Arends1989
Bekend lid
Ik vind de vertraging die ik in mijn gaspedaal heb ook niet heel fijn. Is niet hinderlijk, maar zou fijner zijn als ie sneller oppakt. Ik heb gewoon een 95pk en handgeschakelde, en bij mij gaat het niet om vertraging bij het wegrijden, maar gewoon tijdens een algemene rit. Er lijkt een halve seconde of iets minder vertraging in te zitten, wat misschien goed is voor comfort, maar niet natuurlijk is voor mij.
Mijn oude Polo 6N pakte vrijwel meteen op. De vertraging merk ik vooral wanneer het gaspedaal wat dieper ingedrukt word bij een constante snelheid, bijvoorbeeld inhalen snelweg, er zit dan vertraging tussen.
Ik lees in dit topic dat dit met VCDS is aan te passen? Wat word de reactietijd van het gespedaal na de aanpassing? Voelt dit dan een beetje alsof je Sport Select zou hebben? Tijdens een proefrit beviel de response tijd van het gaspedaal met Sport Select erg goed namelijk, waardoor het ook leek alsof je harder ging.
Ik heb de reactie van het gaspedaal aangepast met een dongle van Carista. Klinkt misschien overdreven, maar na het aanpassen voelde mijn 95PK alsof hij was getuned, haha. Voorheen vond ik de auto heel erg stroperig. Wanneer ik de auto in sport heb voelt het allemaal nog wat sneller.
Tevens kon ik er heel makkelijk wat andere opties als needle sweep en het pano-dak openen met comfort openen.
VW
Polo AW