verlagen 6r bm

nu in de winter, met standard velgen eronder.

voor het mooie weer heb ik 18 inch hoogglans zwart met een rvs rand 215/35/18 velgen.

alleen hij blijft zo hoog op zn pootjes staan, daar erger ik me toch aan.
wil dus miss een kleine verlaging ondergaan.

wat is nog gangbaar en wat moet ik aanschaffen? ik lees hier van alles.. maar snap er de ballen niet zo van. weinig ervaring mee!!

en het hoeft niet een kosten plaatje van 1500e. te hebben. dat is net te duur voor me.

iemand wat uitleg liefste met cijfers van de verlaging erbij enzo.. en kosteplaatje

Thanks
 
Je hebt de keuze tussen enerzijds gewone verlagingveren en anderzijds een schroefkit.

Verlagingsveren zijn het goedkoopste, maar dit gebeurt dan op je originele schokdempers etc. Ook zijn deze natuurlijk niet verstelbaar in hoogte, het maximum dat je met veren kan doen is 4 cm verlagen, anders wordt het slechte comfort ondraaglijk, meeste mensen verlagen hiermee 3 cm.

Dan heb je schroefkits, dit zijn verdraaibare veren zeg maar. Bovendien worden hiermee ook de schokdempers vervangen die beter comfort bieden in combinatie met de schroefveren.

Beide opties heb je echt in verschillende prijscategorieën, die onderling wat verschillen in comfort.

Persoonlijk zou ik, qua prijs-kwaliteit-comfort voor een weitec schroefset gaan.. die liggen rond de 700 euro nieuw, maar kan je natuurlijk ook tweedehands kopen! Ik heb zelf een schroefset van KW, het duurdere broertje van weitec(rond de 1300 euro nieuw) en heb deze tweedehands gekocht voor slechts 500 euro, dus het is echt wel mogelijk om goede deals te doen. Gewoon opletten dat de set niet al te veel km's heeft.

Ik raad mensen gewone veren meestal af, omdat 75% uiteindelijk toch daarna een schroefset gaat steken, -3 cm is echt niet zo veel, en dan ga je na een tijd spijt hebben dat je niet gewoon even de auto kan omhoog krikken en hem nog een beetje lager draaien, of hoger als je lange ritten doet en nergens problemen wil hebben met hoogte etc.

Dit is mijn mening, maar het gaat natuurlijk ook om persoonlijke smaak van wat jij laag genoeg vind enz.. Hoop dat het een beetje duidelijk is ;)

Blijf vooral weg van schroefsets of veren van vmaxx en hottuning, die hebben echt kwaliteit 0, voor de rest kan je niet zoveel fout doen :)
 
Op forum hier wordt nu een ap setje verkocht.. misschien iets voor jou? Die zijn relatief comfortabel.

Eventueel zou je voor een Nederlands merk cobra kunnen gaan!
http://www.cobra-suspensionshop.com/

Staan ook plaatjes als voorbeelden op hun site. Cobra wordt onder de mini rijders veel gebruikt en ze zijn er behoorlijk positief over, ik zelf heb 3cm verlagingsveren gekocht en in de toekomst ga ik een schroefsetje halen. Het zijn progressieve veren, dus relatief comfortabel bij normaal gebruik en bij sportiever gebruik worden ze stugger. Dit geldt ook voor eibach veren (kost rond de 190 euro). Cobra zal rond de 150 euro zijn en een schroefset van AP / Cobra zal rond de 650 euro zijn.

Het beste zou natuurlijk een KW variant 1 zijn alleen die kost rond de 1000 euro. Daarbovenop komen ook nog montagekosten bij + de auto moet uitgelijnd worden. Bovendien heb je 18' dus misschien zou je spacers moeten gebruiken bij een schroefset. Hou dus wel rekening mee met +/1000 euro in totaal afhankelijk van welk setje je besluit te kopen.

Zoals boven ook is vermeld, geen vmaxxx of iets in die richting kopen. Zijn vast wel mensen die er positief over zijn, maar ook een behoorlijk aantal weer niet.
 
Voor + achter ja.

Dus alleen veren is 150 a 190 euro. Bij Beek Autoracing in Den Haag monteren ze veren voor 100 euro + word je auto uitgelijnd.

