Verlichting is a pain in the @ss Deel 1

Na een paar dagen met niets, maar dan ook met niets anders bezig te zijn dan met verlichting, denk ik mijn ideaal setje gevonden te hebben:

DRL: 2 x 27 SMD Xenon white LED bulbs P21W 1156 BA15S 382
Stadslicht/parkeerlicht/standlicht: Philips LED W5W BlueVision Blue Vision 6000K 2er Set
Dimlicht/kruislicht: ALPHA-Lights PLATINUM WHITE 6500K H7 Halogenlampen
Mistlicht: ALPHA-Lights PLATINUM WHITE 6500K H8 Halogenlampen
Grootlichten: ALPHA-Lights PLATINUM WHITE 6500K H11 Halogenlampen
Nummerplaat achteraan: Philips LED W5W BlueVision Blue Vision 6000K 2er Set

Klopt dit allemaal een beetje?? Hoe meer ja's, hoe sneller ik bestel Big Grin

Grtz $martie
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

Smartie, ik heb nog een paar LED lampen over. Als je het niet erg vind om je bedrading in je DRL even om te wisselen (15 mins werk), dan heb ik nog wel zo'n 2xDRL en 4x W5W voor je... Dan hoef je alleen die Platinum whites nog te bestellen.

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe ze bevallen als koplamp.. Daar heb ik namelijk ook wel interesse in.
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

Yep me too Big Grin zowieso zal mn parkeerlicht toch de bluevision led worden, omdat die verzending duur is voor 1 set en ik deze niet samen met de Alpha's bestel, wou ik er meteen 2 bestellen (reserve voor parkeerlicht of anders kentekenplaat) ik wil mss wel een setje w5w, kan ik gemakkelijker vergelijken met de bluevision achteraan en zo heb ik altijd een extra set..
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

ziet er goed uit Smartie
denk dat je bij de meeste wel goed zit hoor ik heb nu in me kenteken alleen 2 smd ledjes zitten...wellicht dat ik die Philips LED W5W BlueVision Blue Vision 6000K eens ga bekijken
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

Hoe bedoel je 'bij het meeste goed zit'? Big Grin
De H7 wordt afwachten want blijkbaar mogen die Alpha's niet op de weg :shock:
H8 en H11 kome er wel in, maar dimlicht gebruik je toch veel..
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

sja vandaar dat ik Osram Nightbreaker Plus H4 erin heb zitten nu...omdat die wel gewoon legaal zijn en je gebruikt ze vaak...ik weet niet hoe de Alpha Lights H4 zullen zijn...ik denk dat ze wel veel witlicht geven Big Grin gewoon doen joh...die H4 lampen kosten toch niet zoveel...als de Polizei echt moeilijk gaat doen dan pas eruit halen
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

deze niet doen:

Nummerplaat achteraan: Philips LED W5W BlueVision Blue Vision 6000K 2er Set

let wel op dat je gen H7 100w lampen besteld deze worden heet!

mvg,

Enzo :mrgreen:
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

enzolino zei:
deze niet doen:

Nummerplaat achteraan: Philips LED W5W BlueVision Blue Vision 6000K 2er Set

let wel op dat je gen H7 100w lampen besteld deze worden heet!

mvg,

Enzo :mrgreen:

Why not??? Omdat ze niet mogen ofzo?? H7's zijn 55W, H8 35W en H11 55W.. Goed zo??

