Voorstellen vraag en voorstellen

marcus bbs

Nieuw lid
Goedemiddag.

Ik ben nieuw op het forum. Heb al wat zitten 'neuzen' en ziet er leuk uit!

Sinds een tijdje heb ik een Volkswagen Polo 1.2 AZQ uit 2002.
Nu zitten daar geen boekjes bij. Ik wil graag de olie gaan verversen.

Ik heb begrepen dat er 5W30 in hoort, maar ik weet de overige specs niet (api-codes enz). Heeft iemand die hier of is er een foto te maken van de pagina uit het instructieboekje m.b.t de olie?
De ene site adviseert namelijk de VW 502000, de andere 504000/507000 enz. en welke API codes horen daarbij. C3 enz?

Dank voor de genomen moeite of het mee denken!

Volkswagen  Polo 9N 
504/507 is longlife gekwalificeerd door vw, dit is dus een olie geschikt voor een 30.000 km interval. Het verschil in kosten is minimaal tov bv een short life (15.000 km interval). Meest gebruikelijke olie is allemaal C3, daar hoef je verder niet specifiek naar te kijken

Zelf mieter ik er longlife in maar hanteer toch 1x per jaar of 15K als interval. Vaker is beter imo en het zijn de kosten niet.

Vw  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!