Voorbanden komen tegen wielkast aan bij inveren

Beste forumleden,

Onder mijn Polo (1.4 16v 63 kW/85 pk 2012) zitten merkloze 17" velgen met 215/45R17 Nokian Z G2 2011 banden.

Nou kwam ik laatst een gek geluid tegen op een hobbelige snelweg (hiero Google Maps)
Bij het 'neerkomen' na de hobbel klinkt een behoorlijk harde tik/zoem van de voorbanden.

Video met geluid + wat slow motion herhalingen:
https://www.youtube.com/watch?v=UCbod8jsNmI

De wielen steken nou niet bepaald ver uit, maar als de auto maar ver genoeg inzakt komt de band vast wel tegen de binnenzijde van de wielkast-rand aan.

wielen.jpg

Er zit ook een soort slijtage streep precies op de plek waar ik vermoed dat de band de kast raakt.. Maar misschien is dit gewoon normale slijtage?

IMG_4822.jpg

Klinkt als te grote velgen en/of banden.. Of is de vering wat te zacht? Wat kan ik hier het beste aan doen?

Groet & dank,
LJNL

PS. Ondertussen zit ik al te kijken naar nieuwe velgen voor het geval dat noodzakelijk is :) : http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/9878-velgen-mallory-boavista.html
 
Het lijkt mij toch sterk dat dit door de banden komt, ik heb zelf de zelfde maat onder mijn Polo BM (die is fabrieks af iets lager) en heb hier geen problemen mee. Hoe is de vering van de auto?
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Het lijkt mij toch sterk dat dit door de banden komt, ik heb zelf de zelfde maat onder mijn Polo BM (die is fabrieks af iets lager) en heb hier geen problemen mee. Hoe is de vering van de auto?

Interessant.. En jou wielen steken ook niet uit maar sluiten precies aan op de zijkanten van je wielkasten? Of liggen ze iets dieper?

De vering is vrij zacht.. Maar mijn vorige auto was een Golf V 1.6 (standaard) en die voelde veel zachter aan, die deinde echt als een boot zeg maar.. Dus als ik die 2 vergelijk (voor zover dat kan) lijkt de Polo niet -te- zacht af geveerd.

Wat ik wel al een paar keer gehad heb is dat ik met de onderlip van de bumper de grond raak bij het -iets- te vlot nemen van een verkeersdrempel.. Dat klinkt weliswaar anders dan het geluidje op de video maar dat kan het verschil zijn tussen 10 en 130 km/u natuurlijk.
Ik heb net de onderlip bekeken en die ziet er niet beschadigd uit.. Je zou toch zeggen dat er wel sporen achterblijven als je met die lip de grond raakt op de snelweg (het gebeurde namelijk een paar keer)?

Kan het misschien iets te maken hebben met de onderkant van de veren?

IMG_4834.jpg

IMG_4834-2.jpg

IMG_4834-3.jpg

Dat stuk zit een paar centimeter boven de band.. Dat zit dichterbij de band dan de rand van de wielkast zie ik nu.. Zou dat het geluid kunnen veroorzaken?

Misschien tijd voor een GoPro in de wielkast en de heuvels nog maar eens nemen Big Grin
 
Je pakt de plastic wielkuip mee, exact dat geluid heb ik ook heel soms. Kan niet heel veel kwaad alleen het klinkt niet lekker nee.
Lijkt me een combinatie van grote velgen met iets te softe vering.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
ImageUploadedByTapatalk1403210330.378576.jpg

Bij mij sluit die ook perfect aan, zelf heb ik nooit zoiets gehoord en vind het ook vrij apart.
Rijd zelf ook wel eens 160 in Duitsland, om de auto eens lekker schoon te branden, waar heb hobbelig is.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!