vocht/condens in de koplamp

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
Shit, heb ik weer, :( eindelijk alles voor elkaar betreffende de verlichting, zie ik vanmiddag ineens dat ik condens in mijn linker koplamp heb zitten. Waarschijnlijk is dus zo'n rubberen afdichtdop niet goed waterdicht gemaakt toen er een doorvoer ingemaakt moest worden voor de xenon. Nou waarschijnlijk maar weer op zoek naar een nieuwe koplamp, zal mijn vriendin weer blij mee zijn. Het wordt zo alles bij elkaar toch een duur geintje dat xenon setje van Pilot. :cry: :cry: :cry:
 
Polootje,
klopt, ik heb het laten doen maar ik ben na die tijd zelf ook nog een beetje aan het klooien geweest met de koplampen. Ik had dus iedere keer een foutmelding door die xenon en toen hebben ze een extra setje kabels besteld. Deze hebben ze er dus tussen gedaan en toen werkte alles perfect. (Het gaat nu dus rechtstreeks vanaf de accu) Alleen zitten er bij die nieuwe kabels extra weerstanden (alles orrigineel van Pilot) maar die krengen werden dus gloeiend heet (zijn net koperen staafjes waar dus verder geen bescherming omheen zit wat dus belachelijk is). Je kunt je vast wel voorstellen wat er is gebeurt met één van die weerstanden. Omdat er dus aan de kant van de accu ontzettend weinig ruimte is voor wat dan ook hebben ze aan die kant een weerstand maar ergens bij de accu gepropt met als resultaat dat de plastic bak waar de accu inzit een beetje is gaan smelten. Onder het rijden ontstond er dus ook een vreemd geurtje in de auto. Ik dus gelijk naar die autoshop die het heeft geplaatst en uitgelegd wat er was gebeurt. Die monteur wist verder ook niet dat die weerstanden zo heet konden worden maar heeft daarna alles netjes opgelost door de weerstanden op het chassis vast te zetten. Alleen die weerstand bleef wel een beetje stinken omdat er dus nog plastic aan vastgebrand was en dat kon je er ook niet helemaal vanaf krijgen. Dus heb ik zelf via internet een nieuw setje bekabeling met weerstanden besteld en dus zelf aangesloten. Dat werkt verder dus allemaal probleemloos. Alleen heb ik nu dus condens in een koplamp zitten.
Johan,
Kun je zo'n koplamp vanbinnen ook weer een beetje goed schoon krijgen? Je kunt namelijk aan de binnenkant van het glas/plastic precies zien dat er waterdruppels naar beneden zijn gelopen.
pfffff.........wat een verhaal.
 
Tja koplampen van binnen schoonmaken wordt wel lastig ja, maar ik heb ooit een setje bij Jeroen ingebouwd, die heb ik er nog nooit over gehoord, ligt toch deels aan de inbouwer denk ik, zou dan ook gewoon terug gaan naar het bedrijf waar je het hebt laten doen indien je er garantie op hebt! dan regelen die maar dat je koplamp of weer schoon is van binnen, of er een andere in komt!
 
Johan zei:
Tja koplampen van binnen schoonmaken wordt wel lastig ja, maar ik heb ooit een setje bij Jeroen ingebouwd, die heb ik er nog nooit over gehoord, ligt toch deels aan de inbouwer denk ik, zou dan ook gewoon terug gaan naar het bedrijf waar je het hebt laten doen indien je er garantie op hebt! dan regelen die maar dat je koplamp of weer schoon is van binnen, of er een andere in komt!
Ik had er eerst ook geen last van condens hoor maar het is gewoon mijn eigen schuld, omdat ikzelf de koplamp er een paar keer in en uit heb gehaald is waarschijnlijk het gat weer een heel klein beetje open gegaan, deze was wel goed afgedicht met een soort tape wat je ook nog kon kneden zodat alles goed dicht zit. Met dit soort dingen ben ik meestal iets te onhandig/ongeduldig.
 
Maarre...waarom heb je dat dan niet door het inbouwstation laten doen ipv zelf te gaan "klooien" aangezien je al aangeeft dat je te onhandig/ongeduldig bent.

Toch zou ik weer ff naar hen teruggaan en vragen of zij de lamp weer goed kunnen afdichten. Nu maar hopen dat ze niet moeilijk gaan lopen doen over de garantie...
 
Polootje zei:
Maarre...waarom heb je dat dan niet door het inbouwstation laten doen ipv zelf te gaan "klooien" aangezien je al aangeeft dat je te onhandig/ongeduldig bent.

Toch zou ik weer ff naar hen teruggaan en vragen of zij de lamp weer goed kunnen afdichten. Nu maar hopen dat ze niet moeilijk gaan lopen over de garantie...
Waarom, je geeft het zelf al aan, ongeduldig :lol:. Als zij voor mij een nieuw kabelsetje zouden bestellen zou er een week overheen gaan en als ik het zelf via internet zou bestellen zou ik het binnen twee dagen thuis hebben.
Hoezo ongeduldig. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Polootje zei:
En nu zit je dus met een "natte" koplamp..Heb je eigenlijk wel een set met een canbusaansluiting dan? Je bent niet alleen ongeduldig ook nog eigenwijs.. :lol:
Wat ik heb begrepen gaat het nu buiten de boordcomputer om. (is dit goed Nederlands?)
De boordcomputer heeft nu dus totaal geen invloed op de xenonverlichting. Ik had in eerste instantie dus wel gewoon met een canbusaansluiting maar dat werkte niet, ik had steeds storing. Vervolgens dus Pilot gebeld en die kwam dus met deze oplossing. ;) ;) ;)
Maarrrrruh........ik eigenwijs? Je lijkt m'n vriendin wel. :lol: :lol: :lol:
 
Vanmorgen even gekeken hoe het ervoor stond met het vocht en ben best wel geschrokken. :shock: De gehele koplamp was beslagen en er lagen nogal wat waterdruppels onderin de lamp. En hij staat gewoon binnen in de garage. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat al dit vocht via de rubberen afsluitdop naar binnen kan komen, kan het misschien zijn dat de koplamp door al dat in-en uithalen misschien 'lek' is geraakt? Ik zal vanmiddag maar even weer naar de autoshop gaan en kijken of we een dealtje kunnen maken voor een nieuwe koplamp.
 
Zag net dat ik opeens ook vocht in mijn lampen heb, geen idee hoe dat komt, de rubbers zitten goed.
Heb gisteren nacht wel de rubbers eraf gelaten, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
En trekt het door de warmte van de lampen niet vanzelf weer weg ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!