Verstuivers 1.6TDI CAYB

Hoi iedereen,

Weet iemand waar ik voor een goed prijsje verstuivers kan halen voor mijn vw polo 6R 1.6TDI met cayb motor van bj2010?

Verstuiver 1 wijkt af met 1.8
Verstuiver 4 wijkt af met 2.30
2&3 zitten dicht bij 0

de auto rijdt nog prima, enkel schommelt het toerental licht bij een koude start wat verdwijnt met een beetje gasgeven

eens de motor warm is schommelt het ook een beetje stationair.

als ik de automatische klimaatregeling aanzet is dit weg..

wil dit wel op termijn vervangen!
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.6 TDI 
Probeer een tijdje te rijden met een goeie paar keer een diesel injector cleaner. met een chiptuning en egr uit kan het ook dit probleem ook verbeteren. Zijn de verstuiver los op een test bank nagekeken of alleen uitgelezen via obd ?
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Probeer een tijdje te rijden met een goeie paar keer een diesel injector cleaner. met een chiptuning en egr uit kan het ook dit probleem ook verbeteren. Zijn de verstuiver los op een test bank nagekeken of alleen uitgelezen via obd ?

Alleen uitgelezen via OBD, dus niet nagekeken op een testbank

De auto heeft het wel al sinds de vorige (2de) eigenaar. Deze heeft ook bij elk onderhoud injector cleaner laten toevoegen.
Chiptuning + egr doet me wat twijfelen, aangezien de verstuivers nu al afwijken...

Bij de eerste eigenaar is er ook al eens een verstuiver vervangen geweest door VW
De auto is in trots bezit van de sjoemelsoftwareupdate die erin gezet is tijdens de terugroepactie bij de eerste eigenaar.

Distributie + waterpomp, koppeling & vliegwiel & multiriem zijn vervangen geweest dus daar zal het ook niet aan liggen.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.6 TDI 
Mischien dan kijken of vw service deze verstuivers kunnen nakijken of vernieuwen met een coulance regeling na die update. Wat je als eerste zou kunnen doen is naar een tuner voor een odb tuning en erg uit mischien dat het probleem minder of van weg is. Je hebt een afzegtermijn bij de meeste en krijg geldterug als het je niet bevalt en of een reparatie advies
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Haha ja Ik kreeg het ‘een nieuw egr systeem na die update van ze paar jaar terug, geen rekening erbij ofzo was goed gelukt. Of naar een diesel service voor een verstuiver revisie met garantie
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Juist een paar jaar geleden.
De tijd tikt door en staat niet stil!
In die tijd kreeg je het!.
Maar dat was voor de 1.2 en niet voor de 1.6

bij 1.6 tdi klagen veel over verstopte verstuivers en niet egr zoals bij 1.2 tdi.Ik dacht dat ook te hebben naar het tankfilter was nooit vervangen totdat het gescheurd was en ging lekken. Egr nu uit dat is veel beter voor de motor en stoot toch niet zoveel rotzooi uit als een vrachtwagen
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!