Veren/schroefset vs 60.000km/jaar

Egepolo

Nieuw lid
Beste VW liefhebbers,

Ik zit met een bepaald dilemma. Ik rij momenteel in een lease auto, ben wel zo, dat ik graag dingen verander aan me auto. Was hem iedere week etc. Nu wil ik de auto graag verlagen, maar ik rij 60.000 km per jaar. Bij de 180.000 gaat de polo weer de deur uit. Wat is verstandig, verlagen wil ik sowieso! Mijn vragen, verlagen met alleen veren van H&R 25/40mm, is dit te doen met 60.000 km per jaar? Hiermee bedoel ik het comfort. Kosten zijn vrij laag, dus zou niet geven als ik de veren op de auto zou moeten laten zitten!

Zelfde vraag voor een schroefset, te doen met het aantal kilometers? Zo ja, dit is natuurlijk een stuk duurder, zijn deze nog te verkopen na 3 jaar/150.000km? Sta nu op 25.000 km. Als ik dan een schroefset neem, moet zoiets nog wel een beetje geld opbrengen, anders word het wel heel duur!

Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn.
En hoor graag jullie advies tegemoet!

voor verlagingsveren verlies je geen comfort.
als je naar schroefset gaat moet je al duurder, ap/kw/weitec.. eer je comfort behoudt.
verlagingsveren merk je ook amper in hoogte, dus het is wat je zelf wil.

mvg

Volkswagen  polo 6r 
Voordat ik de keus had gemaakt, veel fora gelezen precies hierover. Sommige zijn zeer te spreken over veren maar optisch scheelt het idd erg weinig. Verder las ik vaak dat de standaard schokdempers het vaak niet eens waren met de nieuwe veren en ook het comfort daarmee daalt. Ik wilde graag een schroefset omdat je dan in geval van vakantie of winter nog omhoog kan schroeven, wilde KW maar dat was vrij prijzig dus zat ook naar AP te kijken. Voor een leasebak gaat een schroefset misschien wel wat ver, en zijn ook niet veel meer waard na 150.000 km (afhankelijk welk merk je koopt, op zn hoogst 100/150 euro denk ik).

Laag rijden en comfort behouden blijft een kwestie van wat je liever wil, ik wilde echt laag omdat ik de polo veel te hoog vond staan. Nu merk ik dat het veel lekkerder rijdt dan het sport onderstel van VW, qua comfort is de KW V1 set een echte aanrader! AP en ST zijn zustermerken van KW en zijn bijna identiek, maar wat goedkoper.
Veren kunnen trouwens goedkoop in aankoop zijn maar als een garage 200 euro rekent voor montage dan kun je al bijna een schroefset kopen! Laat je in ieder geval goed informere, er zijn hier vast meer leden die hun ervaring willen delen ;)

Niet op een Polo, maar mijn Golf 4 TDI.
Ook 60K km/jr.
Nu AP Sport vaste verlagingsset (dus veren én dempers), sportiever, redelijk stug en niet veel verlaging (50-40).
Onder de Polo 9N TDI een AP schroefset, deze lijkt meer comfort te houden bij meer verlaging.
Doorverkopen van een schroefset na 150K kun je wel vergeten mijns inziens.

Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!