verlagen 6r bm

Dat zijn gewoon de eibach pro-kit veren.. 10/35mm kun je ze ook niet vinden..

Ze zijn gewoon 30/35 dacht ik.. Alleen als je het op een BM monteerd valt het 10/35 omdat BM al (aan de voorkant) lager is dan de andere polo's.

Er zijn 2 soorten.. Je moet die hebben voor de 1.6 TDI (in verdere beschrijving staat ook dat deze voor de 1.2 TDI is). Dus de versie voor 1.2 tsi en 1.4 benzine enz is de verkeerde
 
Duidelijk man, thanks voor de info. Ik hoor het al, als de verse cash weer binnen is aan het einde van de maand, moet ik maar eens even bezig!

Maarrrrrr... binnenkort eerst naar wrapkoning Enzo voor een carbon interieurwrapje. :cool:
 
vanmiddag mn zomervelgen erop gelegd, 215/35/18 met 8j et35.

hij staat hoog op zn pootjes. ik wil een degelijke verlaging plegen. naar wat denk werk, gewoon met veren wil niet al te gek doen. en is een goedkopere oplossing. welke maat moet ik nemen en welk merk? Eibach? weitec? en dan een verlaging van 30/40? ofzo?

een schroefset is mij net te duur sorry. en het hoef geen smijtwerk auto te worden, anders had ik geen 3pitter:/
 
Ik heb mijn auto gister verlaagd met een eibach setje. Heb voorheen altijd verlaagde auto's gehad (veren, set en schroefset) en heb toch wel de verschillen gemerkt in de kwaliteit van de betere merken.

Ik wilde gewoon mooi, maar praktisch verlagen (drempels...). voorheen met andere veren zoals bijv. h&r, weitec altijd een stuiterbak gehad, maar moet zeggen met die eibach dat het wel stug, maar wel nog comfortabel rijdt en de auto van crosspolo naar gewone polo laat zakken Stick Out Tongue

Dus wil je hem gewoon mooi hebben staan dan eibach veren nemen. Wil je meer mogelijkheden, ga dan voor een schroefset en laat een set (veren en dempers) achterwegen, want daar krijg je spijt van, omdat dat in de meeste gevallen net te laag wordt.
 
ik wil dan ook de eiback veren, vertel me is welke je heb genomen? want er zit nogal verschil in types zag ik. de ene zegt dat je de 1.6tdi veren moet nemen.? en elke verlaging heb je gepakt? of eibach pro veren? zijn datr weer andere dan die je nu heb? en wat is je kosten plaatje geweest?
 
Ik heb mijn auto gister verlaagd met een eibach setje. Heb voorheen altijd verlaagde auto's gehad (veren, set en schroefset) en heb toch wel de verschillen gemerkt in de kwaliteit van de betere merken.

Ik wilde gewoon mooi, maar praktisch verlagen (drempels...). voorheen met andere veren zoals bijv. h&r, weitec altijd een stuiterbak gehad, maar moet zeggen met die eibach dat het wel stug, maar wel nog comfortabel rijdt en de auto van crosspolo naar gewone polo laat zakken Stick Out Tongue

Dus wil je hem gewoon mooi hebben staan dan eibach veren nemen. Wil je meer mogelijkheden, ga dan voor een schroefset en laat een set (veren en dempers) achterwegen, want daar krijg je spijt van, omdat dat in de meeste gevallen net te laag wordt.

Draadje ging volgens mij over verlagen 6r BM, heb jij ook een 6R BM??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben zelf ook zoekende iemand ervaring met AP of anders Vogtland schroefsets beide zijn te koop voor 500 euro, van de ap heb ik al eens veren gehad en die bevielen goed. nu zit ik in dubio omdat ik bang ben dat mijn BM nog vooroverhangt na het plaatsen van veren. iemand mogelijk voor en na foto's van een verlaging met veren

groeten
 
  • Leuk
Waarderingen: ChungPeng
wat is het verschil tussen eibach en de eibach pro?

Eibach Pro is de "normale verlaging"en de eibach sportline is de "extreme verlaging"
naar enig internet zoek werk, kom ik erachter dat je alleen de Eibach PRO heb voor de 6r.
Sportine is er niet voor de 6r.

