Verschillende onderhoudsintervallen Fabia 1.2 TDI

Roel83

Nieuw lid
Hallo allemaal,

daar ben ik weer eens ;) Nog altijd happy met m'n volvo, maar ik krijg een vreemde vraag van een collega.

Hij heeft 2 fabia's 1.2 TDI: 1 privé uit 2012 en 1 lease uit 2013. Zijn lease-faab heeft een onderhoudsinterval van 30k km's (conform de standaard voor zover ik weet?). Echter zijn dealer roept over zijn privé exemplaar dat deze een interval heeft van 15k km's?!?! Dit zijn toch dezelfde motoren?? De dealer wijkt niet van het standpunt af ivm garantie en coulance regelingen.... Een andere dealer roept exact hetzelfde, hij heeft zijn lease-faab bij een andere dealer onder gebracht dan zijn privé exemplaar...

Ik vind het een heel vreemd verhaal... wie is er bekend met dit onderwerp?

Er zijn idd verschillende onderhoudsintervallen ook al is het dezelfde motor. Je hebt vaste onderhoudsintervallen zoals bij 15000 en 30000 bij 15000 zit andere olie in als 30000 en je hebt variabele intervallen en dan geeft de auto aan wanneer beurt nodig is en heeft met meerdere factoren te maken zoals hoe vaak je start enz. Met bestellen van de auto kan er een keuze worden gemaakt tenzij het een actie model is of een uit vooraad.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!