Velgen inspiratie nodig.

Mikie

Bekend lid
549
380
93
Hoi allen,

Zoals sommige van jullie misschien wel gelezen hebben ben ik sindskort in het bezit van een 6C R-Line. Nu heb ik de velgen en banden meegenomen van mijn vorige 6R omdat ik deze nog steeds heel erg gaaf vindt.

Maaar, ook zou ik wel openstaan voor een refreshment (en dit huidige setje houden voor evt. winterbanden ofzo). Ik heb al het een en ander proberen te photoshoppen maar het komt toch niet zo lekker uit de verf als echte foto's.

De huidige keuze velgen die ik nu gemaakt heb: Twinspoke, Pretoria, Brescia. Nu hoeven de velgen absoluut niet origineel te zijn maar mogen ook goede imitaties zijn. Ikzelf ben erg huiverig voor de imitaties die overal te koop staan en vroeg me af hoe je nou het kaf van de koren scheidt. Welk soort velgen/banden bedrijven absoluut mijden? Waar hebben jullie de velgen gekocht? Alle hulp zou welkom zijn :)

Graag zou ik willen upgraden naar 18'' maar weet niet of dit zonder modificatie zal passen.

Ik zie graag jullie velgen foto's tegemoet hieronder ;)
 
Ik heb gekozen voor een setje Wheelworld WH26 met maxxis sport banden, Real Wheels in Assen gecontacteerd of hun deze voor mij konden leveren en dat kon.
specificaties: 18 inch, 8 j en et 35. Banden 215/35/18E299C177-E0D1-42B6-974E-7E8A38F088D2.jpeg5DD1AB9B-7A7E-4F5B-9366-49A7C05C8208.jpeg
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Trouwens Pretoria’s zouden alleen kunnen passen met steekadapters of imitatie. Aangezien dit een golf velg is en die 5x112 zijn
Klopt ja, die ik had gevonden waren ook imitatie velgen met de steekmaat voor Polo's. Moet ik ergens bij opletten als ik imitaties tegenkom?

Die velgen op de jouwe zijn wel erg gruwelijk! Even kijken of ze die ook in anthraciet hebben :)
 
Ik heb de R-Line Spielberg velgen eronder, 17 inch.
Zijn volgens mij ook imitatie, aangezien ze officieel voor de Golf R-Line zijn (in 18 en 19inch) en de steekmaat dus niet zo zou passen.
20200710_121736.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Geweldig
  • Wow
Waarderingen: Mikie en Sal
Hi,

Ik rij zelf in een AW R-Line. Voor zo ver ik weet kunnen wij dezelfde wielen kwijt onder de auto's.

Ik heb een aantal weken geleden originele Pretoria's 18 inch onder mijn auto gemonteerd. Omdat dit origineel Golf wielen zijn, ging dit uiteraard niet zonder adapter. Ik heb daarom een adapter van 5x100 naar 5x112 geplaatst van 15mm (per adapter). Zie de foto van mijn wielen hier onder.

Mocht je kiezen voor imitatie Pretoria's in 5x100 dan zul je niet groter vinden als 17 inch.

IMG_1506-2.jpg
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Geweldig
Waarderingen: Jorie en kawazxr
Hi,

Ik rij zelf in een AW R-Line. Voor zo ver ik weet kunnen wij dezelfde wielen kwijt onder de auto's.

Ik heb een aantal weken geleden originele Pretoria's 18 inch onder mijn auto gemonteerd. Omdat dit origineel Golf wielen zijn, ging dit uiteraard niet zonder adapter. Ik heb daarom een adapter van 5x100 naar 5x112 geplaatst van 15mm (per adapter). Zie de foto van mijn wielen hier onder.

Mocht je kiezen voor imitatie Pretoria's in 5x100 dan zul je niet groter vinden als 17 inch.

IMG_1506-2.jpg
Damn Steve, wat ziet dit er gruwelijk uit. Denk alleen dat ik de pretoria's in anthraciet zou willen, denk niet dat die bestaan. Mezelf rot gezocht namelijk. Moest je verder nog wat aanpassen (dat je geen aanloop kreeg) of ging het zo onder de AW? Dit zal overigens wel verschillen met de 6C denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Damn Steve, wat ziet dit er gruwelijk uit. Denk alleen dat ik de pretoria's in anthraciet zou willen, denk niet dat die bestaan. Mezelf rot gezocht namelijk. Moest je verder nog wat aanpassen (dat je geen aanloop kreeg) of ging het zo onder de AW? Dit zal overigens wel verschillen met de 6C denk ik.
Thanks!! :mrgreen:

Nee verder niets aan hoeven passen, geen last van aanlopen!

Je hebt de originele Pretoria's in 3 kleuren : Hoogglans zwart, Dark Graphit Matt en zilver.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
Klopt ja, die ik had gevonden waren ook imitatie velgen met de steekmaat voor Polo's. Moet ik ergens bij opletten als ik imitaties tegenkom?

Die velgen op de jouwe zijn wel erg gruwelijk! Even kijken of ze die ook in anthraciet hebben :)
Niet perse, volgens mij zijn ze gewoon wat gevoeliger voor corossie dan origineel.

Dankjee!! Ben er nog steeds blij mee haha, volgens mij als ik zo graaf in me geheugen was er wel iets van antraciet of zilverige kleur.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!