Vervangen distributieriemset incl. waterpomp Polo 9N3 1.4 16V (100 pk)

Hoihoi,

Ik heb een wederom een vraag aan de techneuten op dit forum:
Eerdaags gaat de Polo voor een beurt, waarbij ik nu ook de distributieriemset incl.waterpomp wil gaan vervangen...als ik de prijzen mag gaan geloven gaat dit aardig in de papieren lopen, aangezien de 100 pk versie (BBZ motor) 2 riemen heeft!:shock:
De wagen heeft nu iets meer als een ton gelopen en aangezien ik geen historie heb van wanneer deze vervangen zijn, (er staat ook niets vermeld op de distributiebehuizing) wil ik toch geen risico lopen en de boel gaan vervangen.

Wie weet bij welke kmstand deze riem(en) vervangen moeten worden en wat dit ongeveer zal gaan kosten? Dan bedoel ik de aanschaf van de materialen (riem(en), spanrollen en eventueel waterpomp) want een bevriende automonteur zal dit tzt gaan vervangen.

Dus als er iemand van jullie mij verder kan helpen met deze vraag, heel graag!;)
 
Tip 1: NIET op bezuinigen!
Tip 2: Laat het goed gebeuren het liefste door een dealer of iemand die de benodigde ervaring en speciaalgereedschappen heeft. (Dus geen beunhaas want dan heb je geen garantie of wat dan ook)
Tip 3: Vervang altijd de waterpomp, looprollen, spanrollen, koelvloeistof. Dan krijg je er ook nooit geen gezeik mee.

Gr Bas
 
Hey jongens,
Hartelijk bedankt voor jullie antwoord! :wink: Bezuinigen op dit soort dingen ga ik never nooit niet doen en dat heb ik ook nooit gedaan, want als zo'n riem knapt is de materiële schade vele malen groter dan die bijna 300 euries...Dus ik ga er zeker voor! De automonteur die het gaat doen, heeft al jaren sleutelervaring bij een garage dus dat gaat echt goed komen. En mijn man helpt mee, dus 2 weten er meer dan 1.
@Bas: waterpomp, spanrollen, koelvloeistof e.d. worden sowieso vervangen, de boel ligt dan toch los. Aangezien mijn autootje toch voor een beurt gaat, worden de belangrijke sappies (remolie, motorolie, koelvloeistof) en filters vervangen en alles wordt grondig nagekeken cq vervangen.
 
Update: inmiddels heb ik een complete distributieriemset (2 riemen, spanrollen en waterpomp) gekocht voor 200 euries! Motorolie, olie-,lucht-,interieur- en brandstoffilter als ook bougies in huis. Alleen nog van de week koelvloeistof halen en sleutelen maar! Dan nog ff voor 1 sept. APK en hij kan er weer ff tegen...;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!