Velgenmaat winterbanden

Beste polo collega's,

Jullie kennen mij nog niet dus hierbij zal ik mij even voorstellen.
Ik ben wonend te Mechelen (België) en de eigenaar van een polo 6R BM van 2009. Reeds 75K op de teller.

Ik ben aan het rondzoeken voor een setje winterbanden om deze winter op de polo te zetten.
Nu kwam ik volgend setje tegen, past dit volgens jullie? Gaat mijn teller hiermee afwijken?

185/60 R 15
Stalen velgen 6J x 15
Steek: 5x100 Naaf: 57.1
Over ET waarde staat niet geschreven. Tussen welke cijfers moet deze zitten? En staat dit ergens op de velg aangegeven?

thanks,
Wikke
 
Kijk op Steekmaat.nl - de grootste database met velgen steek gegevens, ET waarde, Steek en naaf diameter.

En let op,ik heb deze week een set winterbanden voor mijn toyota gekocht,maar kon het niet laten eerst op markplaats te kijken.
Er zijn aanbieders met grote aantallen winterbanden.
Een mooie dunlopset met 8mm sprak me aan,toen ik met veel moeite het dot nummer kreeg waren de banden 9 jaar oud.
Ik vermoed dat er buitenlandse afkeurbanden verhandeld worden.
Oude winterbanden worden in duitsland afgekeurd ondanks voldoende profiel,in nederland kijkt men neit naar dotnummers volgens mij.

Maar goedkoop is duurkoop.
 
De velgen zullen wel passen maar komen een stuk naar buiten,et waarde moet 43 zijn,ik denk dat et 38 tollerant is.
Maar nogmaals kijk naar het dotnummer.,laatste 2 cijfers is het jaartal.
Zijn ze ouder als 3 jaar zou ik ze laten liggen.

Als ik ze ga bekijken zal ik hier zeker eens naar kijken. Bedankt voor de raad.
Wat ik niet snap is waarom ze bij "Lance" velgen monteren met ET 38. Ze mogen toch niet uitsteken? Of valt dit reuze mee?

Bedankt op voorhand!
 
Zelf heb ik vanmorgen een set winterbanden besteld bij de dealer zelf. Het verschil tussen de goedkoopste aanbieder op internet (winterbanden.nl) en de dealer bedroeg 50 euro, wat het mij niet waard is om dan moeilijk te gaan doen met leveringen etc. Ik ga ze wel zelf bij de dealer ophalen.

Ik heb ze trouwens op een nieuwe set stalen velgen besteld, dan kan ik ze lekker zelf wisselen wanneer het mij uit komt, voor niks. De maat van mijn banden, zoals de standaard zomerbanden: 185/60 R15 88T. De banden die erop komen zijn trouwens Continental WinterContact TS800 banden, welke door zowel de ANWB als de Duitse ADAC als top-3 winterbanden zijn bestempeld.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Wat hier door elkaar gehaald wordt is dat bij de BlueMotion (wat de TS aangeeft) alles anders is.
De BM 6R heeft smallere banden met lage rolweerstand en 15" velgen met ET38, ET40 is tevens toegestaan.
De standaard 6R heeft ET43.

Zomaar goedbedoeld doorverwijzen naar een universele maten-site die geen specifieke info heeft voor BM is dan ook niet handig...
de afwijking valt wel binnen de 5mm, maar voor de BM is echt enkel 15" met ET38 toegestaan
 
Wat hier door elkaar gehaald wordt is dat bij de BlueMotion (wat de TS aangeeft) alles anders is.
De BM 6R heeft smallere banden met lage rolweerstand en 15" velgen met ET38, ET40 is tevens toegestaan.
De standaard 6R heeft ET43.

Zomaar goedbedoeld doorverwijzen naar een universele maten-site die geen specifieke info heeft voor BM is dan ook niet handig...
de afwijking valt wel binnen de 5mm, maar voor de BM is echt enkel 15" met ET38 toegestaan

De maten van de Groenland velgen zijn idd 5.5Jx15inch met et38, maar ik denk dat de conti's die erbij geleverd worden niet bepaald energie bespaarders zijn;)
Verder, ik heb voor de zomer 7Jx17inch met et40 en nog nooit problemen meegehad.
Qua winter zijn mijn maten geloof ik 6Jx15inch met et38, eveneens geen problemen mee.

Verder dat alleen 15inch toegestaan is voor de BM lijkt me sterk, je kan de BM ook gewoon op boavista's(17 inch) aflaten leveren dacht ik.
 
VW  6R  1.2TDI 
Dat de bm afwijkt van et waarde,is me nieuw,maar ik geloof het van harte.
Dat er geen afwijkende maat op de auto mag,is vaker over gesproken.
Winterbanden op staal mag dan ook niet ivm gewicht.
Geld ook voor chippen,wie controleerd het?

Precies hoezo mag ik het niet dan Stick Out Tongue gewoon doen :) kon ze trouwens ook wat jan zegt met 17inch boavista's bestellen vond ik alleen te duur met alle opties enz...
Al heb ik wel gehoord dat ze wegenbelasting kunnen gaan vragen maar volgens mij hebben ze wel iets beter te doen ;)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Precies hoezo mag ik het niet dan Stick Out Tongue gewoon doen :) kon ze trouwens ook wat jan zegt met 17inch boavista's bestellen vond ik alleen te duur met alle opties enz...
Al heb ik wel gehoord dat ze wegenbelasting kunnen gaan vragen maar volgens mij hebben ze wel iets beter te doen ;)


In dat geval kunnen ze ook de bpm naheffen.
Daarom heb ik mijn mooie velgen te koop(zie garage).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!