Dus een verlaging zal 25/30 mm zijn!? maar de BM staat voor al een stuk lager als achter?
sommige hoor ik erover dat de 25 mm niet gehaald wordt omdat de bm al iets lager ligt?
Explain..
 
De bm ligt van voor dacht ik al 15mm lager tov de polo met standaard vering, dus dan haal je idd de 25mm niet, maar wel dezelfde hoogte als een polo met standaard vering, mochten deze veren daarop gemonteerd worden ;)
En als 30 aan de achterkant je niet genoeg is kun je ook gaan kijken voor een 35 of een 40 verlaging ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
net met een garage gebeld, die zeggen dat de verlaging aan de voorkant(25mm) misschien nauwelijks te zien valt omdat de polo BM lager is aan de voorkant.
hoeveel houd ik van die 25mm daadwerkelijk oveR? en aan de achterkant geldt wel de 30mm verlaging?
De polo BM staat toch overdreven naar voor. vooral met 18 inch is dit goed zichtbaar.

Ook naar een andere boer gebeld, en die verlagen met Vogtland veren. Is dit een goed merk? die man vertelde dat dat de grootste duitste verenboer is, die maakt zelfs de veren van Eibach?

En hoor jullie alleen over ik heb een setje eibach pro gemonteerd, ga ik er dan van uit dat jullie de 25/30mm versie hebben?

Wat een gedoe,
 
de voorkant van de BM ligt 15 mm lager dan normaal. Een verenset van 25/30 bijv. wordt dus 10/30 (25-15) omdat ze ervanuit gaan van een origineel hoger onderstel
 
Eibach heeft gewoon vooral de laatste jaren een hele goede lijn veren voor heel veel types auto's in het programma.
Deze lijn heet de Eibach Pro. Dit is een progressieve veer die redelijk veel comfort biedt en toch de auto heel netjes maar niet overdreven verlaagd.

Eibach Pro is voor een Polo 6R 25mm voor en 30mm achter. Aangezien een BM vooral voor wat lager is als een normale polo zal hij voor maar een beetje zakken (ca 1 - 1,5 cm) en achter een stukje meer.

In principe zou iedere Polo met een Eibach Pro set er dus nagenoeg hetzelfde uit moeten zien wat betreft de hoogte.
Het zou ietsje kunnen schelen omdat er per type auto verschillende Eibach Pro sets leverbaar zijn, dit heeft te maken met de aslast.
Een TDI is gewoon wat zwaarder als een 1.2 benzine, DSG is zwaarder als een handbak enz. waardoor die veer iets anders is, maar in principe moet het er uiteindelijk allemaal hetzelfde uitzien mits je de goede set voor je auto besteld.

Bij mij ziet het er zo uit, dit is een 1e telefoon foto met een helemaal lege tank, maar toch
Hij ligt nagenoeg gelijk in ieder geval. Hij is echt zichtbaar flink lager als voorheen. Ik vind het zeer goed gelukt in ieder geval.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
heer

ik weet niet of je al voorzien bent maar ik ga morgen mijn schroefset demonteren, de vrouw vind het te stug rijden.
het is een weitec schroefset 3 weken geleden gekocht en vorige week gemonteerd.

als het wat voor je is hoor ik het wel groeten
 
net met een garage gebeld, die zeggen dat de verlaging aan de voorkant(25mm) misschien nauwelijks te zien valt omdat de polo BM lager is aan de voorkant.
hoeveel houd ik van die 25mm daadwerkelijk oveR? en aan de achterkant geldt wel de 30mm verlaging?
De polo BM staat toch overdreven naar voor. vooral met 18 inch is dit goed zichtbaar.

Ook naar een andere boer gebeld, en die verlagen met Vogtland veren. Is dit een goed merk? die man vertelde dat dat de grootste duitste verenboer is, die maakt zelfs de veren van Eibach?

En hoor jullie alleen over ik heb een setje eibach pro gemonteerd, ga ik er dan van uit dat jullie de 25/30mm versie hebben?

Wat een gedoe,

Wil even voor je kijken, morgen komt er op mijn BM een eibach pro set, zal voor en na even meten hoeveel er verlaagt is. Ben zelf ook benieuwd en kan niet wachten tot de set eronder zit. Ik heb overigens 16 inch eronder.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!