Grtz
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

dat zijn wel de goede wattages jah ;)
maar sowieso 100W smelt je koplamp weg, plus is verboden op de nederlandse wegen en kan daarnaast ook nog een foutmelding geven omdat je originele lamp 55W is, maar bij de alpha lights zit dat verder wel goed ;)
ik zou alleen wel eens willen weten waarom ze niet zijn goedgekeurd voor de weg :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

Gewoonjan zei:
dat zijn wel de goede wattages jah ;)
maar sowieso 100W smelt je koplamp weg, plus is verboden op de nederlandse wegen en kan daarnaast ook nog een foutmelding geven omdat je originele lamp 55W is, maar bij de alpha lights zit dat verder wel goed ;)
ik zou alleen wel eens willen weten waarom ze niet zijn goedgekeurd voor de weg :lol:

Heb een mail gekregen van de verzender ivm waarom ze niet legaal zijn:

Hello,



in Europe is only till 5000K allowed and the bulbs must have an ?E? sign. For example E13 if the bulbs have this sign that the bulbs are allowed.



Best regards

Ms. A. Bauser

-------------------------------------

KONGA-electronics

Inh. Konstantin Gaab



Moewenring 37

24558 Henstedt-Ulzburg

Germany



www.KONGA-electronics.de

Tnx voor de wattages!! Ik bestel ze mij zowieso Big Grin
 
Re: Verlichting wordt deze week besteld!! Give me your thoug

Ok, sinds deze middag mijn wagen terug en 2u vroeger gestopt met werken om de verlichting te monteren.. Dit is de huidige stand van zaken:

Kentekenplaat en koffer LED: ok
H8: ok
Parkeerlicht LED (bluevision): ok maar canbus foutmelding
DRL: polariteit wisselen
H7 en H11: verkeerde fitting :evil:

De lampen uit de DRL-unit hebben niet dezelfde fitting als de lampen in de H7-unit (in de DRL-untit krijgen de lampen apart voeding en in de H7-unit niet) en ik heb voor mijn lampen 3 dezelfde fittings.. Ik weet niet of er een manier is om de lampen alsnog te vervangen?? (eventueel wil ik foto's posten, maar zij die al lampen vervangen hebben, zullen wel weten wat ik bedoel) Alle verdere info omtrent beide fittings zijn welkom zodat ik al eens kan informeren of de verkoper de fitting heeft die ik zoek.. Voor de rest zagen de H8 er wel al vet uit hoor!!

Grtz $martie
 
Sjakie zei:
Ik heb de h8 van Alpha Lights erin zitten maar deze gaan er snel weer uit. Ze geven erg weinig licht ten opzichte van de standaard halogeen lampen. Jammer.

Was mijn eerste reactie ook, maar vind ze hoe langer hoe mooier.. Mistlampen gebruik je amper dus ze moeten er beter uitzien dan licht geven vind ik Big Grin Had zo graag de H7 willen testen, maar vrees dat ik ze opnieuw zal moeten bestellen..
 
Smartie86 zei:
Sjakie zei:
Ik heb de h8 van Alpha Lights erin zitten maar deze gaan er snel weer uit. Ze geven erg weinig licht ten opzichte van de standaard halogeen lampen. Jammer.

Was mijn eerste reactie ook, maar vind ze hoe langer hoe mooier.. Mistlampen gebruik je amper dus ze moeten er beter uitzien dan licht geven vind ik Big Grin Had zo graag de H7 willen testen, maar vrees dat ik ze opnieuw zal moeten bestellen..

Das waar maar je bochtenverlichting heeft met deze lampen geen functie meer omdat ze gewoon geen licht in de bocht geven...
 
Heb er nog niet echt op gelet.. Maar de H7 zal wel voldoende licht geven voor een paar bochten verder (",) Heb derstraks gezien dat de H7 toch de goede fitting is Stick Out Tongue
Is het dan toch geen fabeltje van die domme belgen en de gierige hollanders?? Big Grin
 
Smartie86 zei:
Heb er nog niet echt op gelet.. Maar de H7 zal wel voldoende licht geven voor een paar bochten verder (",) Heb derstraks gezien dat de H7 toch de goede fitting is Stick Out Tongue
Is het dan toch geen fabeltje van die domme belgen en de gierige hollanders?? Big Grin

Het geeft serieus belabberd licht in de bochten. Ik ben op zoek naar nieuwe.
Waar heb je het over met die fitting?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!