Voorstellen Sander_6R

Hallo allemaal,

Ik ben Sander, 19 jaar en sinds eind september eigenaar van deze mooie witte Polo 6R uit 2011. Toen ik hem kocht stond er nog geen 94.000km op de teller, en enkele dagen geleden is mijn 'slowmotion' de 105.000km gepasseerd. Hij wordt goed gebruikt dus Big Grin. Ik rij elke dag zo'n 200km om naar school te gaan, en wat is deze auto daar geweldig geschikt voor! Heerlijk cruisen over de snelweg, daar is hij voor gemaakt. Mijn Polo is niet extreem rijk uitgerust, maar de broodnodige dingen zitten er allemaal op, zoals airco, cruise control, elek. ramen voor.

Ik heb al een paar dingen geüpgraded, zoals:
- kentekenplaathouderreclame verwijderd (nog niet op de foto)
- kentekens vervangen door 'luxe' exemplaren (opgelegde letters)
- raar chinees 'RNS510 look' systeem vervangen door de RCD330 (want soort van OEM)

Ik zou nog wel veel meer willen aanpassen aan mijn 6R maar ik heb als student geen geldboom in mijn tuin staan en houd het dus voorlopig maar bij het bekijken van jullie mooie upgrades!

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de RCD330! Ik heb deze voor zo'n 150 euro op aliexpress.com gekocht en ben er voor dat geld meer dan tevreden mee. Als ik de Discover Pro als referentie neem kan ik er het volgende over zeggen:
- De bluetooth module werkt perfect! Kraakhelder geluid tijdens het bellen en de menu's zijn hetzelfde als in de Discover Pro.
- Lay-out van de software is hetzelfde als dat van de nieuwere VW's.
- Geen navigatie, maar tegenwoordig gebruik ik toch altijd mijn telefoon om te navigeren vanwege online file informatie.
- Twijfelachtige FM module met slechts beperkte RDS en geen AF, wat radio luisteren tijdens lange ritten lastig maakt omdat je steeds van frequentie moet wisselen.
- Apple Carplay heb ik nog niet kunnen gebruiken, aangezien ik geen iPhone heb. Hij beschikt ook over Mirrorlink maar dat is een verschrikkelijk concept.


Ik hoop dat ik verder niks vergeten ben, en als jullie tips hebben voor upgrades die vrij makkelijk en goedkoop zijn, hoor ik het graag!
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Dankjewel voor de reacties allemaal!

Ik zit er zelf aan te denken de Polo te chippen bij JD Engineering te Lochem. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het OBD tunen van de 1.2 TDI? Het spookt dan ook door m'n hoofd om de EGR maar gelijk uit te schrijven, aangezien ze dat bij tuning zonder extra kosten doen.

Hoe zit dat eigenlijk met de EGR bij de 1.2 TDI? Is het een gegeven dat deze het na anderhalve ton begeeft of zijn er hier mensen die er 300k mee halen zonder hem te vervangen? Zover ik weet heeft mijn Polo nog de originele EGR en hij heeft ook de sjoemelupdate gehad, maar tot dusverre nog geen problemen. Ik hoor graag jullie ervaringen over het chippen en de EGR klep!
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!