Een schroefset is rond de 650 a 1050 ongeveer (ook 100 euro montagekosten bij Beek). Persoonlijk, als je hem alleen subtiel wil verlagen en geen circuit ambitities hebt dan is een AP setje voldoende.. eventueel een APx setje, die laatste kost wat meer (850?) maar kan je wel in hardheid instellen. De normale kan je alleen omhoog of omlaag zetten.
 
het is waarschijnlijk een afweging die je moet maken. Plat met veren kan ook (30/40 setje) en ben je veel minder kwijt dan een schroefset, alleen heb je dan geen verstelmogelijkheid

Hoewel velen hier (o.a. ik) toch voor een schroefset gaan is het zeker niet verplicht boven veren ;) denk gewoon rustig na over wat je wilt en wat het moet kosten
 
het duurt nog wel ff voordat mn zomerbanden er weer onder gaan, dus tijd genoeg.
het is idd een afweging om meteen een schroefset te nemen,

mijn vriendin is nu al enigszin wagenziek in mn auto, door alleen de 18 inch eronder.
of ze moet maar gewoon niet meer mee rijden? haha;P

denk dat veren alleen dan helemaal stuiteren zal zijn? met een schroefset is het comfort een stuk aangenamer?
 
Daar vrees ik wel voor ja.. schroefsets zijn gemaakt voor degelijke demping bij verlaging, ik neem aan dat bij zo een dunne band en originele vering/schokdempers dat dat een enorm bootgevoel geeft? Stick Out Tongue heb het zelf nog nooit getest
 
Als je twijfel, zou ik nog even door sparen voor een schroefset. Ik heb nl. ook gedaan, getwijfeld ,en uiteindelijk voor de veren gegaan.

Spijt dat ik heb, wil je niet weten :mrgreen: ... En ja, het is redelijk stug rijden, ik heb maar 17 inch.
 
Een BM is toch al standaard een beetje verlaagd?

Stel dat ik, uiteraard geheel hypothetisch, nog een stukje extra zou willen verlagen.. Kan ik dan gewoon 30mm verlagingsveren scoren?

Of heb ik die 3cm verlaging standaard al te pakken, ten opzichte van een normale Polo, omdat ik BM rij?
 
Polo BM is als het goed is 1! hele centimeter lager dan een standaard polo 6r zonder sportonderstel. Als je 3 cm verlagingsveren zou kopen, dan zou het best kunnen dat ze maar 2 centimeter verlagen. Tenzij ze speciaal voor de polo bm / polo's met sportonderstel zijn gemaakt.
 
BJK2 zei:
Polo BM is als het goed is 1! hele centimeter lager dan een standaard polo 6r zonder sportonderstel. Als je 3 cm verlagingsveren zou kopen, dan zou het best kunnen dat ze maar 2 centimeter verlagen. Tenzij ze speciaal voor de polo bm / polo's met sportonderstel zijn gemaakt.
Duidelijk, thanks man!


1cm.. 't is de moeite.
 
Hoogte achterkant BM is gelijk met de rest.. Aan de voorkant is ie lager (ik denk eerder richting 2 cm) waardoor die een beetje schuin staat. Vooral wielkastruimte aan de achterkant stoorde mij echt. Ook vond ik de vering aan voorkant ondanks dat ie lager was te week.

Nu heb ik gewoon eibach (alleen veren) verlaagd. Auto staat nu recht (aan voor kant 1 cm verlaagd en achter 3 of 3,5) en vering is nu stug genoeg om normaal mee te rijden.

Comfort is minder geworden maar nog steeds acceptabel (ook reden waarom ik eibach wilde)
 
Ben het helemaal met je eens, de ruimte op de wielkasten begint mij ook te irriteren.

Mocht ik besluiten te gaan verlagen, dan zou ik zou dan ook graag enkel de veren aanpassen. Welke veren-set heb je eronder geknald dan? Ik koop uiteraard veel liever iets dat al getest en goedgekeurd is door mypolo-collega's, dan dat ik zelf ga prutsen. Maar ik kan nergens een Eibach setje van 10/35mm vinden. Linkje?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!