen op de planning. Zo moet er nog 12 volt naar de kofferbak voor de koelbox en willen de heren op de achterbank graag hun iPhone en iPad op kunnen laden. Dus moeten daar ook nog ergens USB aansluitingen (semi) permanent worden gerealiseerd. Ook staat er het een en ander aan onderhoud gepland voor vertrek om de vakantie en de polo veilig en in goede staat te houden.
Ik heb er zo in ieder geval al enorm veel zin in. Zijn er ook nog andere die dit jaar met de Polo op vakantie gaan of zijn geweest? Zo ja, wat was jouw ervaring? Welke mods aan de Polo hebben jouw vakantie net iets beter gemaakt?
Dit jaar neem ik de Polo mee naar het Gardameer, naar de camping waar ik al sinds dat ik een klein kind rondloop. Met mij zijn nog drie vrienden, waarvan twee al een ticket voor de achterbank hebben gekregen. (De 2 bestuurders mogen lekker voorin zitten). Naast dat dit de eerste vakantie word met de polo, word het ook de eerste verre autovakantie waarbij ik daadwerkelijk zelf een groot deel moet rijden. Daar heb ik in ieder geval al heel erg veel zin in.
Tijdens onze voorbereidingen kwamen we er ook al snel tot de conclusie dat de kofferbak ruimte van een polo voor 4 jongemannen wellicht Uhm.. wat beperkt is. Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid kampeerspullen die ik en de vriendengroep door de jaren heen verzameld hebben. De beste oplossing daarvoor was, volgens ons, om een van de ouders lief aan te kijken voor een dakkoffer. En dan maar zelf dakdragers aan te schaffen. Dat was nog best wel even zoeken om een passend paar (bij voorkeur Thule) dragers te vinden voor een 3-deurs, maar het is gelukt.
Tussendoor was ik ook nog op het geniale idee gekomen om de plastic houders van de dubbele bodem te demonteren. Hierdoor past de kampeertafel precies recht tegen de achterbank en past de koelbox mooi in de hoek.
Stap 2 was het oppikken van de dakkoffer. Met enkele minuten gepriegel zat het ding er zo netjes op. En hij past perfect, hoewel hij voor mijn oog zelfs nog ietsje groter had gemogen.


Daarna hebben we gelijk maar de kans gegrepen om even te testen wat er in past en te kijken hoe ernstig het rijgedrag word beïnvloed. En dat valt echt reuze mee. Je merkt natuurlijk dat er boven wat op zit in windgeruis, maar in de bochten blijft ‘ie nog steeds netjes vlak liggen. Snelheden boven de 130 zijn prima te doen, alleen merk je dan wel dat de besturing iets zwaarder afgesteld had mogen zijn. Ik zit er over te dubben om dat via VCDS voor vertrek aan te passen, maar vrees dat dat op bestemming meer irritaties op gaat leveren dan voordeel onderweg.


Verder staan er nog wel wat andere polo-gerelateerde voorbereidingen op de planning. Zo moet er nog 12 volt naar de kofferbak voor de koelbox en willen de heren op de achterbank graag hun iPhone en iPad op kunnen laden. Dus moeten daar ook nog ergens USB aansluitingen (semi) permanent worden gerealiseerd. Ook staat er het een en ander aan onderhoud gepland voor vertrek om de vakantie en de polo veilig en in goede staat te houden.
Ik heb er zo in ieder geval al enorm veel zin in. Zijn er ook nog andere die dit jaar met de Polo op vakantie gaan of zijn geweest? Zo ja, wat was jouw ervaring? Welke mods aan de Polo hebben jouw vakantie net iets beter gemaakt?
Volkswagen
Polo 6R