Verlichtings alarm

Goedemiddag,

Een vraag
Mijn verlichtings alarm doet het niet waarneer deze op dimlicht staat weet iemand misschien hoe dat kan?

Ben er wel achter gekomen dat mijn derde remlicht het niet doet zou dat er wat meetemaken kunnen hebben?

( gister is namelijk de accu leeggelopen doordat mn vriendin het licht heeft aan laten testaan)

Alvasy bedankt

Gaat om een polo 6r uit 2011 highline uitvoering
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2tsi 105pk 
Denk dat wat @_Maarten_ zegt al voldoende is.. Maar wat je ook nog kan doen voor de zekerheid. (als deze polo dat heeft) auto op slot met AB dan knopje indrukken voor ontgrendelen en de bestuurdersdeur open maken en 30 seconden buiten wachten.

Springt de auto weer op slot? Dan weet de auto dus niet dat je het portier hebt geopend en is het deurslot kapot (had ik pas ook) let wel op als je dit test en je gaat de auto in dan gaat het alarm ook af.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Alles wat hier beschreven staat in de reacties gedaan en gecontroleerd alles funcioneert naar behoren/ alle zekeringen zijn nog heel alleen doet het verlichtingsalarm het nog steeds niet.
Nu heb ik me laten vertellen dat het een relais kan zijn heeft iemand enig idee waar zich die bevindt?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2tsi 105pk 
Alles wat hier beschreven staat in de reacties gedaan en gecontroleerd alles funcioneert naar behoren/ alle zekeringen zijn nog heel alleen doet het verlichtingsalarm het nog steeds niet.
Nu heb ik me laten vertellen dat het een relais kan zijn heeft iemand enig idee waar zich die bevindt?
Ps het verlichtingsalarm deed het al niet voordat de accu is leeggelopen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2tsi 105pk 
Lichtverklikker werkt in de regel bij:
Uitgeschakeld contact en schakelaar in stand stadslicht of stand dimlicht (+bestuurdersdeur open)
Bij schakelaar op 0 en RAW omlaag of omhoog (parkeerlicht) (+bestuurdersdeur open)

Zijn er onlangs wijzigingen gedaan in de programmering?
Probeer het eens met de passagiersdeur open, wellicht dat er ooit RHD is ingevoerd in de module ipv LHD

Het kan altijd nog een probleem zijn het deurslot zelf.
Op mijn Polo 9N3 was het deurslot defect, deur registreerde wel deur open of dicht maar verklikker deed niets, binnenlicht ging wel aan.
Er zitten microswitches in, die willen nog wel eens defect gaan.
 
Alles wat hier beschreven staat in de reacties gedaan en gecontroleerd alles funcioneert naar behoren/ alle zekeringen zijn nog heel alleen doet het verlichtingsalarm het nog steeds niet.
Nu heb ik me laten vertellen dat het een relais kan zijn heeft iemand enig idee waar zich die bevindt?
Volgens mij was dat tot in de polo 6N/6N2 met een (speaker) relais
 
Lichtverklikker werkt in de regel bij:
Uitgeschakeld contact en schakelaar in stand stadslicht of stand dimlicht (+bestuurdersdeur open)
Bij schakelaar op 0 en RAW omlaag of omhoog (parkeerlicht) (+bestuurdersdeur open)

Zijn er onlangs wijzigingen gedaan in de programmering?
Probeer het eens met de passagiersdeur open, wellicht dat er ooit RHD is ingevoerd in de module ipv LHD

Het kan altijd nog een probleem zijn het deurslot zelf.
Op mijn Polo 9N3 was het deurslot defect, deur registreerde wel deur open of dicht maar verklikker deed niets, binnenlicht ging wel aan.
Er zitten microswitches in, die willen nog wel eens defect gaan.
Met passagiers deur open doet hij niets daarnet deed hij wel het geluid geven op dimlicht bij de bestuurderskant dat waren 2 tonen en toen was het weer weg en komt het nu niet terug meer terug.
Ik heb hem een half jaar geleden laten chiptunen maar daarna heeft hij het gewoon gedaan tot dinsdag dus
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2tsi 105pk 
Ik zou zelf inzetten op het deur slot.

Probeer eens met de deur open aan de kunststof haak te duwen aan de binnenzijde achter je slot. (het deel dat in je slotvanger valt.)
Je kan deze omlaag duwen de vergrendeling in, als je deze een klein stukje omlaag duwt hoor je een klikje.
Als je zoemer dan wel klinkt weet je het zeker.
 
Laatst bewerkt:
Deurslot heeft standen, de crux ligt bij de haak net te verschuiven als of je de deur opent/sluit dan gaat die over de microswitch heen.
Bij mij deed dit het de ene keer wel en de andere keer geen zoemer geven.
Op een gegeven moment heb ik het (gehele deur)slot vervangen voor een nieuwe en was het probleem weg.
 
Ben ik weer .
Verklikker werkt weer op wonderbaarlijke wijzen.

Nu zit alleen nog met het volgende probleem mijn derde remlicht doet het niet nu heb ik vandaag een gloednieuwe ingebouwd en doet hij het nog steeds niet iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb al alle zekeringen gecheckt onder het stuur.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2tsi 105pk 
Ben ik weer .
Verklikker werkt weer op wonderbaarlijke wijzen.

Nu zit alleen nog met het volgende probleem mijn derde remlicht doet het niet nu heb ik vandaag een gloednieuwe ingebouwd en doet hij het nog steeds niet iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb al alle zekeringen gecheckt onder het stuur.
Bekabeling.
Meten is weten.
Auto uitgelezen?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!