Verlaging anders dan verwacht

Duwdd

Lid
Hi all,

Afgelopen weekend mijn auto verlaagd met een setje H&R veren (zie foto). De veren zijn in een set verkocht maar wat me opvalt is dat de achterkant lager staat dan de voorkant. Iets wat ik zelf niet mooi vind.

Mijn vraag aan jullie:
normaal je zou zeggen als ze veren in een set verkopen dan moet het toch niet zo zijn dat de achterkant lager staat?

Is dit op te lossen zonder een geheel nieuwe set te moeten plaatsen? Denk aan andere schokbrekers of iets van opvulling/verdikking in de veerweg?

Alvast bedankt.

Bijlagen

• IMG_6800.jpeg
    IMG_6800.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 20
Volkswagen  Polo 6c GTI 
Heb je gemeten voor en na verlaging?

Kan zo zijn dat ie nu ‘recht’ staat, als ik mij niet vergis staat de achterkant standaard al een stuk hoger dan de voorkant.

Volkswagen  Polo 6R 
Heb je gemeten voor en na verlaging?

Kan zo zijn dat ie nu ‘recht’ staat, als ik mij niet vergis staat de achterkant standaard al een stuk hoger dan de voorkant.
Wel gemeten maar nergens op geschreven helaas

Zojuist de verlaging opgemeten voorkant is 1cm hoger dan achter.

Edit/toevoeging: zou het iets te maken kunnen hebben met de “sport” mode deze maakt onderstel stugger namelijk. Wellicht dat door deze functie de auto standaard hoger staat.

Ik lees ook op wat forums dat veren moeten zetten wanneer ze nieuw zijn is dit een fabel of klopt dit? Zo ja hoelang duurt zoiets ongeveer?

Bijlagen

• IMG_6802.jpeg
    IMG_6802.jpeg
    3 MB · Weergaven: 9
  • IMG_6803.jpeg
    IMG_6803.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c GTI 
De veren moeten zich inderdaad nog gaan zetten. Na een x aantal km kan het nog zijn dat het een halve centimeter zakt.

Sport stand heeft niks mee te maken dat de auto hoger of lager staat, dit heeft enkel met de demping en rebound van de veer te maken, deze wordt stugger.

Volkswagen  Polo GTI 2023 
De veren moeten zich inderdaad nog gaan zetten. Na een x aantal km kan het nog zijn dat het een halve centimeter zakt.

Sport stand heeft niks mee te maken dat de auto hoger of lager staat, dit heeft enkel met de demping en rebound van de veer te maken, deze wordt stugger.

Oke,
Maar is er dan een logische verklaring waarom de achterkant lager staat? Kan ik dit oplossen? Of moet de voorkant nog zetten?

Volkswagen  Polo 6c GTI 
Veren gekocht voor een te zware motor?
Ik heb onderstaande gekocht:

H&R Verlagingsveren Volkswagen Polo (GTI) Vanaf 930kg VA-Last 2009- VA20-25/AA30-40mm

Volgens kentekencheck is de max aslast van mijn auto 960kg dus dit zou goed moeten zijn.

Volkswagen  Polo 6c GTI 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!